Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 26 mei: voorraad?

Welke producten heb jij (standaard) op voorraad? Eten (diepvries en/of gewone kast) en verzorgingsproducten.


afrodite05

afrodite05

26-05-2023 om 08:29 Topicstarter

Ik heb qua eten standaard dingen als rijst, pasta,  couscous en risotto staan, bliktomaten, olijven, wat peulvruchten, thee en eieren. In de diepvries vaak een voorraad vlees (ingevroren na meestal leuke afprijzingen), brood, diepvriesgroente als erwtjes en spinazie en wat sauzen die ik eerder in bulk maakte. Kruiden heb ik standaard in mijn kruidenla en daar koop ik ruim op tijd vervanging voor, zodat ik nooit misgrijp.

Qua verzorging een grote voorraad wc-papier, slaat man eens per jaar in via Amazon, verder een bak met van alles wat: een paar tubes tandpasta, opzetborsteltjes, deo, douchegel. Geen exorbitante hoeveelheden (behalve het wc-papier dan).

Te veel om op te noemen. Zodra ik aan een nieuwe verpakking van iets begin (bijvoorbeeld rijst) zet ik het op het boodschappenbriefje dat ik nieuwe mee moet brengen. Dat doe ik ook met verzorgingsproducten. Ik heb ook 2 vriezers vol met etenswaren met voornamelijk vlees. 

Wil je echt mijn opsomming lezen? Het is veel! 
Qua houdbare levensmiddelen: koffie, thee, jam, hagelslag,  rijst,  pasta, beschuit, suiker,  bakmeel,  bloem,  olie,  azijn, mayonaise, chocolade, koekjes,  siroop, frisdrank, chips, uien, aardappelen. Van alles 1 of 2 stuks, naargelang hoeveel er doorheen gaat per week.
Wie de laatste/enige uit de kelder pakt om in de keuken/ koelkast te zetten schrijft het op het boodschappenlijstje. 
In de koelkast: boter, halvarine, eieren,  melk, yoghurt, geraspte kaas. Er staat altijd een aangebroken verpakking en een nieuwe.
In de vriezer: brood, spinazie en andere groente.  In bulk gemaakte tomatensaus,  bouillon en soepballetjes. Ook veel enkele stuks vlees die overbleven na een maaltijd, omdat de pubers ineens elders aten. 
Verder een grote doos "ongeregeld" stukjes prei, bleek/knolselderij, wortel om toe te voegen als ik bouillon ga trekken.
Wc papier en van alle verzorgingsproducten haal ik vaak aanbiedingen van 2+2 gratis.  Dan staan er dus 4 flessen shampoo voor mij, 6 deorollers en 5 tubes tandpasta of zo. Ook voor man en kinderen zulke hoeveelheden. 

Was en schoonmaakmiddel koop ik ook altijd in aanbiedingen dus ook daar royaal voorraad van.  Zelfs van vuilniszakken,  rollen (alu)folie  en bakpapier is altijd iets op voorraad

Het enige wat af en toe misgaat in het voorraadbeheer is maandverband en tampons voor dochter.  Sinds ik het zelf niet meer nodig heb zie ik niet meer maandelijks hoeveel er nog is en dan zakt de voorraad weleens ver onder het minimum. 

Eten : brood, rijst, pasta, passata, lasagnebladen, risotto, drinken, chips, uien, bouillon, cup-a-soup, koekjes, beschuiten, toastjes, snacks in de vriezer, ingevroren groente, wat vlees, ijs. En nog veel meer eigenlijk. Ik kan denk ik rustig nog een week eten als ik geen boodschappen doe
Qua verzorgingsproducten : heel veel douchegel, 20 flessen ofzo. Shampoo/conditioner een fles of 6, mijn favoriete luchtjes, dagcreme, zonnebrand, after sun, serums, nagellakremover, tonic voor mijn gezicht, wattenschijfjes, waspoeder. Ik kom regelmatig in Duitsland en neem dan waspoeder, douchegel enz mee. Dat heb ik dus altijd meer dan genoeg op voorraad

Ik ben heel slecht met voorraad, ik vergeet altijd wat ik in huis heb. Ik heb het recent beter geordend zodat ik hopelijk wel onthoud wat ik nog heb. Lekkere dingen gaan hier snel op dus die haal ik zeker niet van tevoren. Wel heb ik allerlei basisdingen als rijst, pasta, koffie, thee, kruiden, schoonmaakmiddelen, conserven in de kasten staan. In de vriezer liggen altijd wel wat groentes en patat, en bevroren fruit wat ik eigenlijk alleen gebruik in smoothies of cocktails. In de koelkast heb ik alleen kaas wat ruimer ingekocht, de rest gaat wekelijks op.

Zo'n beetje alles 

Ik heb qua eten altijd (droge) peulvruchten, granen, pasta en bliktomaten op voorraad. En in de diepvries wat doperwtjes en spinazie. Hooguit een halfje brood in de diepvries, als ik aan de laatste twee sneetjes begin, haal ik bij de bakker of supermarkt een nieuwe halfje. 

Van heel veel producten heb ik hooguit één stuk op voorraad. Als ik aan een de laatste rol toiletpapier begin, koop ik pas een nieuw pak. Als ik een nieuw pak suiker in de voorraadbus doe, zet ik suiker weer op het boodschappenlijstje. Etc. Etc.

