Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

28-12-2024 om 09:25

Schop onder kont voor 2025-topic

Friezinnetje schreef op 12-01-2025 om 08:32:

schopt rooie kater op de fiets

Gaat schoenen aan trekken en nu echt op pad.

Ik zeg al dagenlang dat ik mijn dekbed wil gaan wassen. Doen morgen!!

Ik moet het paard trainen  maar ben zó moe.  En heb vanavond ook nog avonddienst. Ik drink eerst mijn koffie op en ga dan mezelf maar eens schoppen weer.

Trail: nog een schop nodig of is het gelukt?

lientje69 schreef op 14-01-2025 om 09:56:

Ik moet het paard trainen maar ben zó moe. En heb vanavond ook nog avonddienst. Ik drink eerst mijn koffie op en ga dan mezelf maar eens schoppen weer.

Trail: nog een schop nodig of is het gelukt?

Ik lees regelmatig dat jij het paard verzorgd en traint. Kan jou dochter dat niet doen? Is toch haar paard?

Hoop dat het gelukt is Lientje en de paardenvitamines je goed deden.
Mijn dekbed is gewassen en hangt te drogen, geen idee waarom ik dat heb uitgesteld. Doel voor morgen is mijn kledingruiltas doorgeven aan de volgende, want die blijft ook alweer onnodig lang liggen bij mij.

Naminokurashi schreef op 14-01-2025 om 10:38:

[..]

Ik lees regelmatig dat jij het paard verzorgd en traint. Kan jou dochter dat niet doen? Is toch haar paard?

Dochter heeft een jaar terug een flinke trap gehad en haar knie gebroken. Herstellen  heeft bijna een jaar geduurd. Sinds kort werkt ze weer fulltime  ( zorg ziekenhuis  erg intensieve afdeling  ) en traint haar paard inmiddels  weer deels zelf. Ik doe het nu nog één  à 2 keer per week. Vind dat ook nog wel leuk. Lekker buiten en in beweging.  Vandaag  kwam het dochter niet uit en ze had nu eigenlijk  wél echt beweging  nodig. Dochter had dagdienst en na het thuiskomen, eten , moest ze gelijk door naar haar vrijwilligerswerk bij de gehandicapten.  Vandaar dat ik het deze week een keer extra doe. 

Paard werd voor haar blessure  5 keer per week tussen 1-1,5 uur per keer getraind. Tijdens  haar revalidatie  deed ik het 3 x per week een half uur. Meer red ik niet. Inmiddels  doet zij nu 2/3 keer per week en ik 1/2 keer. Ik denk dat ik het wel 1 keer in de week blijf doen . Reden zie hierboven  en bovendien  ben ik paardengek en me in het afgelopen  jaar natuurlijk  extra aan haar paard gaan hechten. 

Trail schreef op 14-01-2025 om 22:56:

Hoop dat het gelukt is Lientje en de paardenvitamines je goed deden.
Mijn dekbed is gewassen en hangt te drogen, geen idee waarom ik dat heb uitgesteld. Doel voor morgen is mijn kledingruiltas doorgeven aan de volgende, want die blijft ook alweer onnodig lang liggen bij mij.

Goed gedaan  Trail!

En ja het in de buitenlucht en met het paard bezig zijn ging ik me echt beter van voelen. Dat bankhangen  werkt echt averechts  als je moe bent. Dat is wel duidelijk. 

Vanmiddag een terrasje gepakt, terwijl mijn doel was minder geld uitgeven. Taartje was heerlijk. Maar wel bij deze nog even een reminder aan mijzelf.

schop voor mijzelf!
Planning maken voor een weekend in februari, ben ik al dagen aan het uitstellen. 

Schop nodig. Er komt geen bal terecht van het dagelijkse opruimen wat ik van plan was. Het is maar goed dat er iedere week een lieve, supergoede schoonmaakster komt, anders zouden wij omkomen in ons eigen vuil..

MissDalhousie schreef op 17-01-2025 om 08:26:

Schop nodig. Er komt geen bal terecht van het dagelijkse opruimen wat ik van plan was. Het is maar goed dat er iedere week een lieve, supergoede schoonmaakster komt, anders zouden wij omkomen in ons eigen vuil..

Ik kan je nu nog wel even een schop geven maar dat zal om deze tijd niet meer helpen vrees ik. Jij schrijft toch ook mee in het kastje/ plankje per dag topic? Ik vind dat persoonlijk erg motiverend. 

Ik heb geen schop nodig om aan de slag te gaan momenteel.  Beweging gaat goed. Opruimen gaat goed. Alleen het minder eten..   dat blijft een drama.

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

18-01-2025 om 10:39

lientje69 schreef op 17-01-2025 om 19:37:

Ik heb geen schop nodig om aan de slag te gaan momenteel. Beweging gaat goed. Opruimen gaat goed. Alleen het minder eten.. dat blijft een drama.

Als je advies wil, pb me gerust of dat er een deskundige  (ben officieel dus voedingsdeskundige na 2 studies) even met je meekijkt. (Kan wel even duren, ik forum wat minder)

Voor de rest: schop! 

MonthlyHedgehog35

MonthlyHedgehog35

18-01-2025 om 10:40

Friezinnetje schreef op 12-01-2025 om 08:32:

schopt rooie kater op de fiets

MissHolmes schreef op 18-01-2025 om 10:39:

[..]

Als je advies wil, pb me gerust of dat er een deskundige (ben officieel dus voedingsdeskundige na 2 studies) even met je meekijkt. (Kan wel even duren, ik forum wat minder)

Voor de rest: schop!

Ik weet wel waar het fout gaat hoor. De avonden... en lekkere dingen... 

Moet gewoon  strenger voor mezelf  zijn. Maar eten is echt een beloning  voor me.  Mijn leven  is best zwaar en pittig en ik " gun " mezelf dan die genietmomentjes. Niet slim . I know. Zeker als je boven de 1500 calorieën  al aankomt. Daar zit je snel aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.