Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik erger me eraan dat klussers steeds veel te vroeg komen. Net ook, laat ik nog even de hond uit, expres wat vroeger. Kom ik een half uur van tevoren terug, zijn ze er al.

Ik erger me aan mensen die maar in het verleden blijven hangen en boos worden over elke verandering. 
Bijvoorbeeld: hier in de stad is een oud fabrieksterrein. Dit terrein heeft altijd een behoorlijke stempel op de stad gedrukt.  Iedereen heeft er gewerkt of heeft op z'n minst familieleden die er gewerkt hebben. Dus okay, het is met een hoop nostalgie omgeven.
Nu stond het al lang leeg, dus op een gegeven moment heeft de gemeente bedacht de oude gebouwen de restaureren en er een nieuwe invulling aan te geven. Dat is nu een aantal jaar aan de gang. Er zit nu allerlei horeca, sportschool, musea etc. En het is nog niet klaar, er is nu gestart met weer een groot project (Het is nogal groot) 
Beter dan een verloederd bedrijfsterrein waar zwervers en junks zitten, toch?
Maar nog steeds zitten er mensen te zeiken dat het schandalig is dat die 'mooie oude gebouwen' zo misbruikt worden. Dat de monumentale panden op illegale wijze verbouwd worden. Sommigen weigeren ook om daar een restaurantje te pakken. 

Dan denk ik: hadden jullie nou echt liever gewild dat er niks gebeurde? Dat dit enorme terrein ongebruikt bleef, dat het een soort crimineel broeinest werd en dat je dierbare monumentale panden gewoon instorten?
Wat is dat toch met die huilies?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-05-2022 om 14:02

ik erger mij aan de bezorger van UPS. Hij komt op een niet afgesproken tijd en ik was niet thuis. Nu moet ik mijn pakketje ophalen ergens midden in het winkelcentrum. Geef het gewoon bij de buren af dan. 

Dan denk ik: hadden jullie nou echt liever gewild dat er niks gebeurde? Dat dit enorme terrein ongebruikt bleef, dat het een soort crimineel broeinest werd en dat je dierbare monumentale panden gewoon instorten?

Dan hadden ze gehuild dat het toch zonde was van die mooie gebouwen of die niet ergens anders voor gebruikt konden worden. Want nu verpaupert het

Mug schreef op 11-05-2022 om 09:01:

Ik ergerde mij aan een nieuwsbericht dat docenten nou nog niet tevreden zijn. Rupsjesnooitgenoeg...

Dank je 😬🤣 

In welke zin erger je je daaraan? En welke nieuwsberichten trouwens? 

Bellejolie schreef op 11-05-2022 om 13:55:

Ik erger me aan mensen die maar in het verleden blijven hangen en boos worden over elke verandering.
Bijvoorbeeld: hier in de stad is een oud fabrieksterrein. Dit terrein heeft altijd een behoorlijke stempel op de stad gedrukt. Iedereen heeft er gewerkt of heeft op z'n minst familieleden die er gewerkt hebben. Dus okay, het is met een hoop nostalgie omgeven.
Nu stond het al lang leeg, dus op een gegeven moment heeft de gemeente bedacht de oude gebouwen de restaureren en er een nieuwe invulling aan te geven. Dat is nu een aantal jaar aan de gang. Er zit nu allerlei horeca, sportschool, musea etc. En het is nog niet klaar, er is nu gestart met weer een groot project (Het is nogal groot)
Beter dan een verloederd bedrijfsterrein waar zwervers en junks zitten, toch?
Maar nog steeds zitten er mensen te zeiken dat het schandalig is dat die 'mooie oude gebouwen' zo misbruikt worden. Dat de monumentale panden op illegale wijze verbouwd worden. Sommigen weigeren ook om daar een restaurantje te pakken.

