Huiskamer
Auwereel
03-09-2022 om 12:30
Wobbelkont schreef op 02-09-2022 om 22:34:
Geen ergernis, maar verdriet..
Voorschot GWL gaat omhoog van €180,- per maand, naar €400,- per maand. Ik kan dat gewoon niet betalen, met de rest van de stijgende kosten.
Dan maar weer terug naar huis, naar papa&mama
Mijn zoon hoopt binnenkort af te studeren en hij heeft al uitzicht op een baan. Hij wil dan een eigen woning en als dat lukt zijn mijn beide kinderen het huis uit. Tenminste... als dat lukt. Voor hetzelfde geld lukt dat niet en komt mijn dochter ook nog eens terug omdat ze haar woning en alle bijbehorende rekeningen niet meer kan betalen.
Als het wel lukt, gaan man en ik voorlopig toch maar niet kleiner wonen voor het geval dat een kind naar het ouderlijk nest moet terugkeren.
Straks is er geen woningnood meer omdat hele families in één huis gepropt moeten wonen omdat het anders niet betaalbaar is.
Elmie
03-09-2022 om 12:41
HAHA!wait..what schreef op 03-09-2022 om 12:03:
Aan schoonzus die áltijd commentaar heeft op (opvoeding van) ons. Maar dan niet rechtstreeks naar ons toe dus dat hoor ik dan achteraf.. Dingen als; te jong/onverantwoord om dochter zelf ergens heen te laten gaan, te jong voor telefoon en noem maar op.
Om vervolgens haar zoon (zelfde leeftijd) een paar maanden later hetzelfde te laten doen![]()
Zo achterbaks en bah, zo irritant want ik kan haar er niet op aanspreken omdat ze het niet zelf tegen ons zegt.
Heel herkenbaar van schoonfamilie hier. Zo vervelend. En inderdaad vooral omdat ze het niet rechtstreeks zeggen 😤 Maar sowieso commentaar hebben, bah, laat iemand lekker. Dus ik leef met je mee 😌
Dolfje
03-09-2022 om 12:45
Netherfield schreef op 03-09-2022 om 11:02:
Airco? Warmtepomp? Vloerverwarmingunit? Ik denk dat de simpelste manier is om aan je buren te vragen of ze onlangs een nieuw apparaat hebben aangeschaft.
Ja als het nog is als we terug van vakantie komen ga ik dat doen.
SombraOnline
03-09-2022 om 15:19
Auwereel schreef op 03-09-2022 om 12:30:
[..]
Mijn zoon hoopt binnenkort af te studeren en hij heeft al uitzicht op een baan. Hij wil dan een eigen woning en als dat lukt zijn mijn beide kinderen het huis uit. Tenminste... als dat lukt. Voor hetzelfde geld lukt dat niet en komt mijn dochter ook nog eens terug omdat ze haar woning en alle bijbehorende rekeningen niet meer kan betalen.
Als het wel lukt, gaan man en ik voorlopig toch maar niet kleiner wonen voor het geval dat een kind naar het ouderlijk nest moet terugkeren.
Straks is er geen woningnood meer omdat hele families in één huis gepropt moeten wonen omdat het anders niet betaalbaar is.
Wel fijn dat ze nog bij jullie terecht kunnen.
Ik woon ook nog bij m'n ouders, en die zeggen gelukkig dat ik hier kan blijven... M'n moeder maakt zich zorgen om m'n broer, die woont wel op zichzelf en gaat binnenkort aan een nieuwe baan beginnen. Het is een rottijd momenteel 
Auwereel
03-09-2022 om 15:23
Niet dat ik mijn zoon nu weg wil hebben, en verhuisplannen heb ik ook nog niet direct, maar ik gun mijn kinderen een eigen, betaalbaar stekkie! Maar bij ouders in huis is natuurlijk altijd beter dan de straat.
HAHA!wait..what
03-09-2022 om 15:29
Elmie schreef op 03-09-2022 om 12:41:
[..]
Heel herkenbaar van schoonfamilie hier. Zo vervelend. En inderdaad vooral omdat ze het niet rechtstreeks zeggen 😤 Maar sowieso commentaar hebben, bah, laat iemand lekker. Dus ik leef met je mee 😌
Ah thanks! Zo jammer he.. Ik leef op mijn beurt ook met jou mee dan 😘😉
HAHA!wait..what
03-09-2022 om 15:31
Auwereel schreef op 03-09-2022 om 15:23:
Niet dat ik mijn zoon nu weg wil hebben, en verhuisplannen heb ik ook nog niet direct, maar ik gun mijn kinderen een eigen, betaalbaar stekkie! Maar bij ouders in huis is natuurlijk altijd beter dan de straat.
