Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 3 december

262515466_1809194199275715_7688206618473413839_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=n3WNr7kiZZsAX_irtcY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=bff20700fb12797e5b330a8cd7a6095e&oe=61AF9A77

Welke naam zou je jezelf geven als je deze mocht veranderen? 


Ik ben gewoon tevreden met mijn naam. Het was rond mijn geboortejaar wel een echte mode naam. Als mijn man een meisje was geweest had hij ook zo geheten. 

Ik zou mijn naam ook houden want die hoor je niet heel veel. Tenminste niet in Nederland.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-12-2021 om 10:10

Ik zou mijn naam gewoon behouden omdat hij vrij zeldzaam is hier en ik me wel kan vinden in de betekenis. 

Oh wat een leuke vraag. Lastig hoor.
Ik heb geen goede associatie met mijn oorspronkelijke voor- en achternaam. Mijn achternaam is veranderd zodra dat volgens de wet mogelijk was, mijn voornaam is nooit officieel veranderd omdat dat nóg meer rompslomp betekende. Gelukkig is mijn naam wat verbasterd waardoor mijn roepnaam heel anders is. 
Dus het is goed zo. Als ik het écht voor het kiezen had, zou ik een hele andere naam kiezen. Maar welke precies, dat zou ik nu niet weten. 

Bedoel je je forumnaam of je echte naam ? 

Ik ben met mijn voornaam zeer tevreden. Mijn achternaam zou ik graag willen veranderen... in een naam die internationaal is. Nu moet ik mijn achternaam heel vaak spellen in het land waar ik woon.

wild-flower schreef op 03-12-2021 om 10:20:

Bedoel je je forumnaam of je echte naam ?

Haha scherp!

Ik ben blij met mijn naam, kort en weinig voorkomend. Maar vroeger (toen ik klein was  ...) wilde ik altijd Kitty heten. Waarom? Geen idee....

Ik heb een naam die op mijn schrijfwijze niet veel voorkomt. Vroeger wilde ik de naam van mijn zusje en vond ik mijn eigen naam niet mooi. Nu ik wat ouder ben, vind ik mijn naam wel mooi. En juist ook leuk dat die net anders is dan normaal. Toen ik een tijdje als telefoniste werkte, kreeg ik vooral van oudere dames complimenten over mijn leuke naam, toen ben ik hem ook meer gaan waarderen.

Friezinnetje

Friezinnetje

03-12-2021 om 11:44 Topicstarter

wild-flower schreef op 03-12-2021 om 10:20:

Bedoel je je forumnaam of je echte naam ?

Echte naam, je forumnaam kun je zo veranderen.. 

Ik ben mijn naam in de loop van de jaren wel meer gaan waarderen eigenlijk. Ik vind hem niet perse heel mooi, maar dat is ook een kwestie van smaak. 
Een andere naam, tja ik weet het niet. Op zich had ik een vrouwelijke naam zoals Olivia of Roosmarijn mooi gevonden of juist een hele stoere naam zoals Sam.

Mijn voornaam was erg populair in mijn geboortejaar (en het jaar daarvoor en het jaar daarna ook) maar ik vind het vreselijk. Zelf vind ik de namen Sabine, Charlotte, Paula en Rosalie erg leuk.

Ik ben erg blij met zowel voor- als achternaam. 

Bo vind ik wel leuk of Merel. Maar ik ben op een punt beland dat ik mijn naam eindelijk mooi vind. 

Ik zou mezelf wel anders noemen, maar ga dat niet zeggen hier, want het is de naam die ik online veel gebruik.
Het is niet dat ik mijn eigen naam lelijk vind, maar gevoelsmatig past het gewoon niet bij me. 
Ik ben wel heel blij met mijn (niet veel voorkomende) achternaam. Helaas sterft die in mijn tak van de familie uit, zowel ik als mijn broer hebben geen kinderen en ook neven en nichten zijn ofwel kinderloos, of hebben een andere achternaam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.