Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

27/0

879 bij poging 5. Daarna alleen lagere groen en bingo. Goed te doen vandaag.

_Audrey schreef op 02-11-2023 om 23:30:

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom 994 zo hoog staat. Ik zie de link met de oplossing niet.

Ik zie de kink zijdelings met een ander woord dat ik vind: ‘tafelpoot’. Ik heb trouwens uiteindelijk opgegeven. 

Ik had een spoor met menselijke lichaamsdelen en 1 met dierlijke lichaamsdelen. De link is daarbij blijkbaar dat je met een stok die lichaamsdelen kunt slaan. 

Daarnaast had ik een spoor met gereedschap als ‘schroevendraaier’, ‘zaag’ en ‘schaar’. Je zou een stok een soort gereedschap kunnen noemen. Net als het spoor van wapens dat ik had met ‘pistool’, ‘zwaard’ en ‘geweer’. Een stok als een soort wapen. 

Ik had ook een spoor van werkwoorden zoals ‘schoppen’, ‘bijten’, ‘slaan’. Met een stok kun je slaan…

Dan nog woorden als ‘stoelpoot’ en ‘tafelpoot’.  Die zijn net als een stok van hout gemaakt.

Verder had ik woorden die ik er echt niet aan kon linken zoals ‘emmer’, ‘kraai’, ‘elastiek’, ‘dweil’ en ‘handschoen’. 

49/0

In het groen bij poging 4 met 879. Daarna alleen maar lagere groene woorden tot ik bij poging 49 ineens bingo had.

79/0

Dat was ff zoeken 😬
Eerste groen bij poging 70: 479.
Daarna 989, 993, 984, bingo. 

Pffffff….. 380/4

Ik had pas bij poging 129 mijn eerste groene woord 502. Bij poging 138 vond ik 503. Daarna pas bij poging 248 mijn volgende groene woord 729 gevonden. Ik vond nog een paar veel lagere groene woorden die totaal geen samenhang met de andere woorden hadden. 

Bij poging 347 was ik het helemaal zat en vroeg ik een hint. Dat was 796. Daar werd ik niet wijzer van, dus heb ik nog 3 hints gevraagd. En toen was het wat gokwerk binnen 1 woordcategorie om bingo te vinden. 

Huh, dit was raar. Ik kwam niet in het groen en ook uit de niet-groene kon ik nog niet duidelijk een richting vinden. Tot ik opeens 999 vond als eerste groene! Een poging later was het raak. 
61/0.

Na 100 pogingen  en 6 hints  opgegeven.  De enige groene  woorden die ik had, waren  de hints.....

34/0

Eerste groen: 797 bij poging 8. Daarna 890 en 564. Die twee woorden ben ik gaan Googlen en dat bracht me op het goede spoor. 

Eerste groen 936 bij poging 17. Daarna niet-groene woorden en opeens had ik m totaal onverwachts.
22/0

29/0

Eerste groen bij poging 6: 931. 
Daarna vrijwel alles groen tot de oplossing,  dit kon veel kanten op en was nogal gokken. 

Gisteren 131/1

Vandaag 85/0
In het groen bij poging 20 met 748. Daarna best wat groene woorden in dezelfde categorie/woordsoort gevonden, waarbij de hoogste 901 bij poging 25 was. 

Daar kwam ik in die categorie niet hoger mee, dus ben ik een zijspoor op gegaan naar een andere woordsoort. Daarmee zat ik op het goede spoor, ook al kwam ik lange tijd niet boven mijn hoogste woord. En toen had ik ineens bingo!

Opgegeven. 
Ik kwam tot 999, maar de oplossing lukte niet. Ik snap wel waarom, nu ik het zag. Ik heb heel veel groene woorden en de oplossing heeft met geen van alle iets te maken. 

_Audrey schreef op 07-11-2023 om 12:25:

Opgegeven.
Ik kwam tot 999, maar de oplossing lukte niet. Ik snap wel waarom, nu ik het zag. Ik heb heel veel groene woorden en de oplossing heeft met geen van alle iets te maken.

Zover ben ik nu ook. Ik heb 6 van de top 10 woorden, maar ben nu ook inspiratieloos. Jouw bericht is niet erg hoopgevend dat ik het nog ga vinden.

Edit: poging 103 werd een hint, dat was 996 en daarmee was het gelijk duidelijk.

104/1

133/0

Bij poging 20 voor het eerst in het groen met 673. Bij poging 32 had ik 989 bereikt. Daarna veel lagere groene woorden gevonden en pas bij poging 80 kwam ik erboven met 995. Ik vond 999 bij poging 88 en daarna had ik weer veel lagere groene woorden. Uiteindelijk vond ik met behulp van synoniemennet bij poging 133 het woord.

30/0. Eerste groen was 957 bij poging 4. Daarna diverse groene en niet-groene woorden gevonden, via o.a. 965 en 979 kwam ik bij de oplossing.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.