Huiskamer
Mama-Inge
08-06-2022 om 13:06
En aan de overburen
Ze zijn al 2 dagen bezig met de hogedrukspuit in/op hun tegeltuin
SuzyQFive
08-06-2022 om 13:06
Mama-Inge schreef op 08-06-2022 om 12:07:
Aan mijn man.
Hij las een waarschuwing over een bepaald product bij de coop
En het was, hè dat koop jij ook bij de jumbo.
Nee, dat merk hebben ze niet bij de jumbo
Maar volgens hem wel en moet ik het daar ook niet meer kopen
Nee meneer wil alleen maar merkproducten (die niet eens altijd lekerder zijn dan huismerk producten)
Misschien moet ik hem eens een maand lang boodschappen laten doen met het budget wat ik van hem krijg
Denk dat we dan 2 weken eten hebben en dat we daarna 2 weken op een houtje kunnen bijten.
😂
Klinkt wel een beetje jaren 50/60 trouwens 🤣
SuzyQFive
08-06-2022 om 13:07
https://nos.nl/l/2431893
Ook al erger je je aan wielrenners, dit slaat nergens op.
LostJellyfish83
08-06-2022 om 13:08
SuzyQFive schreef op 08-06-2022 om 13:06:
[..]
😂
best wel he
Mama-Inge
08-06-2022 om 13:11
SuzyQFive schreef op 08-06-2022 om 13:06:
[..]
😂
Mijn man heeft wat autistische trekjes en wil daarbij zijn zin nog wel eens doordrammen, krijgt hij niet voor elkaar hoor, maar soms zo irritant
We hebben in de schuldhulpverlening gezeten en daarna afgesproken een bepaald budget te gebruiken voor de boodschappen, maar hij vergeet daarbij dat alles duurder word. Ik leg natuurlijk ook een deel bij en het is een sport om zo goed mogelijk daarvan rond te komen.
Netherfield
08-06-2022 om 13:54
SuzyQFive schreef op 08-06-2022 om 08:36:
[..]
Helaas hebben we de mogelijkheid niet om het zelf te betalen. Want de test is €1500 en het traject is nog eens €1700. Ik heb maar een IVA uitkering. Daarmee leverde ik ruim €500 netto pm in op mijn inkomen.
Ik ga eens informeren bij de gemeente, die vergoeden immers die trajecten. Word er sowieso wel een beetje flauw van, die regelgeving daaromheen, er wordt totaal geen rekening gehouden met kinderen die met hun intelligentie kunnen compenseren.
en nog een ergernis: van de instelling (OCRN) zelf iets gehoord nog, hoorde dit gisteren van meester.
Bij ons was de test bijna €1000, wat een verschil zit daartussen! Naar welke middelbare gaat ze, sommige zijn heel makkelijk met kids laten testen, misschien daar eens je licht opsteken?
CavernousSanddollar80
08-06-2022 om 14:17
Iedere vrouw met (flink) overgewicht vist ze er zo uit: andere vrouwen die langslopen, je van top tot teen vorsend opnemen en met een meesmuilend opgetrokken glimlachje je vervolgens aankijken.
Ik had er zo een vannochtend. Ik heb door een auto-immuunziekte overgewicht. En pijn. Ik liep in de AH. Met een van pijn doordrongen gezicht. En toen kwam er zo'n exemplaar langs.
Niemand hoeft mededelijden te hebben met de pijn die ik heb. Je mag zelfs vinden dat ik dik ben en dat dat mijn eigen schuld is. Maar die zelfvoldane glimlach... Bah.
SuzyQFive
08-06-2022 om 14:49
Netherfield schreef op 08-06-2022 om 13:54:
[..]
Bij ons was de test bijna €1000, wat een verschil zit daartussen! Naar welke middelbare gaat ze, sommige zijn heel makkelijk met kids laten testen, misschien daar eens je licht opsteken?
Ze wil straks naar LvG maar afwachten of er volgend jaar ook loting is. De meeste VO scholen hebben budget voor ongeveer 3 leerlingen laten testen per jaar 🤷🏼♀️.
zie trouwens dat er in mijn bericht staat: iets gehoord van OCRN maar bedoel: NIETS 😫.