Eindhoven?

nlies schreef op 11-05-2022 om 14:02:

Dan hadden ze gehuild dat het toch zonde was van die mooie gebouwen of die niet ergens anders voor gebruikt konden worden. Want nu verpaupert het

Jaaa! Dat het een schande is dat ze niet meer gebruikt wordt. Daarna dat het een schande is dat de bedrijven weg zijn gegaan. Dat de overheid iets had moeten doen enz. enz.

Mug schreef op 11-05-2022 om 14:02:

ik erger mij aan de bezorger van UPS. Hij komt op een niet afgesproken tijd en ik was niet thuis. Nu moet ik mijn pakketje ophalen ergens midden in het winkelcentrum. Geef het gewoon bij de buren af dan.

Is vaak zo, hier heb je dat met GLS. Die hebben in de stad 1 distributiepunt en dat zit op een industrieterrein… zo niet handig als je geen auto hebt. En je weet niet altijd wanneer het komt. 

Zusterclivia schreef op 11-05-2022 om 14:12:

[..]

Jaaa! Dat het een schande is dat ze niet meer gebruikt wordt. Daarna dat het een schande is dat de bedrijven weg zijn gegaan. Dat de overheid iets had moeten doen enz. enz.

Bij ons in de stad ook vaak. Er is zo’n facebookpagina waarop foto’s van de stad worden gedeeld en er is altijd een hele groep azijnzeikers die bij elke foto van een nieuw gebouw lopen te blèren dat het zonde is… 

Zo is hier de hele oostwand van de Grote Markt opgeknapt en daarachter een fantastisch nieuw pand met bios, bieb, musea enz. 
Dat is dus in de plaats gekomen voor een onwijs lelijke verpauperd gebied met een jaren 70 parkeergarage, een snel-na-de-oorlog gebouwd gebied. Totaal seksloos. 
dus ik zei ook: joh, dit is toch echt beter dan wat er stond? Ja dat wel maar toch lelijk en past niet bij de stad enz. Ondanks dat wat er eerder stond nog minder bij de stad paste. Ik vind het juist wel bij de stad passen. 

Ik kwam om te klagen over mensen die een bericht over asielzoekers in Ter Apel die buiten moesten doorbrengen, aangrijpen om te zeiken over dat Nederland vol is en die asielzoekers weg moeten.
En de bek vol over hordes veiligelanders die hier illegaal zijn. Maar nee, de cijfers daarover kloppen niet want ze zien zelf toch echt anders. 

Beroepsklagers dus. Natuurlijk is niet elke verandering een verbetering. Maar soms is het misschien niet ideaal, maar wel beter dan het was.

Ik vind de Oostwand in Groningen Grote Markt stukken beter dan dat verpauperde gedoe wat er eerst stond. Notoire klagers heb je altijd. Maar als je dan aan ze vraagt wat het dan had moeten worden, daar hebben ze nog nooit over nagedacht. 

Hier ergernis aan het incompetente onderdeel van mijn werk waar ik op zit te wachten. Wat al jaren een bron van ergernis is voor iedereen die er mee te maken heeft, maar veranderen/verbeteren, ho maar. 

JtM

JtM

11-05-2022 om 17:03 Topicstarter

Ik heb een ontsteking vlakbij de nagelriem van een vinger. Gisteren de ontsteking ingeprikt zodat het pus eruit kon (sorry voor de viezigheid). Gisteren leek het beter te worden maar nu is die kant van mn vinger helemaal warm en rood. Ben er nog niet vanaf dus.

En sinds vanochtend heb ik opeens pijn aan mijn hak met lopen.

Zusterclivia schreef op 11-05-2022 om 09:49:

[..]

Wordt daar ook onderzoek naar gedaan? Nu vaak naar de gevolgen voor de jeugd of voor de ouderen. En de gewone beroepsbevolking dan?

Ja, dat werd ook genoemd, met de volwassenen ging het zelfs wat beter.

- https://nos.nl/l/2428330

SuzyQFive schreef op 11-05-2022 om 14:06:

[..]

Eindhoven?

Nee, maar ik wil wedden dat dit op vele plekken speelt 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.