Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Als ik een globale prijs wil weten van een bepaalde dienst, dat ik eerst een heel formulier moet invullen dat ook nog eens maar voor één soort doel gebruikt kan worden. Voorbeeld: ik wilde weten wat een bepaald soort auto kost om te huren voor een paar weken. Voor een algemeen doel, niet omdat ik op exact een bepaalde datum die auto nodig heb. En ik hoef het ook niet exact te weten, het mag er best 300 euro naast zitten, het gaat erom dat ik het ongeveér wil weten. 
Bij alle verhuurders moet ik een datum én een ophaal locatie specificeren voor ik een prijs krijg. En dan krijg je dus te lezen “helaas op deze datum geen autos beschikbaar”. Stelletje r*kkers dat interesseert me helemaal niet! Geef me gewoon een tarieven lijstje of maak de prijs inzichtelijk zónder dat ik meteen een datum en plaats hoef vast te leggen! 
En dat hebben steeds meer websites.  Tarieven zijn supergeheim, top secret, tenzij je alvast je naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum afgeeft en een boeking doet. 
webwinkels die niet vertellen wat de verzendkosten zijn, ook zoiets. Pas als je drukt op “koop en betaal” vertellen ze je wat ze rekenen voor verzenden. Hufters. En idioot op de koop toe want die winkels mijd ik dus als de pest. 
Is het merkbaar dat ik me nogal geërgerd heb vandaag?

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

21-05-2022 om 20:55

Meer iets waar ik me heel erg over verbaas: Mensen die stilstaan op een rolband (geen roltrap) van een winkel, terwijl ze geen winkelwagentje bij zich hebben. Dan loop je toch gewoon door? Ik snap er helemaal niks van dat je dan gaat staan wachten tot je beneden of boven bent aangekomen.

TanSwallow86

TanSwallow86

21-05-2022 om 21:15

Nera schreef op 21-05-2022 om 20:55:

Meer iets waar ik me heel erg over verbaas: Mensen die stilstaan op een rolband (geen roltrap) van een winkel, terwijl ze geen winkelwagentje bij zich hebben. Dan loop je toch gewoon door? Ik snap er helemaal niks van dat je dan gaat staan wachten tot je beneden of boven bent aangekomen.

Ik zou dan ook stil staan, maar dit doe ik om bij te komen ivm pijn in rug of knieën.

Misschien hebben mensen dat ook. Niet iedereen is gezond van lijf en leden

Aan mijn rug!

Ginevra schreef op 21-05-2022 om 20:54:

Als ik een globale prijs wil weten van een bepaalde dienst, dat ik eerst een heel formulier moet invullen dat ook nog eens maar voor één soort doel gebruikt kan worden. Voorbeeld: ik wilde weten wat een bepaald soort auto kost om te huren voor een paar weken. Voor een algemeen doel, niet omdat ik op exact een bepaalde datum die auto nodig heb. En ik hoef het ook niet exact te weten, het mag er best 300 euro naast zitten, het gaat erom dat ik het ongeveér wil weten.
Bij alle verhuurders moet ik een datum én een ophaal locatie specificeren voor ik een prijs krijg. En dan krijg je dus te lezen “helaas op deze datum geen autos beschikbaar”. Stelletje r*kkers dat interesseert me helemaal niet! Geef me gewoon een tarieven lijstje of maak de prijs inzichtelijk zónder dat ik meteen een datum en plaats hoef vast te leggen!
En dat hebben steeds meer websites. Tarieven zijn supergeheim, top secret, tenzij je alvast je naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum afgeeft en een boeking doet.
webwinkels die niet vertellen wat de verzendkosten zijn, ook zoiets. Pas als je drukt op “koop en betaal” vertellen ze je wat ze rekenen voor verzenden. Hufters. En idioot op de koop toe want die winkels mijd ik dus als de pest.

Herkenbaar ik wilde las gewoon de prijs van een donut weten maar dat kon ik alleen krijgen na mijn woonplaats en andere info prijs te geven. 

En gewoon effe iets opzoeken voor web prijs word steeds lastiger.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

21-05-2022 om 21:32

HarleyQuin schreef op 21-05-2022 om 21:15:

[..]

Ik zou dan ook stil staan, maar dit doe ik om bij te komen ivm pijn in rug of knieën.

Misschien hebben mensen dat ook. Niet iedereen is gezond van lijf en leden

Dat snap ik, maar ik denk niet dat al die mensen die ik stil zag staan last van hun rug oid hadden. Het waren er best wel wat.

