Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vroeger...deel je herinneringen

amarna schreef op 18-01-2026 om 14:00:

Ik had hetzelfde stoeltje met een ovaal tafeltje. Met daarop een gekleurde wijnfles waar ik een plantje in liet groeien. Ook de Tomado boekenrekjes had ik. 2 stuks, met gekleurde plankjes. Tegen een olijfgroen gesausde muur van rauhfaserbehang. Met een raffia hanglamp aan het plafond.

Had jij ook een (nep) visnet aan het plafond met van die gummy flubberbeestjes erin?

Groentetuin

Groentetuin

18-01-2026 om 14:22 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2026 om 14:02:

[..]

Had jij ook een (nep) visnet aan het plafond met van die gummy flubberbeestjes erin?

Nep visnet had mijn zus, met van die glazen bollen eraan of erin?

En we hadden ook boven van die rieten vierkanten tegels als vloerbedekking, als je een tijdje op je knieën zat had je de afdrukken er diep instaan

Groentetuin schreef op 18-01-2026 om 14:22:

[..]

Nep visnet had mijn zus, met van die glazen bollen eraan of erin?

En we hadden ook boven van die rieten vierkanten tegels als vloerbedekking, als je een tijdje op je knieën zat had je de afdrukken er diep instaan

Ja ik had een visnet echt aan het plafond gedrapeerd maar die glazen bollen had ik ook. Met een soort macramé-netje eromheen.

Rieten vierkante vloertegeltjes had ik ook. Vind ik nog steeds leuk hahaha. 

Bakblik schreef op 18-01-2026 om 14:21:

Hadden jullie dan ook zo'n lampje?

https://theposeidoncollection.com/products/super-retro-bedlampje-jaren-70

Zoiets hebben wij nog steeds boven ons bed, maar dan zonder die glazen dopjes erop. Hij was donkerblauw en we hebben hem nu beige geverfd, dezelfde kleur als de gordijnen. Jaja...echt vintage 😂

Zo'n lampje hing boven het ouderlijk bed toen ik nog thuiswoonde. Tomadorekje had ik ook en die verhuisde mee naar mijn studentenkamer. Daar kwam-ie op een gegeven van de muur zetten waarbij een deel van de muur meekwam. Ik kon zo door het gat de woonkamer daarnaast in kijken.

✅ bedlampje maar dan bruin zonder iets erop (tot jaren negentig of wellicht toen pas uit de kringloop) Soms mis ik m nog.
✅ Rieten vloertegels (we verhuisden in de jaren 80, tegels niet mee)

Rokersstoelen hadden we ook. Als student nog eens bij de kringloop gehaald maar zaten niet zo prettig (als in herinnering). Zoiets met twee dikke kussens

b00b079e82b5978d6921340319990a43.jpg

Bakblik schreef op 18-01-2026 om 14:21:

Hadden jullie dan ook zo'n lampje?

https://theposeidoncollection.com/products/super-retro-bedlampje-jaren-70

Ja! In dezelfde kleur.  Ik denk dat dit lampje nog steeds op die kamer hangt

Ik had ook zo'n lampje. Precies dezelfde.

Bedlampje ook inderdaad. Geen visnet, wel een geweven wandkleed.
Zoiets , maar dan anders 

wandkleed.jpg

Dat lampje, precies in die kleur, hing bij mijn ouders op de slaapkamer 
Dat rek hing bij mijn grootouders boven op de slaapkamers waar 1 van mijn ooms sliep. En het rieten stoeltje stond op de oude slaapkamer van mijn tante.
Op die slaapkamer hing ook een schilderij van een jongetje met een traan

Herfstappeltaart schreef op 18-01-2026 om 14:02:

[..]

Nee, geen visnet

Een visnet, druipkaarsen in flessen en een Tomado boekenrekje.
En achteraf verbaas ik me erover dat mijn ouders al die kaarsen niet gevaarlijk vonden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.