Ja natuurlijk gun je ze dat! Het is echt een nare tijd dit.. Het is gewoon gezond als kinderen uit kunnen vliegen en leren op zichzelf of samen te gaan wonen
Poezie
03-09-2022 om 15:37
SombraOnline schreef op 03-09-2022 om 15:19:
[..]
Wel fijn dat ze nog bij jullie terecht kunnen.
Ik woon ook nog bij m'n ouders, en die zeggen gelukkig dat ik hier kan blijven... M'n moeder maakt zich zorgen om m'n broer, die woont wel op zichzelf en gaat binnenkort aan een nieuwe baan beginnen. Het is een rottijd momenteel
Juist positief toch, dat je broer een nieuwe baan heeft? Dan kan hij de komende tijd in ieder geval zijn vaste lasten betalen.
Elmie
03-09-2022 om 15:45
HAHA!wait..what schreef op 03-09-2022 om 15:29:
[..]
Ah thanks! Zo jammer he.. Ik leef op mijn beurt ook met jou mee dan 😘😉
Dank je 😘 Ik moet morgen weer naar mijn schoonouders 😖 Ik hoop dat ik een keer relaxed kan blijven. Ene oor in andere uit 😜
oudmaarnognietkoud
03-09-2022 om 15:58
HAHA!wait..what schreef op 03-09-2022 om 12:03:
Aan schoonzus die áltijd commentaar heeft op (opvoeding van) ons. Maar dan niet rechtstreeks naar ons toe dus dat hoor ik dan achteraf.. Dingen als; te jong/onverantwoord om dochter zelf ergens heen te laten gaan, te jong voor telefoon en noem maar op.
Om vervolgens haar zoon (zelfde leeftijd) een paar maanden later hetzelfde te laten doen![]()
Zo achterbaks en bah, zo irritant want ik kan haar er niet op aanspreken omdat ze het niet zelf tegen ons zegt.
Achter haar rug smoeselen dat zij anale seks heeft met haar buurman?
SombraOnline
03-09-2022 om 16:14
Poezie schreef op 03-09-2022 om 15:37:
[..]
Juist positief toch, dat je broer een nieuwe baan heeft? Dan kan hij de komende tijd in ieder geval zijn vaste lasten betalen.
Oh, zeker wel! Ben ook superblij voor hem, want hij heeft er echt zin in.
Maar heb geen idee hoe deze baan betaalt in vergelijking met z'n huidige baan. Hopelijk goed (en nog liever, meer!).
rooiekater
03-09-2022 om 17:52
vandaag de airborn wandelen tocht gelopen. Wat was die zwaar vandaag.
Bakblik
03-09-2022 om 19:55
Voor iedereen die het nodig heeft/kan gebruiken:
Ik heb mij vandaag weer eens geërgerd aan het technisch perfecte maar in de praktijk zeer lastige ontwerp van mijn mijn combi-magnetron.
Vet eten dat ik vandaag maakte doe ik voor het hele gezin meestal de groente in de oven en de aardappelen bak ik weet los bij. Dan sta ik in de keuken om iedere 20 minuten de oven even open te doen en zo te voorkomen dat de oven in de oververhittingsbeveiliging springt en ik 25 minuten moet wachten tot ik verder kan. De groenten garen dan 45 minuten tot een uur op 190 graden.
Vandaag dacht ik slim te zijn, de pubers weg dus voor 2 personen konden de aardappelen wel erbij in de oven. Ik stel de oven in op 45 minuten en ga douchen en benen ontharen. Toen ik beneden kwam stond er nog 14 minuten op de klok, ik haal een doekje over de tuintafel en dek de tafel, als ik de parasol in de knikstand zet hoor ik vanuit de keuken het kenmerkende klikje en dan doodse stilte.
Verdomme ik had de oven even open moeten doen toen ik beneden kwam.
Als ik de oven open doe zie ik dat het eten nog niet gaar is maar de oven doet het voorlopig even niet. Even warm houden en dan later weer verder.
Begrijp me goed op zich is die oververhittingsbeveiliging een goed idee alleen hadden techneuten even met koks moeten praten. Sommige gerechten moeten nou eenmaal wat langer in de oven dan 40 minuten.