Huiskamer
SuzyQFive
09-06-2022 om 22:01
afrodite05 schreef op 09-06-2022 om 21:11:
Net weer een halve kinderkamer bij buren naar binnen zien gaan. Volgens mij is nu echt iedereen of zwanger, of net bevallen.
![]()
En ik baal ervan dat het me zo ontzettend raakt.

Ben je zelf ongewenst kinderloos?
Ik werk op een school met zo’n 35 medewerkers en dit jaar zijn er al 6 collega’s bevallen en twee zijn er vader geworden en twee staan op springen. En ik begrijp het wel, maar ze werden echt zo’n kliekje en alleen maar over baby’s praten 🤪.
Elmie
09-06-2022 om 22:02
afrodite05 schreef op 09-06-2022 om 21:11:
Net weer een halve kinderkamer bij buren naar binnen zien gaan. Volgens mij is nu echt iedereen of zwanger, of net bevallen.
![]()
En ik baal ervan dat het me zo ontzettend raakt.
afrodite05
09-06-2022 om 22:12
SuzyQFive schreef op 09-06-2022 om 22:01:
[..]
Ben je zelf ongewenst kinderloos?
Ik werk op een school met zo’n 35 medewerkers en dit jaar zijn er al 6 collega’s bevallen en twee zijn er vader geworden en twee staan op springen. En ik begrijp het wel, maar ze werden echt zo’n kliekje en alleen maar over baby’s praten 🤪.
Yup. Al jaren bezig, medische molen. Al die tijd niet zwanger. Na ivf ben ik het afgelopen jaar 5x zwanger geweest, alle 5 werden miskramen. Dus zo'n beetje alle buren zijn kinderkamers aan het inrichten terwijl wij zo langzamerhand een kinderkerkhofje in de tuin opbouwen.
Oh en ik werk ook op een school, wel een stuk groter, maar ook hier om de haverklap een collega zwanger/bevallen of anders wel net opa/oma geworden. Confronterend, overal die buiken en praatjes, zowel thuis als op school. Met als dieptepunt dat een conciërge me een paar maanden geleden vroeg of ik toevallig zwanger was, omdat ik zo straalde. Nee, ik heb net een miskraam gehad, doe keihard alsof alles goed gaat want geen zin om te janken op school dus dat stralen komt enerzijds door faken en anderzijds door de hormonen die mijn lichaam nog moet opruimen.
JtM
09-06-2022 om 22:34
Knuffel Afrodite 
Zo kreeg ik vanochtend een appje van mijn nichtje waar ik heel close mee ben dat ook haar zoveelste ivf poging weer is mislukt. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen
zo verdrietig. Het is zo oneerlijk af en toe. De grootste randdebielen kringen zo hup kinderen terwijl het andere mensen zoveel meer gegund is. Ik hoop dat het mijn nicht uiteindelijk gegund wordt, en dat hoop ik voor jou ook 
Magnoliatakje
09-06-2022 om 23:01
afrodite05 schreef op 09-06-2022 om 22:12:
[..]
Heel veel sterkte. Wat ontzettend triest voor jullie.
Dolfje
09-06-2022 om 23:37
Muggen
en man want die had de pui weer open gezet en nu ben ik gestoken en jeuk net nu ik wil gaan slapen.
SuzyQFive
09-06-2022 om 23:54
afrodite05 schreef op 09-06-2022 om 22:12:
[..]
Yup. Al jaren bezig, medische molen. Al die tijd niet zwanger. Na ivf ben ik het afgelopen jaar 5x zwanger geweest, alle 5 werden miskramen. Dus zo'n beetje alle buren zijn kinderkamers aan het inrichten terwijl wij zo langzamerhand een kinderkerkhofje in de tuin opbouwen.
Oh en ik werk ook op een school, wel een stuk groter, maar ook hier om de haverklap een collega zwanger/bevallen of anders wel net opa/oma geworden. Confronterend, overal die buiken en praatjes, zowel thuis als op school. Met als dieptepunt dat een conciërge me een paar maanden geleden vroeg of ik toevallig zwanger was, omdat ik zo straalde. Nee, ik heb net een miskraam gehad, doe keihard alsof alles goed gaat want geen zin om te janken op school dus dat stralen komt enerzijds door faken en anderzijds door de hormonen die mijn lichaam nog moet opruimen.
