Huiskamer
TanSwallow86
29-07-2022 om 16:48
Nera schreef op 29-07-2022 om 15:28:
[..]
met een bankpas lijkt me niet kunnen, hoe weten ze dan hoeveel je precies moet betalen (afstanden kunnen alleen gemeten worden met in- en uitchecken toch?).
Dus het wordt weer een QR of een app. Lekker dan voor de mensen zonder smartphone, zoals veel ouderen. Of als er iets met je telefoon is waardoor je hem niet kunt gebruiken. Je wordt gewoon gedwongen om steeds meer met een smartphone te doen. Het huidige systeem is prima, het kost alleen weer een hoop geld om alles om te zetten.
Het liefst had ik gewoon de treinkaartjes en strippenkaarten gehouden eigenlijk. Wat was daar nou mis mee.
Heel stom inderdaad, want bij veel apps heb je internet bij nodig. Ik doe alles via WiFi. Hoef niet steeds online te zijn
Treurniet
29-07-2022 om 16:53
[..]
met een bankpas lijkt me niet kunnen, hoe weten ze dan hoeveel je precies moet betalen (afstanden kunnen alleen gemeten worden met in- en uitchecken toch.
Het liefst had ik gewoon de treinkaartjes en strippenkaarten gehouden eigenlijk. Wat was daar nou mis mee.
Ik ook!
We worden alleen maar afhankelijker van de computertechnologie.
Rondstruiner
29-07-2022 om 18:46
[..]
met een bankpas lijkt me niet kunnen, hoe weten ze dan hoeveel je precies moet betalen (afstanden kunnen alleen gemeten worden met in- en uitchecken toch?).
Dus het wordt weer een QR of een app. Lekker dan voor de mensen zonder smartphone, zoals veel ouderen. Of als er iets met je telefoon is waardoor je hem niet kunt gebruiken. Je wordt gewoon gedwongen om steeds meer met een smartphone te doen. Het huidige systeem is prima, het kost alleen weer een hoop geld om alles om te zetten.
Met bankpas kan vast wel geregeld worden, ze testen het tenslotte niet voor niks.
Ik ben juist zo blij dat die vreselijke strippenkaart weg is. Ik vind de ov-chipkaart superhandig, ik reis regelmatig met ov en heb een persoonlijke kaart, de kosten worden automatisch afgeschreven 1x per maand. Ideaal. Bankpas en/of telefoon zou ik ook pima vinden.
Femke09
29-07-2022 om 20:40
Mijn koelkast is stuk, blijkt net 😣
De kinderen, die na een leuk uurtje museum niks meer van elkaar konden hebben
Dat mijn lippen uitgedroogd zijn en mijn favo lippenbalsem niet binnen handbereik
TanSwallow86
29-07-2022 om 20:53
Dolfje schreef op 29-07-2022 om 20:28:
Voor de ov-chipkaart was het toch met de bankpas?
Voor een los kaartje, dat is nu nog steeds. Of je koopt een los kaartje(bonnetje) of OV chipkaart
Treurniet
29-07-2022 om 20:54
ik had zo gehoopt dat meesten in deze straat op vakantie zouden gaan...helaas
Kimmeke1983
30-07-2022 om 07:53
ik vertrek vandaag op vakantie traditioneel moet ik dan heel vaak gaan plassen
Gisteren: Bij het inpakken 100x controleren dat ik alles bij heb en dan nog steeds denken dat ik iets vergeten ben (terwijl dat ik alles heb)
Rondstruiner
30-07-2022 om 07:57
Dolfje schreef op 29-07-2022 om 20:28:
Voor de ov-chipkaart was het toch met de bankpas?
Nee, toen moest je gewoon een kaartje kopen of een strippenkaart gebruiken.
Volgens mij is het plan nu dat je kunt in- en uitchecken met je bankpas.
Dolfje
30-07-2022 om 08:40
Rondstruiner schreef op 30-07-2022 om 07:57:
[..]
Nee, toen moest je gewoon een kaartje kopen of een strippenkaart gebruiken.
Volgens mij is het plan nu dat je kunt in- en uitchecken met je bankpas.
Volgens mij is dat inchecken met de bankpas hier toen echt wel een tijdje geweest als proef in de phileas bus op 1 of 2 lijnen. Want ik weet nog dat ik toen op een gegeven moment dacht toen de ov chip kwam en we die moesten kopen dat het zo stom was omdat we het dus al met de bankpas deden. Kan er online alleen niks over vinden.
Elmie
30-07-2022 om 09:27
Ik erger me aan man die op elk klein dingetje van zoon ingaat waardoor er elke keer een hele discussie ontstaat. Terwijl zoon dan gewoon negatieve aandacht vraagt en je het dan soms beter even kan laten. Dan escaleert het niet elke keer. En als ik het man zeg, wordt hij boos. Mij irriteert het, onnodige discussies 😠
Zilver_gray
30-07-2022 om 09:55
Elmie schreef op 30-07-2022 om 09:27:
Ik erger me aan man die op elk klein dingetje van zoon ingaat waardoor er elke keer een hele discussie ontstaat. Terwijl zoon dan gewoon negatieve aandacht vraagt en je het dan soms beter even kan laten. Dan escaleert het niet elke keer. En als ik het man zeg, wordt hij boos. Mij irriteert het, onnodige discussies 😠
Zo irritant en zooo onnodig.
“Pick your battle “ kent mijn man helaas niet, waardoor er hier regelmatig over allerlei randzaken discussies ontstaan…
Elmie
30-07-2022 om 10:49
Zilver_gray schreef op 30-07-2022 om 09:55:
[..]
Zo irritant en zooo onnodig.
“Pick your battle “ kent mijn man helaas niet, waardoor er hier regelmatig over allerlei randzaken discussies ontstaan…![]()
Ja dat bedoel ik dus 😎 Het verpest de sfeer ook zo. Of zeg het rustig tegen zoon. Dan laait de boel ook niet zo op.
Elmie
30-07-2022 om 10:49
Mug schreef op 30-07-2022 om 10:10:
ik heb opeens heel veel vliegen in huis. Vieze rotbeesten
Ook irritant. En ze willen ook altijd op je zitten 😬