Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 16 december

263114332_1809191649275970_5287985769703394370_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Ybv2lRPDF24AX99CxVI&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT_C5wzsAnfcLbqsKPTcDTBm7xSVJA12g8x8Qj0Oo7NWPA&oe=61BFCB7D

Waar stoor jij je snel aan? 


ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-12-2021 om 07:31

Aan rommel in huis en vooral op het aanrecht. Daar kan ik echt niet tegen. 

Hele drukke locaties en dat mensen dan midden in het looppad uitgebreid met elkaar gaan kletsen. En ze lopen vaak zo langzaam, dat geslenter kan ik ook heel slecht tegen.. En dat had ik al voor corona,.

Of dat  mensen hun (altijd hele kleine) hondje meenemen naar zo'n  markt in een wandelwagen. Of eigenlijk stoor ik mij niet aan dat laatste maar daar verwonder ik mij over. Vraag mij af wie is er een plezier mee doen. Zou die hond al die drukte en dat lawaai echt fijn vinden?

Aan geluiden. Mijn man die ademhaalt in bed, mijn dochter die M&M's gaat zitten knagen in mijn oor, dat soort dingen. 
En geuren. Van die zware, zwoele luchten die 5 minuten nadat de drager vertrokken is, nog als een sticky fart aan je kleven 😖. Of mijn buren, de vriendelijkste mensen die ik ken en ze mogen de rest van mijn leven naast me blijven wonen, maar ze koken traangas (geen idee wat het anders moet zijn). In hun garage, die vastzit aan de onze. Waardoor je in onze garage tegen een muur van lucht aanloopt, wat door de kieren van het huis naar onze badkamer trekt. Dus als de badkamerdeur open staat, word je door het hele huis getrakteerd op een geur waar je plakken van kunt snijden. 
Mijn man heeft verzonnen dat ik (grapjas) maar eens tegen ze moet zeggen dat ze niet meer in de garage mogen koken. Ik pieker er niet over. Het is hun huis en zolang ze geen xtc-lab hebben (Brabant hè, niet ondenkbaar 😉), mogen ze koken wat ze willen. 

Hoewel ik mij er hier zelf sinds ook schuldig aan maak, omdat ik op mijn telefoon zit te pielen en vaak typfouten maak:
Taalfouten in de media/ officiële stukken, mails van mensen waarvan je mag verwachten dat ze toch wel Nederlands kunnen schrijven. 
En tikfout daar lees ik nog wel overheen en als mensen praten dan klinkt het meestal wel goed, je weet dan niet hoe ze het zouden schrijven. 
Vervangen voor hoor/lees ik de laatste tijd vaak een dat is fout. Dat moet door zijn. Overnieuw is ook fout, opnieuw is goed. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-12-2021 om 07:45

😂😂Wieder, ik zie het voor me van je buren. Wel echt goor

Peen schreef op 16-12-2021 om 07:45:

😂😂Wieder, ik zie het voor me van je buren. Wel echt goor

Maar verder zijn ze echt superlief, dus ik vergeef ze alles!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-12-2021 om 07:57

Wieder schreef op 16-12-2021 om 07:52:

[..]

Maar verder zijn ze echt superlief, dus ik vergeef ze alles!

Voor die geuren is de Lampeberger ideaal. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

16-12-2021 om 08:02

Aan rommel, ik word er onrustig van. En aan mensen (ja dit is gezeik, ik weet het...) die zich niet aan de C-regels houden. Nee ik heb er ook geen zin meer in en ja het is stom maar het moet, punt klaar.

Tickel schreef op 16-12-2021 om 07:57:

[..]

Voor die geuren is de Lampeberger ideaal.

Nooit van gehoord, ga ik googlen!

Mensen die op mijn plek parkeren - en dan vooral als ik met iets zwaars als de weekboodschappen thuis kom. 

Peen schreef op 16-12-2021 om 07:31:

Aan rommel in huis en vooral op het aanrecht. Daar kan ik echt niet tegen.

Dit. Ik heb geen rust als het nog een rommel is. Nu is het ook wat rommelig maar dat komt omdat ik een hectische week heb. Als ik straks thuiskom van werk ga ik eerst eens alles aan kant doen hier, en een stofzuiger er doorheen halen. Wilde nog wat boodschappen halen maar dat verschuif ik wel naar morgen.

Ik kan niet tegen tik en kras geluiden en van gesnurk inclusief mijn eigen gesnurk word ik ook niet blij. 
Rommel houd ik ook niet van maar dat ruim ik op en dan heb ik er geen last meer van.

Wieder schreef op 16-12-2021 om 07:52:

[..]

Maar verder zijn ze echt superlief, dus ik vergeef ze alles!

Het is dat je in Brabant woont ik was even bang dat je mijn buurvrouw bent. Mijn man rookt regelmatig zalm en eendenborst in de garage geen idee of de buren dat ruiken.

Aan arrogante en/of commanderende mensen. Aan honden die urenlang blaffen. Mail of een tekst waar de schrijver aan één stuk door typt, zonder hoofdletters, punten en komma's. Zodat er geen touw aan vast te knopen is.

mensen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.