Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 2 maart

274822224_1868500130011788_1906624837747890439_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=iWLaziHZkPgAX8jZGMR&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8bBT5LfF5ghqpDDUV2SwVb8jhiabOY7GK9tOPiDOMJsA&oe=62241F47

Waar zou je het liefste willen wonen, als je nu nog eens zou verhuizen? 


Ergens aan de rand van een groot, wild bos (niet zo'n aangeharkt gebeuren zoals de bossen in Nederland) in een vrijstaand huis. In Duitsland misschien, als daar zulke bossen nog bestaan.

En in Rome, maar dan niet langer dan een jaar of twee.

oe,moeilijk. Woon nu vrij, weinig buren en erg prettig aan een buitengebied. Als ik geen onderhoud of zo hoefde te plegen dan zou een ouderwetse boerderij  mooi zijn. Maar als ik dat allemaal zelf moet doen, dan sla ik liever over.

ik zou alleen groter willen wonen, maar wel in dezelfde wijk als waar ik nu woon. 

ik ben niet al te moeilijk. Een eigen voordeur, dubbel glas, een cv en een fatsoenlijke douche zouden hier al een verbetering zijn 😂

Maar een leuk appartementje met een groot balkon of terras of een klein huisje met een tuin, in een rustige wijk dicht bij het bos en het centrum zou ook leuk zijn als ik meer eisen mag stellen Met wel genoeg ruimte voor een inloopkast, een werkkamertje en een bad en douche.

Huis zoals we nu hebben, maar dan toch vrijstaand en meer afstand t.o.v. eventuele achterburen.
Wat vrijer dus, verder helemaal niks wat ik anders zou willen.

Wij wonen al ons hele huwelijk in een huurhuis (meer dan veertig jaar) en een eigen woning zou fijn zijn, maar aan de andere kant worden we ouder en een eigen woning brengt ook weer werk mee dus ik weet het niet goed. Als de huren niet teveel stijgen wonen we eigenlijk best prima hier. Fijne buren, fijne tuin op het westen, genoeg kamers. Winkels en apotheek/huisarts in de buurt. Dus ik kan je vraag niet goed beantwoorden eigenlijk.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-03-2022 om 08:34

Ergens in de heuvels/bergen. Met de buren op minimaal 100m afstand. Mag een klein huisje zijn, als er maar voldoende privacy en veel natuur omheen is.

Wij wonen nu op een geweldige plek, in een dal met een rivier. Huis is groot en statig. Als ik nog eens verhuizen moet, dan zal het naar een kleine bungalow zijn, iets dichter bij de stad, voor de oude dag. Misschien nog eens eens ander land, maar dat ligt geheel aan de privé situatie. 

Ik zou bij een bos willen wonen in een modern goed geïsoleerd huis met slaap- en badkamer beneden en een mooie tuin.

Coreopsis schreef op 02-03-2022 om 08:34:

Ergens in de heuvels/bergen. Met de buren op minimaal 100m afstand. Mag een klein huisje zijn, als er maar voldoende privacy en veel natuur omheen is.

Precies zoals Coreo beschrijft, mét uitzicht op natuur.

Wij willen heel graag nog een keer verhuizen naar een vrijstaande woning. En ik wil graag terug naar m’n geboortedorp (waar al m’n familie woont). Als de oudsten studeren, gaan we serieus werk maken van die plannen. 

Als ik trouwens niet aan werk en/of familie gebonden was, zou ik naar Portugal verhuizen! Of in ieder geval een huis daar kopen om de herfst en winter door te brengen

Ik ben net verhuisd dus wil nu niet weg waar we nu wonen. Eerst de omgeving hier maar eens verkennen. Maar een iets grotere tuin zou ik wel fijn vinden. Niet al te groot, 2x van wat we nu hebben zou al prima zijn. We hebben nu namelijk niet zoveel zon in de tuin terwijl ik wel van buiten zitten hou. Maar dus wel graag op dezelfde plek. We hebben heerlijk rustige buren, kijken uit op een grasveld met bomen en horen de hele dag door vogeltjes fluiten.

1 dorp of stad verder, dan blijf ik in de buurt 😇

Als we gaan verhuizen is dat pas als iedereen de deur uit is, en partner gepensioneerd is.... maar dan kleiner... en alles op de begane grond. Zonder tuin en dieren is het leven niet zo leuk.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

02-03-2022 om 09:47

Naar een warmer oord. Ergens Italie ofzo.
Of inderdaad precies het huis wat ik nu heb, maar dan compleet aardgasvrij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.