Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 12:50

JtM schreef op 06-10-2022 om 12:47:

Typisch geval van mansplaining dus Mug. Irritant zulke mensen.

Ja nou, echt belachelijk om zoiets te zeggen.  

Mug schreef op 06-10-2022 om 12:45:

[..]

Dat ging hij dus al uit zichzelf staan doen.... echt, of ik een kleuter was.

De buurman hoorde het en stond zich te bescheuren. Hij weet wel beter...😂

O was het er zo een, die van mansplainen houdt 😂. Dat zijn de ergste.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 12:51

😂😂 je mag toch hopen dat die mannetjes daar ooit eens mee ophouden,  maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Mug schreef op 06-10-2022 om 12:51:

😂😂 je mag toch hopen dat die mannetjes daar ooit eens mee ophouden, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Moeilijk  in die branche werken weinig vrouwen, ergens zal dat hun beeld blijkbaar bevestigen. Wat ik absoluut niet goed wil praten. Je zou toch denken dat het beeld wel een keer bijgesteld wordt, lastig om oude patronen te doorbreken. 

mug 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

06-10-2022 om 13:00

Mug schreef op 06-10-2022 om 12:51:

😂😂 je mag toch hopen dat die mannetjes daar ooit eens mee ophouden, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Ach, de vrouwtjes gaan er ook lekker mee door. School die altijd belt naar de moeder, andere moeders die altijd vragen naar de moeder om een speelafspraak te regelen, moeders die erop staan om hun kinderen in bad te steken alsof hun partner dit niet kan, etc. Womensplaining is zeker even erg. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 13:03

MidasWolf schreef op 06-10-2022 om 12:56:

[..]

Moeilijk in die branche werken weinig vrouwen, ergens zal dat hun beeld blijkbaar bevestigen. Wat ik absoluut niet goed wil praten. Je zou toch denken dat het beeld wel een keer bijgesteld wordt, lastig om oude patronen te doorbreken.

Ja dat zal ook wel lastig zijn. Alleen zou je toch inmiddels verwachten dat ze tegen een klant dit soort uitspraken niet meer doen... 

lientje69 schreef op 06-10-2022 om 12:03:

[..]

Geen tijd voor 😄 Veel werken, en man is ook thuis en die heeft steeds klusjes waar ik bij moet helpen. Maar november heb ik als het goed is 2 weken vrij. Roosteraar zei,maar dan zijn al je vakantie uren op! Wil je niks bewaren voor noodgevallen? Nou, ik heb nog 2,5 week aan bovenwettelijke uren staan en 2 weken aan overuren, dus dat komt wel goed. Uren genoeg voor noodgevallen.

On topic: ik ging net bijna gestrekt bij de corona vaccinatie. Dit was mijn 4e en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ben nu nog steeds raar en duizelig in mijn hoofd. Bijzonder...

Gezien je leeftijd zal de overgang waarschijnlijk ook een rol spelen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 13:08

Valdemar schreef op 06-10-2022 om 13:00:

[..]

Ach, de vrouwtjes gaan er ook lekker mee door. School die altijd belt naar de moeder, andere moeders die altijd vragen naar de moeder om een speelafspraak te regelen, moeders die erop staan om hun kinderen in bad te steken alsof hun partner dit niet kan, etc. Womensplaining is zeker even erg.

Nu nog steeds ja? Daar mag dan zeker weten ook weleens van afgestapt worden. 

Beetje mansplainen of womansplainen vind ik ook niet zo erg, kan zelfs wel aandoenlijk zijn. Maar 'jammer dat je man niet thuis is want vrouwen snappen er niks van' kan echt niet hoor, dat gaat te ver 😂.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 13:19

Moxxie schreef op 06-10-2022 om 13:13:

Beetje mansplainen of womansplainen vind ik ook niet zo erg, kan zelfs wel aandoenlijk zijn. Maar 'jammer dat je man niet thuis is want vrouwen snappen er niks van' kan echt niet hoor, dat gaat te ver 😂.