Wat verdrietig voor jullie… Het lijkt me echt heel erg moeilijk om zo telkens met je neus op de feiten gedrukt te worden. En elke keer als je wel zwanger bent, ben je in je hoofd al negen maanden verder en elke keer moet je weer afscheid nemen.
Is het bij jullie duidelijk wat de oorzaak van het moeilijk zwanger worden en de miskramen is?
afrodite05
10-06-2022 om 06:26
SuzyQFive schreef op 09-06-2022 om 23:54:
[..]
Wat verdrietig voor jullie… Het lijkt me echt heel erg moeilijk om zo telkens met je neus op de feiten gedrukt te worden. En elke keer als je wel zwanger bent, ben je in je hoofd al negen maanden verder en elke keer moet je weer afscheid nemen.
Is het bij jullie duidelijk wat de oorzaak van het moeilijk zwanger worden en de miskramen is?
Inderdaad, elke keer de blijdschap en hoop: zal het nu dan toch echt? En elke keer weer keihard van die wolk gedonderd worden. De veerkracht is er wel zo'n beetje uit. Het ene miskraam nog niet mentaal verwerkt of de volgende is alweer gebeurd.
Oorzaak is niet echt duidelijk. Wij hebben wel allerlei vermoedens, maar de gyn is daar niet erg transparant in. Ze blijft telkens dezelfde aanpak hanteren. We hebben inmiddels een doorverwijzing voor een andere arts voor een volgende ronde, in de hoop dat de blik van frisse ogen een andere aanpak oplevert.
SuzyQFive
10-06-2022 om 09:33
afrodite05 schreef op 10-06-2022 om 06:26:
[..]
Inderdaad, elke keer de blijdschap en hoop: zal het nu dan toch echt? En elke keer weer keihard van die wolk gedonderd worden. De veerkracht is er wel zo'n beetje uit. Het ene miskraam nog niet mentaal verwerkt of de volgende is alweer gebeurd.
Oorzaak is niet echt duidelijk. Wij hebben wel allerlei vermoedens, maar de gyn is daar niet erg transparant in. Ze blijft telkens dezelfde aanpak hanteren. We hebben inmiddels een doorverwijzing voor een andere arts voor een volgende ronde, in de hoop dat de blik van frisse ogen een andere aanpak oplevert.
Ik hoop dat het iets oplevert ❤️. En wellicht heb je het al vaker gehoord maar misschien is Dusseldorf nog een optie? Ze kijken daar veel meer ook naar je eigen hormoonwaarden en passen daar behandeling op af. Ik zal in ieder geval hard voor jullie duimen!
SuzyQFive
10-06-2022 om 09:35
Dat je wordt gebeld, je neemt op en krijgt te horen: ivm drukte moeten we u helaas in de wacht zetten. En dat dan hysterisch 10x in een minuut. Ik heb weer opgehangen…
Elmie
10-06-2022 om 09:36
afrodite05 schreef op 10-06-2022 om 06:26:
[..]
Bij mij heeft een andere gyn en aanpak destijds na vele pogingen en miskramen gewerkt. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is 💋
Netherfield
10-06-2022 om 09:47
Aan dat ik achterloop met het huishouden, omdat we elk weekend op de camping zijn. De rest van het gezin vindt het erg leuk op de camping. Ik denk dan aan dat alles wat ik normaal in het weekend doe, er nu doordeweek ‘s avonds even bij moet. Grrrrrrr. [einde klaagmodus]
Rogue
10-06-2022 om 10:26
ergernis van gister.. wat voor een tyfus tering zooi het is in de binnenstad de snelste routes zijn compleet opgebroken... ik moest 2x omrijden en vervolgens nog een heel stuk lopen
helaas moet ik er morgen weer heen ![]()
Dolfje
10-06-2022 om 11:21
Hoofdpijn en wil /moet eigenlijk vandaag van alles doen voor we op vakantie gaan morgen en ik doe het wel maar niet van harte en moet vanmiddag nog werken ook.