Ginevra schreef op 21-05-2022 om 20:54:

Knip

Stelletje r*kkers dat interesseert me helemaal niet! Geef me gewoon een tarieven lijstje of maak de prijs inzichtelijk zónder dat ik meteen een datum en plaats hoef vast te leggen!
Knip

Hufters. En idioot op de koop toe want die winkels mijd ik dus als de pest.

Je hebt mij even laten lachen in ieder geval

Maar wel heel herkenbaar hoor, irritant én dom inderdaad.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-05-2022 om 23:47

Nera schreef op 21-05-2022 om 21:32:

[..]

Dat snap ik, maar ik denk niet dat al die mensen die ik stil zag staan last van hun rug oid hadden. Het waren er best wel wat.

mss hebben deze mensen geen haast. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-05-2022 om 23:51

Aan een vriendin waar we vandaag waren. Steeds zo negatief over van alles. Bah, niks aan. Het was eerst een gezellige avond, maar onder het mom, dat ik het vandaag erg druk heb gehad, ben ik eerder naar huis gegaan. Zo jammer. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

22-05-2022 om 08:09

Friezinnetje schreef op 21-05-2022 om 23:47:

[..]

mss hebben deze mensen geen haast.

Ik had ook geen haast Het ziet er voor mij gewoon heel onlogisch uit om op zo'n langzaam bewegende band stil te blijven staan als het niet hoeft. Maar ik weet dat ik blijkbaar degene ben die raar is, want ik kom zelden mensen tegen die net als ik doorlopen. En man zegt: dat is iets van jou, dat je dat vind. 

Nera schreef op 22-05-2022 om 08:09:

[..]

Ik had ook geen haast Het ziet er voor mij gewoon heel onlogisch uit om op zo'n langzaam bewegende band stil te blijven staan als het niet hoeft. Maar ik weet dat ik blijkbaar degene ben die raar is, want ik kom zelden mensen tegen die net als ik doorlopen. En man zegt: dat is iets van jou, dat je dat vind.

Ik doe dat ook altijd, maar dat komt doordat het kleine kind in mij naar boven komt en ik het grappig vind dat ik niet veel hoef te doen om lekker hard naar boven (naar beneden vind ik minder fijn, maar doe ik het desondanks toch) te gaan 😆. Ik zou ook best zo'n soort step willen met zo'n loopbandje erop: lekker wandelen en toch hard gaan! Maar ik wil mijn innerlijke kind niet teveel aan de buitenwereld tonen, dus ik hou het bij die paar seconden plezier op die rolband 😉.

@Ginevra, ja, ze gaan erg onverschillig om met de tijd van hun klanten. Net of jij absoluut niets anders te doen hebt.

Ik denk dat vaagheid ook voordelig voor ze is omdat ze hogere prijzen kunnen rekenen als er op een bepaald moment meer vraag is.

Zo zag ik een meubeltje dat 61,00 euro kostte voor de meeste kleuren en alleen voor het meubeltje in het wit rekenden ze 81,00 euro. Misschien omdat ik daar langer heb gekeken of omdat dit de populairste kleur is. Maar voor mij een reden om af te haken.

Flexibele prijzen zijn heel populair bij verkopers. Je ziet de prijzen veranderen terwijl je winkelt. Ikzelf ga dan zoeken naar de goedkoopste leverancier of ik verdom het en koop niets.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

22-05-2022 om 15:08

Mijn dochter leert fietsen. En is daarmee wat laat. Ze kan inmiddels wel losfietsen, maar het gaat allemaal nog wat wiebelig. De laatste tijd eigenlijk vooral de straat in en uit en dat x20. Vorige week ook op het lange fietspad in onze wijk. 
En vandaag dus naar het winkelcentrum. Gedaan via een rustige woonwijk. We fietsten niemand in de weg. 
Laatste stuk wat drukker. En daar werden we dus bijna van de sokken gereden door een oudere man. Die driftig belde en zichtbaar geirriteerd was, dat wij daar als slakken reden. Op mijn: zij leert nog fietsen daarom gaat het wat wankel, riep hij: dat doe je maar op een woonerf. 

Ik erger me dood aan dit soort "de weg is van mij types". En sowieso de laatste tijd aan oude mensen. Natuurlijk niet allemaal, maar een aanzienlijk deel dat ik tegenkom, denkt dat de wereld om hen draait. 

Ik woon in een buurt met voornamelijk woonerf. Maar daar krijg je hetzelfde te horen als je daar met je kind loopt of fietst. 
Elders waar er een weg is en je met kind op de weg fietst krijg je te horen, kinderen moeten op de stoep als ze nog niet goed kunnen fietsen (= zonder een beetje te wiebelen), laat je je kind op de stoep fietsen, krijg je toegebeten dat je een slechte moeder bent omdat je je kind laat fietsen op de stoep, dat hoort op straat... 🤷

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.