SuzyQFive
08-06-2022 om 14:50
Helena71 schreef op 08-06-2022 om 14:17:
Iedere vrouw met (flink) overgewicht vist ze er zo uit: andere vrouwen die langslopen, je van top tot teen vorsend opnemen en met een meesmuilend opgetrokken glimlachje je vervolgens aankijken.
Ik had er zo een vannochtend. Ik heb door een auto-immuunziekte overgewicht. En pijn. Ik liep in de AH. Met een van pijn doordrongen gezicht. En toen kwam er zo'n exemplaar langs.
Niemand hoeft mededelijden te hebben met de pijn die ik heb. Je mag zelfs vinden dat ik dik ben en dat dat mijn eigen schuld is. Maar die zelfvoldane glimlach... Bah.
Ja, van die queen-bees… Ik had nooit overgewicht maar zag ze soms ook zo kijken naar anderen. Bah
Rondstruiner
08-06-2022 om 14:57
Poezie schreef op 08-06-2022 om 09:56:
Vandaag erger ik me weer aan het Harry en Megan haattopic. De bagger die daar vooral over Megan wordt gespuid vind ik walgelijk. (Facebook is er niets bij, hiermee vergeleken)
Het verbaast me dat forumbeheer dit allemaal toestaat.
Het Meghan-bashtopic, daar erger ik me ook al een tijdje aan. Ik erger me trouwens ook heel erg aan mezelf omdat ik het topic af en toe open en lees, want ik weet precies wat ik kan verwachten: een vreemde combinatie van alles bashen wat met Harry en (met name!) Meghan te maken heeft en tegelijkertijd het op mijn lachspieren werkende gekke gedweep met alle andere leden van de koninklijke familie. En dat alles op een toon alsof men al die mensen persoonlijk kent.
Rondstruiner
08-06-2022 om 15:02
SuzyQFive schreef op 08-06-2022 om 13:07:
https://nos.nl/l/2431893
Ook al erger je je aan wielrenners, dit slaat nergens op.
Jeetje, wat een gestoord mens! Gebruik je mond, en blijf van mensen af.
SuzyQFive
08-06-2022 om 15:26
Oh echt… De kinderen willen internetbankieren. Dus aangevraagd en nu moeten we alsnog naar een ING-kantoor of servicepunt om het telefoonnummer te laten registreren. Eerst bezuinigen ze alles weg hier uit de buurt en nu moeten we daarheen omdat ze hun telefoonnummer moeten registreren 😫. Ik krijg er echt bloedpoep van
Courage
08-06-2022 om 16:15
Mama-Inge schreef op 08-06-2022 om 13:11:
[..]
Mijn man heeft wat autistische trekjes en wil daarbij zijn zin nog wel eens doordrammen, krijgt hij niet voor elkaar hoor, maar soms zo irritant
We hebben in de schuldhulpverlening gezeten en daarna afgesproken een bepaald budget te gebruiken voor de boodschappen, maar hij vergeet daarbij dat alles duurder word. Ik leg natuurlijk ook een deel bij en het is een sport om zo goed mogelijk daarvan rond te komen.
Ik begrijp dat je strikt budgeteert. Maar wat ik gek vind is dat jullie dit niet samen bepalen. Dat je schrijft dat je het budget van je man krijgt. Dat is inderdaad nog jaren 50.
Wat bedoel je met dat je een deel bijlegt? Je draagt gewoon bij aan het huishoud-inkomen dus? Of wat bedoel je?
Tuinfluiter
08-06-2022 om 16:33
Courage schreef op 08-06-2022 om 16:15:
[..]
Ik begrijp dat je strikt budgeteert. Maar wat ik gek vind is dat jullie dit niet samen bepalen. Dat je schrijft dat je het budget van je man krijgt. Dat is inderdaad nog jaren 50.
Wat bedoel je met dat je een deel bijlegt? Je draagt gewoon bij aan het huishoud-inkomen dus? Of wat bedoel je?
Mama Inge mag zich gewoon ergeren zonder verantwoording af te leggen.
Tuinfluiter
08-06-2022 om 16:38
Ik erger mij aan het weer. Eigenlijk moet ik de tuin in om sla te plukken☔️