Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dat bij elk programma waar ook maar iets over zelfdoding zit ze de melding erin zetten: denk je aan zelfdoding bel dan 113. 

SuzyQFive schreef op 05-10-2022 om 22:10:

Dat bij elk programma waar ook maar iets over zelfdoding zit ze de melding erin zetten: denk je aan zelfdoding bel dan 113.

Zelf ooit suïcidaal geweest? 

SuzyQFive schreef op 05-10-2022 om 22:10:

In dit geval vind ik het juist goed, dit is namelijk een moeilijk bespreekbaar onderwerp waar mensen anderen niet “lastig mee willen vallen” wat absoluut geen last is natuurlijk.

Mochten mensen bellen dan kunnen ze in ieder geval hun verhaal kwijt, niet iedereen heeft een sociale omgeving en ook mensen die dat wel hebben kunnen het ook niet altijd kwijt.

MidasWolf schreef op 05-10-2022 om 22:37:

[..]

In dit geval vind ik het juist goed, dit is namelijk een moeilijk bespreekbaar onderwerp waar mensen anderen niet “lastig mee willen vallen” wat absoluut geen last is natuurlijk.

Mochten mensen bellen dan kunnen ze in ieder geval hun verhaal kwijt, niet iedereen heeft een sociale omgeving en ook mensen die dat wel hebben kunnen het ook niet altijd kwijt.

Dat. En dit onderwerp kan enorm triggerend werken, waardoor je hersenen in een kortsluiting kunnen komen / je kunt gaan dissociëren / je denken wordt vertroebeld. Ik erger me dan weer dat iets dat levens kan redden een ergernis is voor anderen.

FallAgain schreef op 05-10-2022 om 22:33:

[..]

Nee, wel zware postpartumdepressie gehad (2x), nooit aan zelfdoding gedacht, ik sta volledig achter dat telefoonnummer maar in drie avonden deze week dag ik tv keek werd ik op alle drie die avonden geconfronteerd met dit soort dingen. Dat vind ik vervelend en dat mag ik vervelend vinden zonder dat anderen mij daarom gaan veroordelen in dit topic. 

TanSwallow86

TanSwallow86

05-10-2022 om 23:00

FallAgain schreef op 05-10-2022 om 22:33:

[..]

Ja, te vaak. Maar nooit gebelt.

SuzyQFive schreef op 05-10-2022 om 22:58:

[..]

Nee, wel zware postpartumdepressie gehad (2x), nooit aan zelfdoding gedacht, ik sta volledig achter dat telefoonnummer maar in drie avonden deze week dag ik tv keek werd ik op alle drie die avonden geconfronteerd met dit soort dingen. Dat vind ik vervelend en dat mag ik vervelend vinden zonder dat anderen mij daarom gaan veroordelen in dit topic.

En daar mag ik iets van vinden. Een levensreddende / levensbedreigende situatie vind ik iets anders dan alledaagse ergernissen. 

Aan mijn voor de rest lieve kleptomane kat die weer eens mijn oordoppen en doosje van de oordoppen heeft verstopt. 

MatureJackal76

MatureJackal76

06-10-2022 om 06:44

Kleptomane kat 

De boeren die het wéér niet eens zijn met de uitkomst.

Elke keer als ze voorbij komen in het nieuws word ik lichtelijk agressief, ik vind het een beetje kinderachtig worden.
Ze zijn ook weer aan het nadenken over nieuwe acties..

lientje69 schreef op 05-10-2022 om 20:25:

Ik ben al een aantal dagen verdrietig. En weet niet waarom. Zo irritant, dat je constant de neiging hebt om in tranen uit te barsten en niet weet waarom...

Pas je goed op jezelf? 🍀🍀 Het klinkt alsof je even een pas op de plaats moet houden. 

noas_1993 schreef op 06-10-2022 om 07:54:

De boeren die het wéér niet eens zijn met de uitkomst.

Elke keer als ze voorbij komen in het nieuws word ik lichtelijk agressief, ik vind het een beetje kinderachtig worden.
Ze zijn ook weer aan het nadenken over nieuwe acties..

Het is gelukkig maar een klein deel van de boeren wat zich zo opstelt. (Farmers defence force voornamelijk).

Waar ik me dan weer aan erger is dat de stikstofdinges alleen bij de boeren wordt neergelegd, terwijl de industrie en het vervoer ook niet onschuldig zijn hierin. 

De grootse vervuilers zijn idd industriëen. Sabic krijgt juist subsidie en mag heel veel shit uitstoten.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

06-10-2022 om 09:21

redbulletje schreef op 06-10-2022 om 09:03:

De grootse vervuilers zijn idd industriëen. Sabic krijgt juist subsidie en mag heel veel shit uitstoten.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4121404/dit-zijn-de-allergrootste-uitstoters-van-ammoniak-en-stikstofoxiden

37 van de 40 grootste vervuilers in Brabant zijn de boeren 😬

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.