Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 23 december

263303060_1809255839269551_2328346876064921126_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=JWU9LTJVRqIAX8OhORQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT91dYoSqwn6cJl9P7CRsAFM-JARDgn1C6Swb7WDGn62pA&oe=61C967DC

Wat is je allereerste herinnering? 


SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

23-12-2021 om 07:20

Dat ik dacht te verdinken, in zee. Da's geen fijne herinnering dus.

Van vandaag: wat een vreemde droom. 
En nu weet ik al niet meer waar ik over droomde.

Toen ik kind was: ik denk een vies hoogpolig kleedje in een vakantiehuisje en dat ik toen een kleurboek van David de Kabouter had.

Ik denk mijn verjaardag toen ik 4 werd. Ik zat op de vloer in de huiskamer en pakte een poppenwagentje uit.

dat ik mn moeder sta uit te zwaaien achter het raam van de peuterspeelzaal.

Toen mijn oma was overleden. Ik werd opgehaald door mijn tante en ik herinner me nog dat ik een groen jurkje aanhad. Ik was 4 of 5.

Ik denk de zandbak bij de peuterspeelzaal.
Maar zat daar later ook op de kleuterschool dus weet niet of ik echt nog peuter was of al kleuter. 
Ik vind herinneringen qua tijd/leeftijd altijd een moeilijk iets om in te schatten.
Mijn vent weet bijv. altijd heel goed "het was op een donderdag in september 2003" of zo, bizar vind ik dat!! Mijn geheugen is meer een soort gatenkaas van losse herinneringen zeg maar. Baal ik soms best van. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-12-2021 om 08:24

Op mijn loopfietsje rondjes rijden door een bijna lege woonkamer, op de dag van een verhuizing. Ik was 3.

Op de crèche hadden ze paarse kisten.

Ik zat in groep 2, en in groep 1 kwam een nieuw kindje. Wat was dat meisje toen bang en verdrietig. Hoe ze aan de deurvan het klaslokaal vastgeklampt zat, vergeet ik nooit meer. Daarna werden we vriendinnetjes!

ik zou het qua tijdspad niet meer weten, dus de echt eerste weet ik niet. Of bij mijn moeder in de gymzaal, of een sinterklaasviering op of de peuterspeelzaal of kleuterschool. 

De pop die ik voor mijn derde verjaardag kreeg

Mijn oma ging overlijden toen ik 3 was en ik mocht niet meer bij haar. Ik zat achter van die klapdeuren met zo’n rond raampje er in. Ik weet de kleur nog en dat ik het verschrikkelijk vond.
Ik snap overigens nu wel dat ik niet meer naar haar toe mocht, maar dat heeft wel veel indruk gemaakt toen.

Dat ik van mijn oma een pop in een badje kreeg , toen mijn broertje werd geboren.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-12-2021 om 09:53

Dat ik in het ziekenhuis werd achtergelaten door mijn moeder, want ik moest worden geopereerd. Ik was toen 2. Ze duwde me zo in de armen van een verpleegkundige,  draaide zich om en liep weg. Ik moest zo vreselijk hard huilen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.