Toiletartikelen zijn wel iets ruimer op voorraad, omdat ik die in Duitsland bij DM/Rossmann koop. Maar dan nog is het (voor velen) een krappe voorraad hoor: twee stuks shampoo, twee tandenborstels, twee tubes tandpasta, etc. 

Ik woon klein en heb weinig bergruimte. En dit systeem werkt nu eenmaal goed voor mij. Ik grijp nooit mis. 

Weinig eigenlijk. Als ik iets nodig ben dan koop ik dat en wil dan soms nog wel 1 of 2 extra meenemen als het in de aanbieding is. 

Maar eigenlijk nooit dat ik een aanbieding haal van een product die ik veel gebruik als ik die nog heb. Denk ik gewoon niet aan. Misschien wel zonde omdat ik korting misloopt. Maar zou echt niet weten waar ik het moet bewaren.
Voor de mensen met een (grote) voorraad: waar/hoe bewaren jullie dat en hoe hou je het bij? 

watertoren schreef op 26-05-2023 om 08:36:

Ik heb ook 2 vriezers vol met etenswaren met voornamelijk vlees.

Gewoon een nieuwsgierige vraag:

Heb je een heel groot gezin dan? Of eet je twee keer per dag vlees?

De kwaliteit van ingevroren vlees gaat na 3-6 maanden enorm achteruit, dus dan moet je met twee vriezers vol toch wel een behoorlijke doorloopsnelheid hebben? 

afrodite05

afrodite05

26-05-2023 om 09:34 Topicstarter

Bailey26 schreef op 26-05-2023 om 09:21:

Weinig eigenlijk. Als ik iets nodig ben dan koop ik dat en wil dan soms nog wel 1 of 2 extra meenemen als het in de aanbieding is.

Maar eigenlijk nooit dat ik een aanbieding haal van een product die ik veel gebruik als ik die nog heb. Denk ik gewoon niet aan. Misschien wel zonde omdat ik korting misloopt. Maar zou echt niet weten waar ik het moet bewaren.
Voor de mensen met een (grote) voorraad: waar/hoe bewaren jullie dat en hoe hou je het bij?

Eigenlijk een beetje zoals hierboven ook werd beschreven: zodra iets op is (bijvoorbeeld een zak rijst) en ik de volgende zak uit de voorraad pak, gaat het op mijn digitale boodschappenlijstje. Het scheelt ook wel dat ik de enige ben die kookt en dat ik dus de voorraad goed kan beheren. Man moet het alleen doorgeven als iets op is wat ik niet gebruik. Verzorgingsproducten koop ik alleen in de aanbieding. Als er ergens een aanbieding is, check ik eerst de bak op zolder. Zijn er nog maar één of twee verpakkingen, dan haal ik de aanbieding. Maar soms check ik het niet en hebben we per ongeluk ineens een beetje veel tandpasta. Nouja, dat is dan zo.

Qua bewaren: verzorging dus op zolder, we hebben een kleine diepvries in de keuken en een tafelmodel diepvries op zolder en in de trapkast staat de rest van de voorraad. 

Bailey26 schreef op 26-05-2023 om 09:21:

Weinig eigenlijk. Als ik iets nodig ben dan koop ik dat en wil dan soms nog wel 1 of 2 extra meenemen als het in de aanbieding is.

Maar eigenlijk nooit dat ik een aanbieding haal van een product die ik veel gebruik als ik die nog heb. Denk ik gewoon niet aan. Misschien wel zonde omdat ik korting misloopt. Maar zou echt niet weten waar ik het moet bewaren.
Voor de mensen met een (grote) voorraad: waar/hoe bewaren jullie dat en hoe hou je het bij?

De dichte verpakkingen bewaar ik in andere keukenkastjes dan de geopende. En ze staan op soort en min of meer op datum. 

De voorraad houdbare spullen staat voornamelijk in de kelder. De koelkast en vriezer staan in de keuken.  Verzorgingsproducten staan op de onderste twee planken van de linnenkast in de studeerkamer, dat is naast de badkamer. 
Ik ben eindverantwoordelijk voor het beheer. De voorraad wordt first in fist out gevuld. Huisgenoten die iets pakken dat daarna moet worden aangevuld schrijven het op het briefje dat in de vensterbank ligt. 

Mijn man noemt me een hamster..... dat zegt geloof ik al genoeg

ik heb geen plaats voor een voorraad, dus ik heb vrij weinig. In de keukenkast staan een nieuw pak rijst en macaroni, wat blikken soep en koffie. In de vriezer liggen brood, maaltijden, friet en snacks. 

Het enige wat ik altijd wel zeer ruim voorradig heb is kattenvoer.  Ik wil nooit zonder komen te zitten. 

Diepvries met vlees, brood, groente
Grote kast in de keuken waar de voorraad in staat, alle basis dingen als rijst, pasta, koffie, thee, suiker enz.
Van alles in ieder geval 1 pak/pot en gaat iets open (of op omdat de hele verpakking nodig is) 
dan gaat het weer op de boodschappenlijst 
Toiletartikelen heb ik in de trapkast vlak bij toilet en douche, daar heb ik een ruime hoeveelheid staan van alles.
Daar staat ook toiletpapier, 1 pak en 1 aangebroken, zodra het nieuwe pak open gaat, gaat dat weer op mijn lijstje 
Wasmiddel koop ik ook in da aanbieding en vul dat regelmatig aan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.