Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

Sassenach schreef op 23-07-2022 om 15:44:

[..]

Ik had me voorgenomen om vandaag alleen een beginhint te nemen, vandaar dat ik zo lang door ging. (Is dus niet gelukt, dat voornemen.) Ik ben trouwens benieuwd of er een maximum pogingen is.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Als ik hoog in de pogingen zit raakt mijn geduld echt op, zeker als ik constant niet-groene woorden scoor. (En al helemaal als ik al een paar x een ‘aha nu weet ik het’ ingeving heb gehad die er gewoon volledig naast zat😂)

115, 0 hints
Ik had 879/1000 geraden na een aantal woorden in groen en uit baldadigheid een deel van dat woord genomen, verbaasd dat dat het was.

49/2
Na 25 pogingen zonder resultaat een hint genomen. Met het eerstvolgende woord zat ik gelijk op 981. Maar vervolgens veel woorden in het groen maar allemaal lager. Toch nog een hint genomen, dat werd 985. Iets heel anders, tot ik me bedacht dat ze één ding gemeen (kunnen) hebben. En terwijl ik het woord typte, bedacht ik dat het waarschijnlijk een ander woord was, maar dat was niet zo (die staat op 994)😁 .

31/1 vandaag. Ik zat met 12 pogingen  al heel hoog in het groen, maar het duurde even eer ik de juiste omschrijving  te pakken  had.

51/2

78/3 zware bevalling, wel leuk woord.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-07-2022 om 11:04

7/1

Ik startte met een hint, had alles daarna in het groen en bij woord 7 had ik hem. Lol, ik zag het hier letterlijk voor me 

MRI

MRI

24-07-2022 om 11:30

Ja ik denk dat we inmiddels een aantal tips kunnen geven over het spel:
- het gaat meestal om een eenvoudig Nederlands woord, eenvoudiger dan veel voorafgaande woorden doen vermoeden
- soms is het deel van de samenstelling die je eerder in de groene zone kreeg
- soms heb je het woord al in de groene zone maar is het fout geschreven, de correcte versie is dan het woord
- sommige woorden in de groene zone slaan nergens op qua associatie met het eindwoord, je moet kijken naar de consistentie in semantiek

Wie heeft er nog meer tips?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-07-2022 om 11:34

MRI schreef op 24-07-2022 om 11:30:

- het gaat meestal om een eenvoudig Nederlands woord, eenvoudiger dan veel voorafgaande woorden doen vermoeden
- soms heb je het woord al in de groene zone maar is het fout geschreven, de correcte versie is dan het woord
- sommige woorden in de groene zone slaan nergens op qua associatie met het eindwoord, je moet kijken naar de consistentie in semantiek

-probeer werkwoorden in verschillende vormen: enkelvoud, meervoud, verleden tijd etc

MRI

MRI

24-07-2022 om 11:36

Mug schreef op 24-07-2022 om 11:34:

[..]

-probeer werkwoorden in verschillende vormen: enkelvoud, meervoud, verleden tijd etc

ja goeie

Soms is het ook handig om door te denken waar je iets allemaal voor kunt gebruiken. Als je bijv. het woord ‘hout’ al hebt:
- Het komt van een ‘boom’ of ‘bos’. 
- Je kunt er een ‘schutting’ van maken.
- Je kunt het in de ‘houtkachel’ stoken.
- Een ‘timmerman’ gebruikt het. 
- Je slaat er een ‘spijker’ in.
enz.

55/0

14/2 maar de eerste hint vond ik niks met het woord te maken hebben... weet even niet meer het nummer van die hint 🙈

36/2. Leuke. 

MRI schreef op 24-07-2022 om 11:30:

Denk aan woorden die vaak samen gebruikt worden: beker, kampioenschap, team, prestatie of omgeving, ruimte, landschap etc

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.