Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

42/2
Bij mijn tweede poging had ik 175 en daar kun je heel veel kanten mee op van 999 naar bingo lukte in twee keer.

ik vond 'm erg leuk vandaag. Heel actueel.
22/3

68/3 Ik vond het maar zozo. Na 25 pogingen niets in het groen, een hint gevraagd. Met de hint kwam ik daarna gelijk op 691. Maar alles wat ik daarbij bedacht was niet goed. Dus na 50 pogingen weer een hint gevraagd. Dat werd 768. Kon ik maar één woord bij bedenken en dat was 994. Maar daar liep ik weer vast. Poging 67 was weer een hint dat werd 995 en toen lag het erg voor de hand.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-07-2022 om 09:38

Grappig dit. Ik had net een krantenartikel gelezen en begon met woord 691. Die was meteen ver in het groen. Na 1 hint het woord geraden in 19 pogingen. 

Argh, ik heb er 6 in de top 10 maar ik kom gewoon niet verder..

Schemerlampje schreef op 12-07-2022 om 08:52:

68/3 Ik vond het maar zozo. Na 25 pogingen niets in het groen, een hint gevraagd. Met de hint kwam ik daarna gelijk op 691. Maar alles wat ik daarbij bedacht was niet goed. Dus na 50 pogingen weer een hint gevraagd. Dat werd 768. Kon ik maar één woord bij bedenken en dat was 994. Maar daar liep ik weer vast. Poging 67 was weer een hint dat werd 995 en toen lag het erg voor de hand.

Ik ben meteen met een hint begonnen, die bracht me net als jij bij 691. Vervolgens heb ik net als jij van alles bedacht, maar kwam ook niet verder. Dus heb ik ook hint 768 gekregen. Daar kon ik net als jij ook woord 994 bij bedenken. En kon ik ook 999 bedenken. Maar nu weet ik het niet meer…….

67/6 en opgegeven Raar dat het winnende woord ook in geen enkel synoniemen-lijstje van de andere woorden voor kwam! Heb me suf zitten Googlen..

Het scheelt frustratie als je weet dat het geen synoniemen spel is. Het helpt je geen klap verder in het spel, maar toch...

Sassenach schreef op 12-07-2022 om 09:54:

[..]

Ik ben meteen met een hint begonnen, die bracht me net als jij bij 691. Vervolgens heb ik net als jij van alles bedacht, maar kwam ook niet verder. Dus heb ik ook hint 768 gekregen. Daar kon ik net als jij ook woord 994 bij bedenken. En kon ik ook 999 bedenken. Maar nu weet ik het niet meer…….

Het is wel een soort synoniem van (bijna) alle top 10 woorden. Alleen de overtreffende trap daarvan ( qua betekenis, niet qua woordsoort) Maar het is niet een woord wat specifiek is voor 691. Het kan op heel veel dingen slaan.

55/4

Vond hem ook niet meevallen  vandaag

Schemerlampje schreef op 12-07-2022 om 10:27:

[..]

Het is wel een soort synoniem van (bijna) alle top 10 woorden. Alleen de overtreffende trap daarvan ( qua betekenis, niet qua woordsoort) Maar het is niet een woord wat specifiek is voor 691. Het kan op heel veel dingen slaan.

Dank voor de tip, ik heb het na 79 pogingen en 23 synoniemen van de top 10 woorden opgegeven. En dat terwijl ik dit gevoel kreeg  toen ik het woord zag. Die had ik nl. best kunnen raden……

Pixel schreef op 12-07-2022 om 10:12:

Het scheelt frustratie als je weet dat het geen synoniemen spel is. Het helpt je geen klap verder in het spel, maar toch...

Idd het gaat niet om synoniemen maar om woorden die vaak samen in een tekst gebruikt worden. bv aandeelhouder en overname, Het is meer een soort vergaderbingo.

Ik heb opgegeven, kreeg best vreemde hints en toen ik eenmaal een beetje op het goede spoor zat was de inspiratie weg.

Ysenda schreef op 12-07-2022 om 06:55:

ik vond 'm erg leuk vandaag. Heel actueel.
22/3

Spelen jullie de Nederlandse of de Engelse versie? Ik heb het ook gedaan, maar snap niet goed wat actueel is aan het Nederlandse woord. Kwam daar ook echt niet op. Zat in de verkeerde hoek te zoeken (sport, voetbal). De Engelse had ik vlot en is idd actueel.

Opgegeven. Kon er helemaal niets mee en snap het nu nog niet. Morgen nieuwe ronde nieuwe kans. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.