Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag van de dag 12 januari

271732386_1837520743109727_3567605047197342626_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=c_RgI-p99n4AX-LNUmh&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT_WZStYuXxP11N62casCT-SUr0olH9dQhsUHF60cX0FsA&oe=61E354EC

Wat vind jij het leukste aan de winter? 


Friezinnetje

Friezinnetje

12-01-2022 om 07:26 Topicstarter

Als het echt mooi vriesweer is. Dus lekker wat vorst, overdag een mooi zonnetje en een laagje sneeuw

Heel veel sneeuw! Minimaal 30cm en dat ik dan niet de deur uit hoef  of dat de wegen gewoon goed begaanbaar zijn, dat mag ook. Bij mijn ouders in Duitsland ligt er elk jaar wel zo’n pak, dus dan gaan we die kant meteen op. De wegen zijn altijd prima te rijden. Er is ook een skigebied vlak bij met een baan waar je met je slee af kan. Echt zo tof! En dan die bomen met zo’n dikke laag er op dat ze door buigen 

winter-snow-cold-garden-white-hell-winter-forest-wintry-snowy.jpg


Bij mijn ouders zie je dit dus elke winter, kan ik echt van genieten! En vorig jaar toen we een week lang dochter op de slee naar school hebben gebracht  Zo leuk!!

Dat het geen zomer is! 

Dat ik de open haard kan gebruiken

Niks.

mooi winterweer: blauwe lucht, zonnetje, vrieskou.   
Of inderdaad mooi sneeuw in combinatie met begaanbare wegen, zoals in Oostenrijk. 

Friezinnetje schreef op 12-01-2022 om 07:26:

Als het echt mooi vriesweer is. Dus lekker wat vorst, overdag een mooi zonnetje en een laagje sneeuw

Dit

En ook dat het de tijd is voor een wintersport-vakantie, ben dol op skieën.  Hoewel de laatste inmiddels 2 jaar geleden is. Maar dat komt wel weer.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-01-2022 om 09:31

Als het echt winter is: een pak sneeuw, ijs en zon. 
Ik woon aan het water, als het hard genoeg gevroren heeft komt iedereen voorbij schaatsen, dat is zo gezellig. Helaas komt dat niet vaak voor.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-01-2022 om 09:32

Dat de dagen weer langzaam langer en lichter worden. En ik kan een échte winterdag (lichte vorst, zeer zonnig) best waarderen.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-01-2022 om 09:35

Wieder schreef op 12-01-2022 om 07:35:

Dat het geen zomer is!

     Mee eens  

Friezinnetje schreef op 12-01-2022 om 07:26:

Als het echt mooi vriesweer is. Dus lekker wat vorst, overdag een mooi zonnetje en een laagje sneeuw

Ja precies dat!

Niet de blubber die ontstaat als het wat dooit en iedereen erover heen gebanjert heeft. Maar verse, onaangetaste, niet onder gepiste, sneeuw. Die kraakt als je er overheen loopt.  En warme chocomel met slagroom als je thuiskomt in je warme huis na een heerlijke wandeling waarbij je oren, neus en vingertoppen bevroren zijn. 

Dat het daarna weer lente wordt, en dat ik daar dan zoooooo van geniet.

Het knusse gevoel binnenshuis dat je krijgt als het buiten koud is. Bankhangen onder een dekentje met kaneelthee en een rol koek, of slapen in je lekkere warme holletje onder je dikke donzen dekbed.


Erwtensoep, stoofpotjes, hutspot, boerenkool met worst , Sinterklaas , Kerstmis , kerstmarkten , kerstfilms , warme chocolademelk met slagroom , sneeuw , ijspret , geen muggen , vroeg donker dus knus en gezellig maken in huis met houtkachel aan , veel kaarsen aan .

Oja, slapen inderdaad ook. Lekker warm onder een dekbed terwijl het daarbuiten lekker koud is. Heerlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.