😂 ja, die is wel buitencategorie lomp he 

Mug schreef op 06-10-2022 om 12:34:

De elektricien net tegen mij: 'jammer dat je man niet thuis is, want vrouwen snappen nooit wat van elektra...' Jawel hoor eikel, ik kan alleen niet zelf een nieuwe stoppenkast installeren

Hahaha die is wel heel erg ja. In mijn geval zou het wel kloppen maar dat zeg je toch niet.. 

Ik had er laatst 1 en die dacht dat ik het allemaal wél wist.. Toen moest ik stiekem mijn man bellen want ik had geen idee wat hij allemaal uitkraamde  Dat vond ik toch best wel irritant van mezelf maar als iets me niet interesseert dan gaat echt alles langs me heen haha

Mug schreef op 06-10-2022 om 12:34:

De elektricien net tegen mij: 'jammer dat je man niet thuis is, want vrouwen snappen nooit wat van elektra...' Jawel hoor eikel, ik kan alleen niet zelf een nieuwe stoppenkast installeren

MidasWolf schreef op 06-10-2022 om 12:56:

[..]

Moeilijk in die branche werken weinig vrouwen, ergens zal dat hun beeld blijkbaar bevestigen. Wat ik absoluut niet goed wil praten. Je zou toch denken dat het beeld wel een keer bijgesteld wordt, lastig om oude patronen te doorbreken.

In het tijdperk voor er webwinkels bestonden deed mijn man het onderhoud aan onze oude Volkswagen golf zelf. Toen werd ik er weleens op uit gestuurd om bij de groothandel hier op het industrieterrein onderdelen te halen, vaak op mijn vrije dag doordeweeks dan was het niet zo druk.

Op een ochtend sta ik daar, keurig bij het loket losse verkoop particulieren en bij de andere loketten waren mannen hard aan het werk om alle garagehouders in de rij te voorzien van hun bestellingen en acuut benodigde onderdelen. Een van die mannen roept naar "achter": "Kees kan jij even helpen bij het loket particulieren, er staat een vrouw aan de balie!" Zuchtend van o, een vrouw komt Kees aangesloft.

Ik lees voor wat er op mijn briefje staat en Kees loopt het magazijn in om het te halen. Even later komt hij terug en stelt mij de vraag: "Dubbele borging of normaal?" Ik was goed voorbereid door man en kon dus keurig zeggen dubbele borging. Bij het tweede onderdeel waren de vragen wat ingewikkelder maar wist ik keurig wat er nodig was.

Bij het loket naast mij ging het moeizaam, iemand van een bedrijf die wel een lijstje bij zich had maar geen antwoorden paraat waardoor de medewerker met iets aankwam en de klant dan zei: "O maar die bedoel ik niet, ik heb van die rode nodig!" Dan moet je dat erbij zeggen!

Uiteindelijk was ik heel snel weg, klanten en medewerkers in verwarring achterlatend. Een vrouw die precies wist wat ze nodig had en ook nog ingewikkelde vragen kon beantwoorden. Het beeld van de vrouw in de auto-onderdelen groothandel had ik niet bevestigd! 

TanSwallow86

TanSwallow86

06-10-2022 om 19:06

Over mijn psychische medicatie. Ik geef altijd ruim van te voren aan mijn spver dat ik nieuwe recept moet hebben, niet wetende dat zij gisteren niet bereikbaar was. Dus ik had gisteren gebeld, recept had ze verstuurd volgens haar collega. Ik bel vanmiddag naar apotheek om te vragen of recept was gefaxt, nee niet binnen. Ik vandaag weer gebelt, blijkt dat het dus niet was gefaxt, zij keek naar de verkeerde datum. 5 september ipv 5 oktober. Nu moet ik morgen om half 2 bellen naar psychiater die dan recept kan uitschrijven, moet ik dus nogmaals mijn verhaal doen. En dan hopen dat ik maandag mijn medicatie kan ophalen. 
Ik heb van 2 medicatie nog voor 6 dagen en 1 medicatie voor 4 dagen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.