Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rondstruiner schreef op 26-07-2022 om 17:31:

Dat ik npo start nu op mijn tablet ook niet meer in een browser kan kijken. De app kom al een tijdje niet meer. Mijn tablet is te oud ofzo. Belachelijk.

Inderdaad! Op die manier word je min of meer gedwongen iets nieuws aan te schaffen, terwijl het oude apparaat nog prima werkt.

Achterlijke consumptiemaatschappij. 

Cookielover schreef op 26-07-2022 om 17:37:

[..]

Inderdaad! Op die manier word je min of meer gedwongen iets nieuws aan te schaffen, terwijl het oude apparaat nog prima werkt.

Achterlijke consumptiemaatschappij.

Ja toch! Ik heb dat ding pas 5 jaar ofzo, hij is nog prima.

[..]

Nou inderdaad, recent voor dochter de tablet moeten vervangen, omdat een app die ze nodig heeft voor de studie het echt niet meer deed wegens apparaat te oud.  Verder nog prima in orde,  batterij nog vitaal, scherm nog heel maar apparaat krijgt geen systeemupdates meer een dus wil die app het niet meer doen.  Als je apparaat het na 4 jaar nog doet dan moet je toch verder kunnen met dat ding? Kan het kabinet dat in het kader van duurzaamheid niet eens actie op gaan ondernemen? 

Regendrup. schreef op 26-07-2022 om 10:20:

Aan de gemeente die nu alweer van 6.45 uur met heggenscharen en bladblazers bezig zijn.
Wat een ***herrie maakt dat.
En het is al de zoveelste keer deze maand! Ooit is het klaar toch????

Hier net zo. Een prachtig groene gemeente, heus waar 😁.
Maar wat maken die apparaten een klereherrie 

TanSwallow86

TanSwallow86

26-07-2022 om 17:56

Ik kijk naar 24 kitchen en ik erger me rot aan sommige chefs. 
Werd net een soort groentelasagne gemaakt, ging grof gehakt verse rozemarijn in. Lekker zit je te eten, kauw je ineens op een halve boomstam.
En er werden gehaktballetjes gemaakt van worstvlees, op 4 worstjes ging 75 gram paneermeel, zag er gortdroog uit. Je maakt gehaktballetjes, geen paneerballen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

26-07-2022 om 18:01

Aan de nieuwe jongen die bij de apotheek werkt. Hij vertelt helemaal niks bij nieuwe medicijnen en hij weet ook niks als je iets vraagt. 

Wat heb je daar nou aan?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-07-2022 om 18:01

Aan een collega die invalt en alleen maar zeurt. Dit is niet goed, dat moeten we anders doen, dat zou hij nooit op die manier doen. En ondertussen houdt ie zich weinig bezig met de deelnemers. Bah, naar mannetje. Zo'n echte kok, die zichzelf geweldig vindt brr

[..]

Ik snap de frustratie, maar het heeft ook met veiligheid te maken. Makers van apps kunnen dan geen veuiligheid meer garanderen en voor je het weet liggen je gegevens op straat.

Verder eens hoor. Vooral als het geen ''belangrijke'' apps zijn zoals een app van je bank of zo.

Bakblik schreef op 26-07-2022 om 17:51:

[..]

Nou inderdaad, recent voor dochter de tablet moeten vervangen, omdat een app die ze nodig heeft voor de studie het echt niet meer deed wegens apparaat te oud. Verder nog prima in orde, batterij nog vitaal, scherm nog heel maar apparaat krijgt geen systeemupdates meer een dus wil die app het niet meer doen. Als je apparaat het na 4 jaar nog doet dan moet je toch verder kunnen met dat ding? Kan het kabinet dat in het kader van duurzaamheid niet eens actie op gaan ondernemen?

Eens. Niet eens om duurzaamheid maar om de portemonnee, die fabrikanten jagen je schaamteloos op kosten als je apparaten elke paar jaar moet vervangen.

SombraOnline schreef op 26-07-2022 om 18:02:

[..]

Ik snap de frustratie, maar het heeft ook met veiligheid te maken. Makers van apps kunnen dan geen veuiligheid meer garanderen en voor je het weet liggen je gegevens op straat.

Verder eens hoor. Vooral als het geen ''belangrijke'' apps zijn zoals een app van je bank of zo

Ah, oké. Ik had er nog niet bij stilgestaan op die manier, maar dat is natuurlijk ook wel een dingetje. 

redbulletje schreef op 26-07-2022 om 18:04:

[..]

Eens. Niet eens om duurzaamheid maar om de portemonnee, die fabrikanten jagen je schaamteloos op kosten als je apparaten elke paar jaar moet vervangen.

Goed dat je dat aangeeft, voor je het weet denkt iemand nog dat je een 'deuger' bent.

SombraOnline schreef op 26-07-2022 om 18:02:

[..]

Verder eens hoor. Vooral als het geen ''belangrijke'' apps zijn zoals een app van je bank of zo.

De vraag die ik dan heb is: kunnen ze het niet, of willen ze de moeite niet doen?

NPO Start is de enige app die het al een tijd niet doet op mijn tablet, de rest doet het nog, incl de bankapps. Voor NPO is mijn android versie te oud.

HarleyQuin schreef op 26-07-2022 om 17:56:

Ik kijk naar 24 kitchen en ik erger me rot aan sommige chefs.
Werd net een soort groentelasagne gemaakt, ging grof gehakt verse rozemarijn in. Lekker zit je te eten, kauw je ineens op een halve boomstam.
En er werden gehaktballetjes gemaakt van worstvlees, op 4 worstjes ging 75 gram paneermeel, zag er gortdroog uit. Je maakt gehaktballetjes, geen paneerballen.

Wij noemden dat beschuitstuiters. (denk er een vet Amsterdams accent bij)

Aan dat ik in het zwembad van de camping een Belgisch meisje sprak. Die wil nu vriendinnen zijn met mijn dochters maar zij vinden haar niet zo. Zonder vrienden vonden ze wel relaxed zeiden ze later. Nu maar hopen dat ze er niet de rest van de vakantie aan vast zitten…

giphy.gif

wachtend op de boodschappen van AH 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.