Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

65/0, via mijn hoogste beginwoord (niet groen) terechtgekomen bij 595 en vanaf daar gestaag omhoog.

51/0
Poging 31 was eerste in het groen. 

63/2. mijn eerste groene woord was 316 bij poging 3. Vond het toch nog wel een uitdaging om van daaruit de goede richting te vinden.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-01-2023 om 10:19

Opgegeven.  Stom soort woord vind ik dit, daar heb ik geen geduld voor. 

75/2 lastig.

kan iemand het spel wat beter uitleggen? Speelt iedereen met hetzelfde woord? Heb voor het eerst gespeeld en een willekeurig woord ingetypt, 1 hing en bij het 10de woord had ik bingo. Is het echt zo makkelijk of omdat dit mijn eerste keer was? En moet je echt gewoon zomaar beginnen met een random woord invoeren? 

Na maanden weer een keer gespeeld, 15 pogingen, 1 hint. Was makkelijk vandaag.

Butterflywhy schreef op 22-01-2023 om 07:38:

kan iemand het spel wat beter uitleggen? Speelt iedereen met hetzelfde woord? Heb voor het eerst gespeeld en een willekeurig woord ingetypt, 1 hing en bij het 10de woord had ik bingo. Is het echt zo makkelijk of omdat dit mijn eerste keer was? En moet je echt gewoon zomaar beginnen met een random woord invoeren?

Iedereen heeft hetzelfde woord inderdaad. Naar mijn mening was vandaag inderdaad makkelijk maar 10 pogingen is heel snel hoor, goed gedaan! Heb je een hint gevraagd of was het echt helemaal zelf gedaan?

Butterflywhy schreef op 22-01-2023 om 07:38:

Beginner’s luck

Verder klopt het hoe je het speelt, je gaat random (of nou ja, op een gegeven moment ontwikkel je wel een strategisch lijstje) woorden invoeren en op basis van hoe die scoren ga je de richting vinden. En soms gaat het dan snel, en vaak ook niet. De uitdaging is natuurlijk wel om de hints links te laten liggen, maar dan heb je soms wel héél veel geduld nodig. 

47/0, ik zat toevallig op een goed spoor na even raden.

@butterflywhy: iedereen heeft inderdaad hetzelfde woord op dezelfde dag. Ik begin inderdaad met het intikken van willekeurige woorden, maar probeer dan wel vaak wat algemene woorden in het begin, dus bijvoorbeeld sport, cultuur, huis, nieuws, techniek, natuur, mens, etc. Aan de hand van de scores daarvan associeer ik verder tot in het “groen” ben (laatste 1000) en zo verder tot naar woord 1000. 
Dat het je vandaag met 10 pogingen en 1 hint hebt geraden (ook wel 10/1 genoemd in dit topic), is best wel erg goed! Misschien een beetje beginnersgeluk. Het hangt er ook heel erg vanaf wat voor hint je krijgt. Als je nog geen groene woorden hebt, krijg je woord 1 als hint, als je al wel groene woorden hebt krijg je een hint die daarboven ligt. Maar sommige woorden helpen je niet echt verder.. 

51/1

Bij mij ging het niet zo goed vandaag. Ik kwam zelf niet in het groen, en daarna nog 2 extra hints nodig gehad, die niet allemaal even behulpzaam waren. Sterker nog, één snap ik nog steeds niet nu ik het woord weet.
91/3

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-01-2023 om 11:01

hoezo makkelijk vandaag? Ik zit op 55, heb al 2 hints gevraagd en kom nog steeds nergens...

Mug schreef op 22-01-2023 om 11:01:

hoezo makkelijk vandaag? Ik zit op 55, heb al 2 hints gevraagd en kom nog steeds nergens...

Ik vond het ook echt lastig hoor!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-01-2023 om 11:13

82/4  

Ik zie nu wel hoe je 'm snel kunt raden als je net precies het goede spoortje te pakken hebt. Helaas zat ik niet op dat spoor dus duidelijk 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.