Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Sterkte iedereen met kinderen die niet goed in hun vel zitten. Kinderen moeten de ruimte kunnen hebben om te verdwalen, maar wat als ze verdwalen in hun emoties in deze best wel ingewikkelde wereld? 
Wat ik trouwens niet vind helpen is dat alles wat er mis gaat bij kinderen automatisch de schuld van de ouders is, alsof je als ouder niet met je handen in het haar kan staan. Ik kwam het afgelopen tijd regelmatig tegen in de krant, ouders die wordt verweten dat ze zo hebben opgevoed dat kinderen overspannen zijn, of te perfectionistisch, of niet empathisch genoeg. Ouders kunnen best wel wat hulp gebruiken van de maatschappij in plaats van dat de maatschappij vindt dat ouders hun "hobby", dus de kinderen, niet perfect genoeg vormgeven.

TanSwallow86

TanSwallow86

31-08-2022 om 13:58

Ik ben knettermoe. Had gisteren wederom een uitvaart, dit keer de zus van mijn moeder. 
Die uitvaart was een verschrikkelijk. Die uitvaart man had het in zijn gesprek over respect, nou die was ver te zoeken. Het was een zoek het maar uit uitvaart. Het enige mooie waren foto's die je zag. Maar verder een aanfluiting. De dienst begon ook nog eens een kwartier later dan de bedoeling was, toen moest er nog afscheid worden genomen. Waar de kist dan open is. 

Layka.12 schreef op 31-08-2022 om 13:17:

Zilver en Mug ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Het is voor mij ook heel herkenbaar en begrijp dat het zo zeer doet als moeder.
Je voelt je zo machteloos!!
( nogal dom maar ik weet niet hoe ik jullie bericht er boven kan zetten)

Sterkte ♥️

Thnks Layka.12 jij ook een dikke 

Auwereel schreef op 31-08-2022 om 13:49:

Sterkte iedereen met kinderen die niet goed in hun vel zitten. Kinderen moeten de ruimte kunnen hebben om te verdwalen, maar wat als ze verdwalen in hun emoties in deze best wel ingewikkelde wereld?
Wat ik trouwens niet vind helpen is dat alles wat er mis gaat bij kinderen automatisch de schuld van de ouders is, alsof je als ouder niet met je handen in het haar kan staan. Ik kwam het afgelopen tijd regelmatig tegen in de krant, ouders die wordt verweten dat ze zo hebben opgevoed dat kinderen overspannen zijn, of te perfectionistisch, of niet empathisch genoeg. Ouders kunnen best wel wat hulp gebruiken van de maatschappij in plaats van dat de maatschappij vindt dat ouders hun "hobby", dus de kinderen, niet perfect genoeg vormgeven.

♥️

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2022 om 17:05

Voor iedereen die er eentje kan gebruiken: Pak er maar eentje

Viel me vandaag op dat een van de winkels (huisdecoratiewinkel) al bezig was met kerst. Dus geen herfstitems maar echt glitterzilver. Daar moet ik dan echt niet naar kijken anders raak ik gedesensibiliseerd. In de komende weken/maanden deze winkels dan maar mijden totdat ik het leuk ga vinden. En dat is niet eerder dan november..

rionyriony schreef op 31-08-2022 om 17:28:

Viel me vandaag op dat een van de winkels (huisdecoratiewinkel) al bezig was met kerst. Dus geen herfstitems maar echt glitterzilver. Daar moet ik dan echt niet naar kijken anders raak ik gedesensibiliseerd. In de komende weken/maanden deze winkels dan maar mijden totdat ik het leuk ga vinden. En dat is niet eerder dan november..

De AH had al een hele stellage met sinterklaassnoep, speculaas, pepernoten, banketstaaf enz. Laatst plaatste iemand hier al over pepernoten bij de supermarkt. Echt belachelijk, in augustus

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2022 om 18:21

Rondstruiner schreef op 31-08-2022 om 18:07:

[..]

De AH had al een hele stellage met sinterklaassnoep, speculaas, pepernoten, banketstaaf enz. Laatst plaatste iemand hier al over pepernoten bij de supermarkt. Echt belachelijk, in augustus

Action heeft de eerste kerstartikelen ook al in de winkel liggen

Rondstruiner schreef op 31-08-2022 om 18:07:

[..]

Daar kan ik me dan weer helemaal niet aan ergeren. Als ze pas in november beginnen met pepernoten of kerstartikelen verkopen, is het wel een hele korte periode van verkoop. En ik snap ook dat een tuincentra niet een hele afdeling op gaat bouwen voor 4 weken  van mij mogen de pepernoten ook best het hele jaar gewoon in het schap hoor. Lekker naast de paaseitjes!

rionyriony schreef op 31-08-2022 om 17:28:

O bah nee toch?  Ik voel de kerststress alweer opkomen. Slaat nergens op want wij doen eigenlijk vrij gewoon rond de kerstdagen maar toch heb ik dan het gevoel dat ik alweer moet nadenken over 'wat moet ik koken'  enz.

Nee, ik wil hier nog lang niet mee bezig zijn hoor. Eerst lekkere pompoensoep, heerlijke herfstwandelingen met warme chocolademelk toe.

Irregular_Choice schreef op 31-08-2022 om 18:27:

Daar kan ik me dan weer helemaal niet aan ergeren. Als ze pas in november beginnen met pepernoten of kerstartikelen verkopen, is het wel een hele korte periode van verkoop. En ik snap ook dat een tuincentra niet een hele afdeling op gaat bouwen voor 4 weken van mij mogen de pepernoten ook best het hele jaar gewoon in het schap hoor. Lekker naast de paaseitjes!

Nee van mij niet. Alle sfeertjes gaan dan door elkaar lopen en verliezen hun charme.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-08-2022 om 18:37

Ik ga eerst nog op zomervakantie, zaterdag 
Daarna mogen de herfst en sint en kerst hun intrede doen. Nu nog niet... 

Mug schreef op 31-08-2022 om 18:37:

Ik ga eerst nog op zomervakantie, zaterdag
Daarna mogen de herfst en sint en kerst hun intrede doen. Nu nog niet...

Heerlijk, wij gaan vrijdag ook een lang weekend weg

Dus ik hoop op nog een beetje goed weer.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-08-2022 om 18:39

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2022 om 18:38:

[..]

Heerlijk, wij gaan vrijdag ook een lang weekend weg

Dus ik hoop op nog een beetje goed weer.

Dat hoop ik ook. Die paar dagen kunnen er nog wel bij voor ons toch zeker 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.