Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
lientje69
27-09-2025 om 13:03
Blooper van man
We kochten een wasdroger voor dochter
Cadeau voor nieuwe woning. Staat hij thuis, zegt man heel verschrikt: lientje!! Het is niet goed gegaan!! Het is een wasmachine!!
Ik huh? Weet zeker dat het een droger is hoor...
Kijk ik. Zegt man: kijk maar. Er staat op wol. Fijne was. Enz. Uhm ja. Dat kan dus allemaal ingesteld worden bij een wasdroger...
Jullie hebben wel door wie hier al het huishouden doet hè?

kerst
27-09-2025 om 13:06
Kat heeft net buiten mijn zicht om het elastiek van het katten speeltje opgegeten..
Loulou39
28-09-2025 om 19:17
kerst schreef op 27-09-2025 om 13:06:
Kat heeft net buiten mijn zicht om het elastiek van het katten speeltje opgegeten..
Weet je zeker dat ‘ie het binnen heeft?
Zo ja, dan zou ik wel meteen de dienstdoende dierenarts bellen. (Of misschien ben je al geweest?)
Als dat in de darmpjes komt, dan is dat levensgevaarlijk.
Ik heb dat een keer gehad met mijn katertje met een stuk lint, dat wat in nieuwe shirtjes soms bij de schouders zit, ik moest meteen komen en de kat heeft braakmiddel gehad. Gelukkig kwam het er nog uit.
kerst
29-09-2025 om 12:30
Loulou39 schreef op 28-09-2025 om 19:17:
[..]
Weet je zeker dat ‘ie het binnen heeft?
Zo ja, dan zou ik wel meteen de dienstdoende dierenarts bellen. (Of misschien ben je al geweest?)Als dat in de darmpjes komt, dan is dat levensgevaarlijk.
Ik heb dat een keer gehad met mijn katertje met een stuk lint, dat wat in nieuwe shirtjes soms bij de schouders zit, ik moest meteen komen en de kat heeft braakmiddel gehad. Gelukkig kwam het er nog uit
Klopt, ik had eergisteren gelijk met de kat naar de dierenarts gemoeten om hem te laten overgeven. Maar me zaterdag niet gerealiseerd vanwege andere dingen aan mijn hoofd. En vanmorgen pas gebeld. Dierenarts zegt nu afwachten, maar als kater begint te braken, gelijk bellen. Tot nu toe gedraagt kater zich normaal, dus ik hoop een dezer dagen de rest van het elastiek in zijn ontlasting te vinden!
Mocht het weer gebeuren, dan bel ik gelijk de dierenarts.Voor nu hoop ik op een goede afloop.
Ps: hoe gaat het met jouw katten?
Loulou39
29-09-2025 om 12:56
kerst schreef op 29-09-2025 om 12:30:
[..]
Klopt, ik had eergisteren gelijk met de kat naar de dierenarts gemoeten om hem te laten overgeven. Maar me zaterdag niet gerealiseerd vanwege andere dingen aan mijn hoofd. En vanmorgen pas gebeld. Dierenarts zegt nu afwachten, maar als kater begint te braken, gelijk bellen. Tot nu toe gedraagt kater zich normaal, dus ik hoop een dezer dagen de rest van het elastiek in zijn ontlasting te vinden!
Mocht het weer gebeuren, dan bel ik gelijk de dierenarts.Voor nu hoop ik op een goede afloop.
Ps: hoe gaat het met jouw katten?
Ik hoop met je mee 🤞🏼💕
Hier gaat het moeizaam, ik heb de nieuwe nu sinds een paar dagen volledig uit de slaapkamer omdat ik mijn nachtrust toch echt nodig heb na acht weken.
Dus de echte introductie is begonnen, maar ik vind het erg ingewikkeld. Het voer moet apart, maar als ik het neerzet gaan ze natuurlijk niet meteen eten. Als mijn oude katje langs de nieuwe loopt, dat blaast/gromt de nieuwe en slaat met haar pootje. Ik weet het allemaal niet zo goed meer.
(Lief dat je het vraagt)
stokstaart
03-10-2025 om 17:23
Vanmiddag in de IKEA. We liepen naar de kassa en bedachten om te kijken wie van ons de meeste punten had zodat we daar verder konden sparen. PANIEK! Lief was haar telefoon kwijt. Ze had geld over gemaakt naar haar lopende rekening voor deze uitgaaf maar wist niet meer waar de telefoon was gebleven.
ik belde haar waarop ik het ding af hoorde gaan. Uit de rij en zoeken.
super raar want het geluid was zacht maar kwam niet dichterbij. We hebben echt even lopen zoeken tot lief zei; ik heb m aan jou gegeven.
