Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-07-2022 om 00:14

Meesje schreef op 12-07-2022 om 21:20:

[..]

Spelen jullie de Nederlandse of de Engelse versie? Ik heb het ook gedaan, maar snap niet goed wat actueel is aan het Nederlandse woord. Kwam daar ook echt niet op. Zat in de verkeerde hoek te zoeken (sport, voetbal). De Engelse had ik vlot en is idd actueel.

Dramatisch slecht voetbal is nou juist enorm actueel 😁

Vandaag met poging 16 voor het eerst in het groen op 506. Met poging 38 op 997. Maar niets wat ik daarna bedacht was goed, al was het vaak wel in het groen. Na poging 50 toch maar een hint gevraagd en toen was het duidelijk.
52/1

65/4 Best te doen, maar ik kwam maar niet op het juiste woord wat eigenlijk heel simpel is. Had denk ik sneller gekund.

ik vond 'm vandaag ook goed te doen, 20/2

28/2
Goed te doen vandaag

59/3

19/1  goed te doen. Leuk woord.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-07-2022 om 16:36

38/2. 

Het was wel te doen, alhoewel ik wel heel veel woorden al hoog in het groen had, voordat ik het woord raadde. 

57/3
Achteraf ben ik verbaasd dat ik hem niet eerder had.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-07-2022 om 09:29

43/3. 

Leuk woord vandaag, maar als ik de lijst bekijk kun je denk ik snel op het verkeerde spoor belanden. 

69/2
Na 25 koude pogingen een hint genomen. Daarop associërend kwam ik tot 990. Maar hoger kwam ik niet. Toch nog een hint genomen dat was 992. En daarmee kwam ik met een paar pogingen op het goede woord. Waarvan ik dacht dat het wel fout zou zijn. Het zit voor mijn gevoel toch iets meer in een andere hoek.
Wat ik nu wel geprobeerd heb is niet alleen te kijken naar synoniemen, maar ook gewoon te googelen. En dan kijken of er woorden in de tekst genoemd worden die het zouden kunnen zijn. Je hebt bijvoorbeeld als hint “fiets” en als je dan googelt op fiets, kom je bijvoorbeeld alle onderdelen van de fiets tegen. Of andere vervoersmiddelen.

Op deze manier kwam ik ook bij het woord van vandaag.

Haha, leuke. 32/2. Na de eerste hint schoot ik omhoog de 850-regionen in maar ik ben blij dat ik nog een hint heb genomen, toen had ik m meteen. En op dat specifieke afslagje was ik niet zelf gekomen denk ik. 

52/3

Ik zat steeds hoog in het groen maar zonder de laatste hint was ik er niet op gekomen denk ik

20/3, hij is leuk vandaag

85/3

Ik heb vandaag ook weer de engelse junior versie gedaan. Meteen hint genomen en toen had ik hem al bij de derde poging. Daar had woord 1/1000 dus echt een link met het woord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.