Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-07-2021 om 23:04

Waar heb jij een hekel aan zonder aanwijsbare reden?

Geen idee onder welke rubriek het zou moeten, dus maar Huiskamer gekozen. 
Op het andere forum was er een dergelijk topic, vond het wel vermakelijk. 


ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-08-2021 om 15:06

Je hebt ook paracetamol met coffeïne. Of je neemt de paracetamol bij de koffie. Allebei heb ik ook ooit gedaan, maar dat had een iets te heftig effect. 

Aan iets niet begrijpen en dat langere tijd. Daar hou ik niet van.

Herfstappeltaart schreef op 30-08-2021 om 13:36:

[..]

Weet je dat het jaren heeft geduurd voor ik hier achter kwam? Ik heb heel lang beweerd dat paracetamol niks deed bij mij. Ik nam er ook altijd 1......Nu twee en het werkt gewoon!

En hoe kwam je er achter dan? Geprobeerd? De gebruiksaanwijzing gelezen?

Had een collega die beweerde dat ze er eentje ingenomen had en na 5 minuten was de pijn al weg. Alle andere vrouwen in de kamer keken haar raar aan en begonnen te lachen. Vervolgens uitgelegd dat a) 1 paracetamol niet genoeg is en b) het werkt helaas niet binnen 5 minuten.

Zusterclivia schreef op 01-09-2021 om 14:04:

[..]

En hoe kwam je er achter dan? Geprobeerd? De gebruiksaanwijzing gelezen?

Had een collega die beweerde dat ze er eentje ingenomen had en na 5 minuten was de pijn al weg. Alle andere vrouwen in de kamer keken haar raar aan en begonnen te lachen. Vervolgens uitgelegd dat a) 1 paracetamol niet genoeg is en b) het werkt helaas niet binnen 5 minuten.

Het is me verteld door een anesthesist bij een voorbereiding op een operatie.

Ik snap niet dat toen ik nog lange fietstochten maakte en plotseling koolhydraten nodig had (de bibbers op de fiets, te lang gewacht met eten) dat druivensuiker hielp zodra ik het had doorgeslikt. Of dat het placebo-effect was, of dat de mond direct even doorgeeft aan het ruggenmerg: "stop maar met trillen, er wordt aan gewerkt, koolhydraten komen eraan", dat zou ik wel eens willen weten.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-09-2021 om 14:37

Zusterclivia schreef op 01-09-2021 om 14:04:

[..]

En hoe kwam je er achter dan? Geprobeerd? De gebruiksaanwijzing gelezen?

Had een collega die beweerde dat ze er eentje ingenomen had en na 5 minuten was de pijn al weg. Alle andere vrouwen in de kamer keken haar raar aan en begonnen te lachen. Vervolgens uitgelegd dat a) 1 paracetamol niet genoeg is en b) het werkt helaas niet binnen 5 minuten.

Ik denk dat ook met het gewicht te maken heeft, of nu iemand van 100kg 1 paracetamol neemt of iemand van 50 kg. Bij mij werkt 1 paracetamol vaak wel al, ik moet wel zeggen dat ik het echt bijna nooit gebruik misschien scheelt dat ook. Dan staat er ook kinderen 1 en volwassenen 2, sommige kinderen wegen meer als een volwassenen. 

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat bij medicijnen voor mensen de dosering gebaseerd is op leeftijd en niet op gewicht, bij dieren is dit wel zo.. En ja wij zijn geen dieren, maar het lichaamsgewicht voor volwassenen verschilt ook nog al.

Yolo schreef op 01-09-2021 om 14:37:

[..]

Ik denk dat ook met je gewicht te maken heeft, of nu iemand van 100kg 1 paracetamol neemt of iemand van 50 kg. Bij mij werkt 1 paracetamol vaak wel al, ik moet wel zeggen dat ik het echt bijna nooit gebruik misschien scheelt dat ook. Dan staat er ook kinderen 1 en volwassenen 2, sommige kinderen wegen meer als een volwassenen.

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat medicijnen voor mensen niet op gewicht wordt voor geschreven, bij dieren is dit wel zo.. En ja wij zijn geen dieren, maar het lichaamsgewicht voor volwassenen verschilt ook nog al.

Bij mij ook.

Ik heb dat ook met Luuf, ik moet echt de kinderversie hebben omdat de volwassenenversie veel te sterk is voor mij.

Nog steeds de moeilijke communicatie van vrouwen op forums. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-09-2021 om 15:05

LEEUWENKONING schreef op 01-09-2021 om 15:03:

Nog steeds de moeilijke communicatie van vrouwen op forums.

Verklaar u nader.. 😅

Yolo schreef op 01-09-2021 om 14:37:

 En ja wij zijn geen dieren, 

Wij mensen zijn dieren. Homo Sapiens klasse intelligente primaten. Kortweg, wij zijn opperdieren, maar dieren.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-09-2021 om 15:09

SilSil schreef op 01-09-2021 om 15:08:

[..]

Pfff, weer zo'n meeuwenscheet. Slaat nergens op zo'n reacties en lijkt sterk op aandachtrekkerij.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-09-2021 om 15:10

LEEUWENKONING schreef op 01-09-2021 om 15:07:

[..]

Wij mensen zijn dieren. Homo Sapiens klasse intelligente primaten. Kortweg, wij zijn opperdieren, maar dieren.

Des te vreemder dan toch... En inderdaad mensen zijn dieren, maar aangezien we dieren niet met mensen vergelijken "vermenselijken" besloot ik juist daarom het zo neer te zetten. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-09-2021 om 22:14

Yolo schreef op 01-09-2021 om 14:37:

[..]

...

Ik vind het eigenlijk best vreemd dat bij medicijnen voor mensen de dosering gebaseerd is op leeftijd en niet op gewicht, bij dieren is dit wel zo.. En ja wij zijn geen dieren, maar het lichaamsgewicht voor volwassenen verschilt ook nog al.

Eens. Dat denk ik ook vaak bij de algemene richtlijnen die het WHO uitschrijft. Zij stellen bv. als maximum grens tien eenheden alcohol per week, maar hoe kun je in hemelsnaam een Zweed van 100kg gelijk stellen met een vrouw van 50kg, nog afgezien van hun voorgeschiedenis en het toenmalig alcoholgebruik. 

Zusterclivia schreef op 01-09-2021 om 14:04:

[..]

En hoe kwam je er achter dan? Geprobeerd? De gebruiksaanwijzing gelezen?

Had een collega die beweerde dat ze er eentje ingenomen had en na 5 minuten was de pijn al weg. Alle andere vrouwen in de kamer keken haar raar aan en begonnen te lachen. Vervolgens uitgelegd dat a) 1 paracetamol niet genoeg is en b) het werkt helaas niet binnen 5 minuten.

1 is bij mij echt wel genoeg, word er direct slaperig van.. en het werkt binnen 5 minuten ( hoofdpijn) voor iets anders neem ik het eigenlijk niet. neem er hooguit 3 per jaar. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 23:28

Ik heb een enorme hekel aan het wooord gender, maar dat is met een aanwijsbare reden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.