Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dolfje schreef op 09-09-2022 om 10:11:

[..]

Bij ons " zijn jullie open"

En dat vind ik eigenlijk niet zo'n gekke vraag als het bijvoorbeeld om een winkel of horeca gaat. Dat er mensen aanwezig zijn, wil niet zeggen dat ze ook open zijn natuurlijk. De openingstijden kloppen niet altijd online en daarbij gaan sommige mensen nog steeds uit van het principe: de beller is sneller.

Rondstruiner schreef op 09-09-2022 om 12:53:

[..]

Dat komt volgens mij (los van de mensen die gewoon slecht lezen) dan weer omdat je enorm gepusht wordt in sollicitatietrainingen om te bellen als je gaat solliciteren. Niet gebeld is niet gesolliciteerd heb ik zelfs gehoord. Terwijl ik toch echt vaker ben aangenomen zonder te bellen dan met bellen... Ik bel zelf alleen als ik echt iets te vragen hebt wat van belang is om te weten vóór ik mijn sollicitatie in stuur. Maar dat vonden die cursusgevers maar niks.

Dat zou ook best kunnen. En inderdaad ook een heel slecht advies, want bij mij verspeelde je je met zoiets flink je kansen. Aangezien goed en zelfstandig vooronderzoek kunnen doen ook nog eens essentieel was voor de functie 🤦

rionyriony schreef op 09-09-2022 om 11:33:

Ik had een pak er lekker uitziende schuimtorentjes bij de kassa meegenomen maar het blijken geen schuimpjes te zijn maar iets wat ik maar matig lekker vind.

Het stond er wel op hoor, wat het was (corn starch cookies, dus maizenakoekjes), maar ik ging op het uiterlijk af. Je kan niet voor alles je bril opzetten om de info door te nemen. Teleurstellend dus. Een beetje.

Zo heb ik vanochtent een kersendessert gekocht bij de Lidl, toen een beetje door de verpakking heen keek zag ik echt alleen maar kersenprut. Voor de achterkant van een verpakking heb je goed licht nodig en/of een bril wil je het kunnen lezen
Toch meegenomen, dus geen reden om te klagen vind ik..

Lang verhaal kort: op de voorkant van de verpakking staat ''dessert'' maar de zelfscan zegt ''compote''

Ik gooi het wel door de yoghurt

https://www.lidl.nl/p/rode-vruchten/p129004

Powerpoint (Not Responding) Grrrrrrrrrrrrrrrrrr zo groot is die presentatie niet, ik wil doorwerken!

Een collega die steeds aan iets van eelt ofzo op zijn hand zit te pulken. Ik kan echt niet tegen dat geluid!

Man die 3 onderbroeken in de droger doet (tussen de rest vd was) die niet in de droger mogen 😖

Managers die niet weten hoe de systemen werken en het niet accepteren als je ze wijst op iets wat ze fout doen. Ze vinden dat wij maar gelijk bij ICT aan de lijn moeten hangen "omdat er iets mis is met het systeem" 

Het brandalarm dat hier net af ging in de garage! En dat terwijl er niks aan de hand was. Is zo’n fijn systeem dat allemaal is verbonden met elkaar en via een app die mijn man heeft kan worden beheerd. Die appt mij dan weer waarom het alarm af gaat… Even later appt hij dat hij hem uit heeft gezet, maar mijn oren zeiden toch duidelijk van niet! Flipt dus dat hele systeem, moet ik een trapje zoeken om dat ding van het plafond af te rukken en de batterij eruit te halen. Echt hè, klotesystemen die allemaal niet doen wat ze moeten doen. Het alarm in huis ging namelijk niet af, terwijl dat wel ook zou moeten. Conclusie, werkt niet zoals het moet en ik heb er last van! net zoals die Google home en al die andere meuk om het zonnescherm te bedienen, de lichten aan te doen en noem maar op. Echt, ik druk wel op een knopje als er iets moet gebeuren ja! 
Zo, dat is er uit 

Dat ik zwaar overgewicht heb door antidepressiva. Nu sinds twee weken moeite heb gedaan om te halveren. Maar nu steeds eetbuien krijg om het serotoninetekort te compenseren.

En mijn onderbuurman die altijd stampt en helaas altijd thuis is. 

Man en ik zaten langs de weg en wilden een vers belegd broodje halen bij een tankstation. Broodje zalm graag. Dame 1 schter de bali: okee
Dame 2: de zalm is op
Dame 3: huh , is die nu al op?
Dame 2: nee , maar dan moet er een nieuwe verpakking open gemaakt  worden, en dat ga ik niet   doen, daar heb ik geen zin in.
Okeeeee
Duidelijk  dat we daar geen broodje gehaald  hebben, we zijn zo weggelopen. Wat een waardeloze service!

Aan mijn vervelende koelkast, die ineens harder begon te koelen, en ik me afvraag waarom. Ik merkte het toen mijn half blik bonen half bevroren bleek te zijn. Dus vermoedelijk per ongeluk aan de knop gedraaid met mijn arm toen ik iets verplaatste.

Het vervelende is dat ik a. niet weet of er iets vriesschade heeft opgelopen en b. weer uren bezig ben om de temperatuur weer correct in te stellen.  

Aan ebikes voor kinderen. Ik las net dat gewoon gezonde kinderen in groep 7 en 8 met hun ebike verkeersexamen gaan doen. Met een ebike naar de basisschool…

Netherfield schreef op 09-09-2022 om 18:03:

Aan ebikes voor kinderen. Ik las net dat gewoon gezonde kinderen in groep 7 en 8 met hun ebike verkeersexamen gaan doen. Met een ebike naar de basisschool…

Bij ons mag het niet.  Ik sta ieder jaar op het startterein van het verkeersexamen. Alle basisscholen op een dag door het dorp laten rijden. Wie met een elektrische fiets komt mag niet op die fiets rijden.  Eventueel wel op een fiets zonder ondersteuning van een vriendje of vriendinnetje. Die verantwoordelijkheid nemen wij niet, kinderen die kunnen gaan racen op een e-bike.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-09-2022 om 18:14

Netherfield schreef op 09-09-2022 om 18:03:

belachelijk. In die leeftijd hebben ze geen e-bike nodig. 

Aan het enorm vervelende kl*te UWV en vooral aan al die achterlijke regeltjes die er zijn waardoor het mij, als chronisch zieke, enorm lastig (lees:onmogelijk) wordt gemaakt om te kunnen gaan werken! Zonet een heel naar bericht gehad, waardoor alle hoop die ik had volledig afgebrand is en bleh.. Huil zo hard om mijn stomme slecht functionerende lichaam en dat ik wéér een tegenslag heb en dit maar weer moet accepteren  Een keer houdt het op hoor   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.