Huiskamer
Lollypopje
21-11-2021 om 19:21
Vreemde dingen waar je niet tegen kan
Ik denk dat veel mensen wel zoiets hebben. Een geluid, een textuur, dat als je het maar hoort of aanraakt je bijna onpasselijk wordt. Terwijl anderen niet lijken te snappen wat daar nu zo ontzettend vervelend aan is.
Ik zit op Netflix Blown Away te kijken en wordt weer geconfronteerd met mijn ultieme en dat is stoepkrijt en alles dat zo voelt. Ik word serieus al misselijk terwijl ik dit type. Ik vind de textuur zo naar voelen dat er alleen al aan denken bij mij een fysieke reactie oproept. Het geluid net horen op tv zorgde al voor kippenvel en ik snap gewoon bijna niet dat anderen daar geen moeite me hebben.
Dus wie laat mij minder raar voelen en heeft ook zulke dingen? 
Broodjebrie
22-11-2021 om 11:35
Sassenach schreef op 22-11-2021 om 10:54:
[..]
Ja, bah! Van vetrandjes aan vlees ga ik letterlijk kokhalzen, zo gruwelijk vies vind ik dat. Dat komt door de glibberige/drillerige structuur. Er op kauwen maakt het erger. Ik kan het gewoon niet doorslikken.
Champignons vind ik ook niet lekker vanwege de structuur, maar omdat ik de smaak wel lekker vind ga ik daar niet van kokhalzen.
En zo’n houten ijslepeltje krijg ik trouwens ook de kriebels van, vooral als het tegen je tanden schraapt.
Dit heb ik dus ook, familie verklaart me dan voor gek. Ik snap echt niet hoe hun het kunnen kauwen en dan doorslikken.
Herfstappeltaart
22-11-2021 om 11:43
En na het douchen en afdrogen je ondergoed aantrekken en er dan achter komen dat dat ene randje bij je heup tóch nog niet droog was met het gevolg een vochtige rand aan je onderbroek...grrrrr. die gaat dan bij mij uit en ik trek een droge aan.
_melon
22-11-2021 om 11:52
Vaat in de gootsteen en daar dan ook weer dingen over afgieten, leeggooien. Vreselijk.
Zet je vuile vaat gewoon in de vaatwasser of op het aanrecht, maar NIET in de gootsteen. Gatver zo smerig.
ProfitableMantis53
22-11-2021 om 12:10
_melon schreef op 22-11-2021 om 11:52:
Vaat in de gootsteen en daar dan ook weer dingen over afgieten, leeggooien. Vreselijk.
Zet je vuile vaat gewoon in de vaatwasser of op het aanrecht, maar NIET in de gootsteen. Gatver zo smerig.
Oh dat is hier altijd discussie. Ik zet wel eens dingen in de gootsteen omdat ik het later om wil spoelen (wij hebben geen vaatwasser). Maar man komt dan van de wc en gaat rustig boven die kopjes en borden zijn handen staan te wassen.
Lollypopje
22-11-2021 om 12:19
_melon schreef op 22-11-2021 om 11:52:
Dat heb ik gelukkig niet, anders had ik echt een probleem 😂
Ik heb geen vaatwasser en maar een heel klein aanrechtblad, als ik daar de vuile vaat neer moest zetten had ik geen werkblad meer over. En meteen afwassen gaat gewoon niet voor mij.
Saga
22-11-2021 om 14:16
In mijn studentijd had ik een huisgenoot die pannenkoeken ging bakken voor ons. Zij legt gewoon de spatel in het afwasrekje en vervolgens bakt ze weer lekker verder. Dat vond ik toch ook echt om te kotsen.
BrightEchidna89
22-11-2021 om 15:16
SjaanRoeispaan schreef op 21-11-2021 om 22:40:
[..]
Als je gehakt bakt en je zit er de hele tijd in te prakken, koelt de pan teveel af. Dan ben je het aan het koken ipv bakken en wordt het inderdaad grijs en smerig.
