Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

TanSwallow86

TanSwallow86

25-06-2022 om 21:11

Overgang graag door zetten aub
Niet eerst halve overgang, dan weer ongesteld, enz

GroenTuintje schreef op 25-06-2022 om 20:59:

[..]

Het kan wel bij 1 soort kassa, althans bij onze Ikea kan het wel.

Ja dat heb ik ook gedaan.

Maar in het restaurant kun je alleen maar pinnen en ook als je nog iets wilt kopen bij de food corner moet dat met de pin. Daar kan niets meer contant

Moxxie schreef op 25-06-2022 om 19:13:

Dat er zoveel topics uit de hand lijken te lopen op het moment. Of dat ik prikkelbaar ben, dat kan het ook zijn.

Herkenbaar . Ik probeer er om heen te forummen, maar af en toe open ik toch weer zo'n topic en dan zit je voor je het weet er weer midden in.

HarleyQuin schreef op 25-06-2022 om 21:11:

Overgang graag door zetten aub
Niet eerst halve overgang, dan weer ongesteld, enz

Dat kan best een tijdje duren en daar kun je je echt rot bij voelen. Ik zou willen dat ik nog elke maand ongesteld zou worden want daar voelde ik me veel beter bij maar ik had er ook weinig last van. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

26-06-2022 om 00:33

Rondstruiner schreef op 25-06-2022 om 21:50:

[..]

Herkenbaar . Ik probeer er om heen te forummen, maar af en toe open ik toch weer zo'n topic en dan zit je voor je het weet er weer midden in.

Jah. Best jammer,  want die onderwerpen zouden interessant kunnen zijn, maar ik kom er ook niet meer. Kinderachtig gehakketak is het, geen zin in. 

als de buren bier drinken of wiski dan schreeuwen ze

Mama-Inge schreef op 25-06-2022 om 19:51:

Dat je bij de ikea alleen nog maar kunt pinnen
Genoeg geld op zak, maar niet op de rekening

Kan hier ook bij 1 kassa en cash is een wettig betaal middel dus ze zijn verplicht dat aan te nemen. 

rooiekater schreef op 26-06-2022 om 07:54:

[..]

Kan hier ook bij 1 kassa en cash is een wettig betaal middel dus ze zijn verplicht dat aan te nemen.

Nee, zeker niet hoor. Een winkel mag contant geld gewoon weigeren en alleen pin accepteren als ze dat willen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geldzaken/vraag-en-antwoord/kan-ik-met-een-wettig-betaalmiddel-overal-betalen#:~:text=De%20wet%20verplicht%20niemand%20om,Bijvoorbeeld%20via%20raamstickers%20of%20kassastickers.

Rondstruiner schreef op 26-06-2022 om 07:58:

[..]

Nee, zeker niet hoor. Een winkel mag contant geld gewoon weigeren en alleen pin accepteren als ze dat willen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geldzaken/vraag-en-antwoord/kan-ik-met-een-wettig-betaalmiddel-overal-betalen#:~:text=De%20wet%20verplicht%20niemand%20om,Bijvoorbeeld%20via%20raamstickers%20of%20kassastickers.

Dat wist ik niet  best wel bizar dat winkels je dan dwingen tot pinnen 

Rondstruiner schreef op 26-06-2022 om 07:58:

[..]

Ja echt schandalig, Ter Stal, Loods5 etc doen dit dus gewoon al een tijd 

Dat mijn Instagram ineens op donkere modus staat en dat ik dat niet uit krijg.

rooiekater schreef op 26-06-2022 om 08:16:

[..]

Dat wist ik niet best wel bizar dat winkels je dan dwingen tot pinnen

Eigenlijk zouden we dat als consument moeten boycotten, dus voortaan juist weer met cash gaan betalen en winkels die geen contant aannemen mijden. 

Er zijn idd steeds meer winkels en bedrijven  die geen cash geld meer accepteren 
Ik vind het echt triest

On topic: dat ik mega slecht geslapen  heb
En ik moet vanavond  én  morgenavond  weer werken. Dus  zou me graag  een beetje fit willen voelen

Ik betaal echt nooit contant, dus heb geen idee welke winkels het zijn en hoeveel. Het is een trend die niet terug te draaien is denk ik, het is voor de ondernemer veel veiliger om geen contant geld in huis te hebben.

In Oostenrijk en Slovenie en zelfs in Duitsland heb ik meerdere keren contant móeten betalen omdat ze geen pin aannamen. In Duitsland alleen boven de 50 euro. 
In 't begin was het even vervelend omdat ik geen cash had en ergens helemaal naar een ATM moest lopen, maar toen ik er over nadacht dacht ik,  eigenlijk zou cash weer normaler moeten worden. Bij alles digitaal kan heel je uitgavepatroon zo enorm getrackt worden. Cash blijft ook vooral nodig in het klusjescircuit, want waar haal je anders je goedkope tuinman/tegelzetter etc etc vandaan? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.