Blijkbaar had ik dat ding in m’n broekzak gestopt wat ook direct de reden was dat het geluid niet dichterbij kwam 
oudmaarnognietkoud
04-10-2025 om 12:09
Mopper... Gisteren pannenkoeken met spek en kaas gebakken. Ik haal altijd pannenkoekenspek bij AH. Dat zijn lange plakken die iets dikker zijn gesneden. Maar die ik gisteren had gekocht waren veel dunner Dan voorheen?
Ik had nog een pakje met cheddarkaas liggen. Die had ik nog niet eerder gehaald. Zitten er acht plakjes in die per stuk in een plastikje waren verpakt. Al een gedoe om die plakjes eruit te halen. Ik had de plakjes op mijn broodplank gelegd en toen ik ging bakken zaten die plakjes allemaal aan elkaar geplakt.
De volgende keer neem ik dus gewone plakjes ontbijtspek en die cheddar haal ik ook niet meer.
Maar het waren wel lekkere pannenkoeken, dat wel.
madee
04-10-2025 om 12:54
oudmaarnognietkoud schreef op 04-10-2025 om 12:09:
Mopper... Gisteren pannenkoeken met spek en kaas gebakken. Ik haal altijd pannenkoekenspek bij AH. Dat zijn lange plakken die iets dikker zijn gesneden. Maar die ik gisteren had gekocht waren veel dunner Dan voorheen?
Ik had nog een pakje met cheddarkaas liggen. Die had ik nog niet eerder gehaald. Zitten er acht plakjes in die per stuk in een plastikje waren verpakt. Al een gedoe om die plakjes eruit te halen. Ik had de plakjes op mijn broodplank gelegd en toen ik ging bakken zaten die plakjes allemaal aan elkaar geplakt.
De volgende keer neem ik dus gewone plakjes ontbijtspek en die cheddar haal ik ook niet meer.
Maar het waren wel lekkere pannenkoeken, dat wel.
Oh wat een gepruts dan…
Ongevraagde tip: wij raspen gewoon wat kaas over de pannenkoek. Dat bakt ook niet zo aan als een hele plak.
oudmaarnognietkoud
04-10-2025 om 14:15
madee schreef op 04-10-2025 om 12:54:
[..]
Oh wat een gepruts dan…
Ongevraagde tip: wij raspen gewoon wat kaas over de pannenkoek. Dat bakt ook niet zo aan als een hele plak.
Goed plan. Zal ik de volgende keer eens proberen.
Auwereel
05-10-2025 om 11:34
Mopper, stomme rugpijn, ik voel me tachtig ipv 59 als ik in beweging kom. Maar beweging moet juist met rugpijn... 😭
lientje69
05-10-2025 om 20:43
Auwereel schreef op 05-10-2025 om 11:34:
Mopper, stomme rugpijn, ik voel me tachtig ipv 59 als ik in beweging kom. Maar beweging moet juist met rugpijn... 😭
Zwemmen? Of heel langzaam een stukje lopen. Als nodigt het weer niet echt uit...
lientje69
05-10-2025 om 20:45
Hier duwt vriendin van dochter hard tegen het glas van de voordeur aan terwijl dochter de deur nog niet los had gedraaid. Hele raam kapot.
Mijn man was not amused....
Auwereel
05-10-2025 om 21:16
lientje69 schreef op 05-10-2025 om 20:43:
[..]
Zwemmen? Of heel langzaam een stukje lopen. Als nodigt het weer niet echt uit...
Zwemmen zie ik niet meer zitten nadat ik telkens overal en nergens schimmelinfecties kreeg. Nu ik gestopt ben met zwemmen heb ik daar geen last meer van.
Hoewel ik wel nat werd van het wandelen vanmiddag! De zon scheen heerlijk en ik dacht, de Buienradar zal het wel te vroeg inschatten die regen, maar helaas, het klopte wel...
Bellebelle
05-10-2025 om 21:30
lientje69 schreef op 05-10-2025 om 20:45:
Hier duwt vriendin van dochter hard tegen het glas van de voordeur aan terwijl dochter de deur nog niet los had gedraaid. Hele raam kapot.
![]()
Mijn man was not amused....
Dat is balen zeg. En een dure grap. Ik zou het op de WA verzekering van de vriendin proberen te verhalen.
lientje69
05-10-2025 om 21:31
Bellebelle schreef op 05-10-2025 om 21:30:
[..]
Dat is balen zeg. En een dure grap. Ik zou het op de WA verzekering van de vriendin proberen te verhalen.
Gaat zeker gebeuren