Zorg dat je pan, bij voorkeur rvs, goed heet is. Scheutje olie in de pan, pan beetje ronddraaien zodat olie goed verdeeld is. Gehakt losmaken met je handen en verdelen over de pan. Doe niets. Wacht totdat je geknetter hoort alsof je aan het frituren bent. Breek het gehakt dan uiteen met een houten spatel. Het gehakt moet mooi bruin zijn.
Bedankt voor de uitleg.
Zelf bak ik het gehakt altijd in de wok, goed heet dus en nooit problemen mee gehad.
_Anoniem_
22-11-2021 om 16:20
Volgens mij ben ik hier niet de enige in, donker diep water. Al bij het zien van plaatjes ervan krijg ik de griezels. Ik kan dat gat helemaal niet invallen, maar zou er voor geen goud overheen zwemmen.
Van een boot afspringen op zee of meer, brrr, heel soms doe ik het even kort (om af te koelen) maar ben altijd bang dat iets mijn benen aanraakt ofzo .
Deze zag ik laatst voorbij komen, Cretina in Kroatië.

https://www.reddit.com/r/NatureIsFuckingLit/comments/ojehtk/izvor_cetina_croatia/ (een bewegend beeld van de dobberende mensen)
redbulletje
22-11-2021 om 16:24
_Anoniem_ schreef op 22-11-2021 om 16:20:
Volgens mij ben ik hier niet de enige in, donker diep water. Al bij het zien van plaatjes ervan krijg ik de griezels. Ik kan dat gat helemaal niet invallen, maar zou er voor geen goud overheen zwemmen.
Van een boot afspringen op zee of meer, brrr, heel soms doe ik het even kort (om af te koelen) maar ben altijd bang dat iets mijn benen aanraakt ofzo .
Deze zag ik laatst voorbij komen, Cretina in Kroatië.
https://www.reddit.com/r/NatureIsFuckingLit/comments/ojehtk/izvor_cetina_croatia/ (een bewegend beeld van de dobberende mensen)
Oh dit is mooi helder water, daar zou ik prima in zwemmen. Ik zou niet graag in water willen wat er vanaf de kant al troebel/donker uit ziet.
WickedCurlew89
22-11-2021 om 16:28
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 16:24:
[..]
Oh dit is mooi helder water, daar zou ik prima in zwemmen. Ik zou niet graag in water willen wat er vanaf de kant al troebel/donker uit ziet.
Ik zou er zelf niet zo'n last van hebben maar begrijp zeker wel dat het een unheimlich gevoel geeft!
_Anoniem_
22-11-2021 om 16:29
Hetvrijewoord schreef op 22-11-2021 om 16:28:
[..]
Ik zou er zelf niet zo'n last van hebben maar begrijp zeker wel dat het een unheimlich gevoel geeft!
brr, jullie zouden zo over dat zwarte gat heen zwemmen? Ik krijg bij het idee al bijna hartkloppingen 🥴
Broodjebrie
22-11-2021 om 16:30
_Anoniem_ schreef op 22-11-2021 om 16:29:
[..]
brr, jullie zouden zo over dat zwarte gat heen zwemmen? Ik krijg bij het idee al bijna hartkloppingen 🥴
Voor geen goud zou ik daarover heen zwemmen
WickedCurlew89
22-11-2021 om 16:31
[..]
Het is wel anders als je zelf in dat water ligt. Van een afstandje oogt het enger schat ik zo in.
redbulletje
22-11-2021 om 16:34
[..]
Ja, ik zou daar zonder problemen overheen zwemmen.
Ik zou niet graag in dit soort donker water zwemmen:

Wilgentak
22-11-2021 om 19:35
Het geluid van maisplastic, dat gekraak... Gruwel.
Bepaalde te contrasterende kleuren (met name blauw, geel en felrood)... Ik moet altijd wegkijken.
Het gepiep als je iets snijdt op een bord van aardewerk... Squeek...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.