Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag. Muziek in winkels?

Houd jij van muziek in winkels zoals supermarkten en andere winkels. Ik heb het nu niet perse over kledingwinkels met een bepaalde doelgroep zoals jongeren, maar over winkels waar iedereen komt. 
Als je antwoord 'ja' is, hoe hard mag het dan staan? Zachte achtergrondmuziek of mag het best wat luider? 

Peiling

Wil jij muziek in winkels horen?

Maximaal 4 antwoorden.

79 stemmen
35%
39%
14%
11%

Ja hoor prima. Niet te hard graag.
Wat ik helemaal top vind is dat mijn tandarts altijd de radio aan heeft tijdens de controle of behandeling. Heerlijk ontspannend. Het haalt je uit die medische sfeer vind ik.

Herfstappeltaart schreef op 04-06-2023 om 13:31:

Ja hoor prima. Niet te hard graag.
Wat ik helemaal top vind is dat mijn tandarts altijd de radio aan heeft tijdens de controle of behandeling. Heerlijk ontspannend. Het haalt je uit die medische sfeer vind ik.

Ja, dat heeft mijn mondhygiënist ook altijd maar zodra dat apparaat aan gaat hoor ik het helaas niet meer

Dolfje schreef op 04-06-2023 om 12:17:

Waarom voelen sommige zich ongemakkelijk in winkels zonder muziek?

Dan lopen er allemaal mensen door elkaar te winkelen, maar is het toch stil. Ik kan daar niet zo goed tegen, dan ga ik heel erg op mezelf en de omgeving letten en dat is niet prettig. 

Met een muziekje erbij wordt altijd alles beter 

Ik moet zeggen dat het me vaak niet eens opvalt.
2 weken geleden was ik al om 08.00 uur bij AH en toen hoorde ik het min of meer voor het eerst. Kan zijn omdat het nog rustig was, of de muziek stond iets harder dan anders. Maar het stoorde me niet

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-06-2023 om 14:08

Nee, liever niet. Als het dan toch moet: graag klassiek en heel zachtjes. Ik heb blijkbaar een totaal andere smaak dan gemiddeld, want vind alles wat ik hoor vreselijk. Dan liever stilte.

Als ik muziek zou willen horen in een winkel kan ik toch ook gewoon oortjes indoen en mijn eigen keuze luisteren? Dan hoeven jullie niet mee te "genieten" van mijn favoriete stukken van Bach.

Ik hou enorm van muziek, dus ik heb ‘ja’ gekozen.

Ik heb al van kinds af aan áltijd muziek aan, ook tijdens huiswerk maken en op mijn werkplek (met oortjes als ik in een kantoortuin zat).

Ja, zolang het niet te hard staat. In de jumbo bv vind ik het altijd prettig om jumbo radio te horen. Leuke muziek komt er langs ook! Een doodstille winkel vind ik ook niks hoor.

Poezie schreef op 04-06-2023 om 13:20:

[..]

Wie zegt dat? 

Een paar mensen daarom vraag ik het.

Ik zou graag een muziekvrije middag hebben af en toe. Dan kan ik met mijn NAH misschien ook weer eens iets langer de stad in dan een effectief bezoek aan hooguit 3-4 rustige winkels. Tijdens het winkelen heb ik ook last van andere prikkels, maar alleen die muziek kan je uitzetten. Soms komt alles ineens zo hard binnen, dat ik halverwege zo'n korte missie acuut blokkeer en naar huis moet. Waardeloos hoofd heb ik. Geen muziek zou echt helpen.

Sportschool idem. 
Bij mijn sportschooltje hebben ze op verzoek van oa mijzelf sinds vorige maand een 'stil uur' olv een trainer. Daar blijkt nu al zoveel animo voor te zijn, dat ik verwacht dat ze het vaker per week gaan doen. 

_Audrey schreef op 04-06-2023 om 13:47:

[..]

Dan lopen er allemaal mensen door elkaar te winkelen, maar is het toch stil. Ik kan daar niet zo goed tegen, dan ga ik heel erg op mezelf en de omgeving letten en dat is niet prettig.

Met een muziekje erbij wordt altijd alles beter

Ah ok, ik herken dat helemaal niet. Maar ik heb thuis bijvoorbeeld ook bijna nooit muziek aan staan op de achtergrond.

Dolfje schreef op 04-06-2023 om 14:27:

[..]

Ah ok, ik herken dat helemaal niet. Maar ik heb thuis bijvoorbeeld ook bijna nooit muziek aan staan op de achtergrond.

Nee? Ik heb vrijwel altijd muziek aanstaan als ik bezig ben in huis, of aan het werk ben. Meestal gewoon zachtjes op de achtergrond, als een muzikaal behangetje. 

_Audrey schreef op 04-06-2023 om 14:36:

[..]

Nee? Ik heb vrijwel altijd muziek aanstaan als ik bezig ben in huis, of aan het werk ben. Meestal gewoon zachtjes op de achtergrond, als een muzikaal behangetje.

Ja, ik ook. Zelfs als ik ga slapen, dat maakt dat mijn hoofd weggetrokken wordt van allerlei gedachten en plannen waardoor ik niet kan slapen. 

Nee ik heb dat dus niet aan staan. Hooguit als ik eens aan het poetsen of klussen ben maar vaker niet dan wel. 

Poezie schreef op 04-06-2023 om 13:43:

[..]

Ja, dat heeft mijn mondhygiënist ook altijd maar zodra dat apparaat aan gaat hoor ik het helaas niet meer

Ja da's wel een nadeel. Maar je begint ontspannen haha.

Ik vind het leuk. Ik was deze week in de Jumbo, stond dat liedje van Friends op, ik werd er gelijk vrolijk van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.