Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 22 maart

Wat helpt je om je beter te voelen als je niet lekker in je vel zit?

niet-lekker-in-je-vel.jpg


CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

22-03-2022 om 07:16

Erover praten.

Huilen. En dan echt ff goed.

Een mooie wandeling

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-03-2022 om 07:45

Een lange wandeling in de natuur, liefst in mijn eentje, verstand op nul.

Of een mooi boek, een kop thee en een reep chocolade. (Bij rotweer)

Door praten ga ik me meestal alleen maar beroerder voelen.

praten, maar dat doe ik te weinig 

Lekker naar buiten, een klus in huis klaren of gewoon lekker niks doen. Gebeurt bij mij echter zelden dat ik niet goed in mijn vel zit.

Wandelen, liefst in het groen. Sowieso bewegen. Een ochtendje op de manege doet ook veel goed altijd.

de natuur in met mijn camera.

Elke ochtend een tijdje schrijven. Dan kan ik dingen van me afschrijven en ik krijg er soms inzicht door.
Mediteren, zodat ik me niet zo laat meeslepen door alle gedachtes.

Eten... Helaas

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-03-2022 om 08:29

Alcohol en slaap.

Eten heeft wat mij betreft een te kort durend effect (en een slecht na-effect). Kiezend uit de dingen die aannemelijk zijn: ik vind het leuk om iets te kopen waar ik echt blij mee ben, bijvoorbeeld een leuk accessoire of een meubeltje.

Valdemar schreef op 22-03-2022 om 08:29:

Alcohol 

Alcohol en slap zeveren met vrienden wil bij mij ook helpen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-03-2022 om 08:50

Dolfje schreef op 22-03-2022 om 08:46:

[..]

Alcohol en slap zeveren met vrienden wil bij mij ook helpen.

Soms als het slecht gaat (maar nog niet zo slecht dat ik niet buitenkom) neem ik de bus naar de stad en zoek daar één van de bruinste kroegen op die ik ken. Merendeel van de klanten aldaar zijn werklozen, mensen met psychische problemen en bejaarden. Dan zet ik mij aan een tafeltje, kijk en luister. 
Helpt altijd om de zaak wat te relativeren en vervolgens een nieuwe dag. 

Een yogasessie! En dan ergens, in één van de houdingen, komt er ontspanning, eventueel tranen... ik voel het fysiek loskomen en dan is het mentaal ook meteen opgeruimd. Dat duurt soms meerdere sessies en dagen, ik kan er best even mee bezig zijn.

Bij minder ernstige dingen neem ik een baaldag en ga ik dingen doen die ik leuk vind. Alleen maar leuke dingen, géén ‘moetjes’ van de “elke dag een klusje”-lijst.

Naar buiten. Hardlopen of wandelen.
Of een lang bad met een glas wijn en nog een glas wijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.