Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Verrassingen bij online aankopen

Hebben jullie bij online aankopen wel eens meer ontvangen dan waar je op hoopte? Of iets compleet anders? 

Ik heb het nu een aantal keer gehad. Meestal door een fout van de verkoper, maar soms ook omdat ik zelf tijdens het scrollen per ongeluk een artikel teveel heb aangeklikt. 

Wat zijn de leukste verrassingen die jullie hebben ontvangen? En wat doe je als het een fout van de verkoper is? 


Ik heb een keer heerlijke producten ontvangen van L'Occitane via Etos-online. Dat was niet mijn bestelling. Ik heb er over gebeld en ik mocht alles houden. Mijn eigen bestelling werd nagezonden.

yette

yette

19-07-2025 om 11:05 Topicstarter

Directe aanleiding van dit topic, is een verrassing deze ochtend van Picnic: kippenvleugeltjes. Mijn fout. Eten we nooit. Want we houden niet van botjes sabbelen. Ik heb het dus ook nog nooit gemaakt. Ben benieuwd of het een beetje lukt 

Maar de leukste fout die ik heb meegemaakt, was dat ik 2 campingbedjes ontving in plaats van 1! Foutje van de verkoper. Best een dure grap. Dus belde ik om het te melden. Ze konden in hun systeem niet vinden wat er fout was gegaan en vonden het te ingewikkeld om een bedje dat ze helemaal niet misten, terug te laten sturen en in het systeem in te voeren. Dus ik mocht het houden! Heb er iemand anders blij mee gemaakt. 

yette

yette

19-07-2025 om 11:09 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 19-07-2025 om 11:03:

Ik heb een keer heerlijke producten ontvangen van L'Occitane via Etos-online. Dat was niet mijn bestelling. Ik heb er over gebeld en ik mocht alles houden. Mijn eigen bestelling werd nagezonden.

Toe maar! 

yette schreef op 19-07-2025 om 11:05:

Directe aanleiding van dit topic, is een verrassing deze ochtend van Picnic: kippenvleugeltjes. Mijn fout. Eten we nooit. Want we houden niet van botjes sabbelen. Ik heb het dus ook nog nooit gemaakt. Ben benieuwd of het een beetje lukt

Maar de leukste fout die ik heb meegemaakt, was dat ik 2 campingbedjes ontving in plaats van 1! Foutje van de verkoper. Best een dure grap. Dus belde ik om het te melden. Ze konden in hun systeem niet vinden wat er fout was gegaan en vonden het te ingewikkeld om een bedje dat ze helemaal niet misten, terug te laten sturen en in het systeem in te voeren. Dus ik mocht het houden! Heb er iemand anders blij mee gemaakt.

Dat is leuk zeg, dat je er iemand blij mee hebt kunnen maken!

Wij waren op zoek naar 2 teentjes voor de pubers. Ieder en eigen tentje voor een trektocht door Scandinavië.  In diverse fysieke winkels geweest om te oriënteren op trekkerstentjes. Uiteindelijk besloten dat Vrijbuiter de beste optie was en online besteld. De tentjes kwamen en wij gingen op pad.
Al bij de tweede camping op onze trektocht brak er een stok.  Met ducttape er het beste van gemaakt en weer gingen verder. 
De tentjes raakten steeds meer in verval en met sterke wind moesten ze in de voortent van de vouwwagen staan om er in te kunnen slapen, omdat vooral de stok van de buitentent zwak was. 
Na de vakantie contact gezocht met vrijbuiter en foto's van de gebreken opgestuurd.
Al met al hadden de kinderen er zoon 3 weken in geslapen dus niet verwacht dat we veel terug zouden krijgen. Maar blijkbaar waren ze er zelf ook achter dat de kwaliteit van de stokken te wennen overliet.  We werden verrast met een terugstorting van het volledige aankoopbedrag.

Bladblazer/zuiger gekocht via Coolblue. Binnen 2 weken haak van draagriem kapot. Kon via website er maar niet uitkomen dus met draagriem naar een coolblue-winkel. Bon werd opgemaakt en zou binnen 2 weken wel nieuwe draagriem krijgen. Mis, binnen 3 dagen stond hele aankoopbedrag terug op mijn rekening

Mijn vriend kreeg van AH in zo’n geseald zakje niet de bestelde scheermesjes maar drie pakjes shag met vloei. Die scheermesjes waren het probleem niet, maar ik had medelijden met de persoon die nu zonder shag zat.

Bij de boodschappen krijg ik weleens wat promotie-artikelen. Meestal zit daar een foldertje bij, maar niet altijd, dus ik vraag me weleens af of het een promotie of een foutje is. En ik heb ook weleens een vervanging (die ik niet nodig had) mogen houden.

Verder bestel ik weleens bij dezelfde winkel en daar krijg ik bij elke bestelling een zakje Haribo-snoepjes. Vind ik toch leuk 

Ik heb eens bij de hornbach een eenvoudig tuinbankje besteld. Toen kreeg ik een hele grote schommelbank. Dezelfde naam, waarschijnlijk verkeerd uit het rek gepakt door de magazijnmedewerker. Ik heb geprobeerd te weigeren bij de bezorger, maar die wilde hem niet terug.
Ik heb hem een beetje aangepast en als tuinbank in de tuin gezet. Jarenlang plezier van gehad.

Toevallig vorige week bij een paar schoenen een handgeschreven briefje: Hoi Meesje! veel plezier met je nieuwe schoenen. Groetjes Joyce. Heb me eerst afgevraagd of ik Joyce mss kende. 

Een half jaar geleden bestelde ik een handgemaakt cadeautje voor iemand die mij bij een belangrijke gebeurtenis had bijgestaan. Zat er een, ook handgeschreven, kaartje bij aan mij gericht en passend bij de gebeurtenis die de aanleiding was. Super lief vond ik dat

Wat leuk om te lezen. 
Ik zit heel hard te denken, maar ik kom op dit moment alleen op idd een paar keer een snoepje voor de kinderen bij een bestelling of een los stickertje erbij ofzo. 

bij een site waar ik bestel krijg je altijd een klein extraatje super leuk. 
Maar ik heb 1x iets besteld bij iemand met een particuliere webwinkel ik had iets kleins besteld voor 10 euro of zo uit een nieuwe collectie open ik de doos zit er de complete collectie in. 
ik heb dit toen wel gemeld want was duidelijk een foutje. Er waren namen verwisseld dit pakje was voor iemand anders. Ik heb toen alles doorgestuurd en het goeie pakje gekregen.

Ik heb een keer wat leuke placemats besteld, maar van de 6 hadden er 2 een slechte print. Na dit gemeld te hebben kreeg ik 6 nieuwe en mocht ik de andere houden. Daarna nog twee keer een pakket van 6 ontvangen. Ook anderen blij mee kunnen maken, want ze wilden ze niet terug. (Bij de 4e zending niet meer gevraagd trouwens.)

Een kleine verrassing. Net een nieuw koffiezetapparaat gekocht maar ik had geen maatschepje. De Blokker is hier weg maar AH had een nestje met maatschepjes. Die gekocht en de goede maat schepje eraf gehaald.
Komt dat koffiezetapparaat en daar zit een schepje bij...lol

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-07-2025 om 13:23

Eens iets besteld bij de Wehkamp. Weet het al niet eens meer wat ik besteld had
Wat ik opgestuurd kreeg was absoluut niet wat ik besteld had. In het pakket zat een vibrator. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.