Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-02-2022 om 18:25

Blooper en Moppertopic

Beterlaat2021! schreef op 01-09-2026 om 15:28:

Ik ben een paar dagen eruit, op de Veluwe.... Ik had nog een dik fietsknooppunten-boekje en kon hier een fiets lenen. Dus een route uitgestippeld, het zadel hoger gezet en op pad. Kloppen die punten helemaal niet meer, verandert er zoveel in 11 jaar? Boek kan de prullenbak in en ik ben weer bang te verdwalen...

Ik heb ook totaal geen richtinggevoel. Ook nog een paaltjeswandeling gelopen, 3 x valse start > kon het 2e paaltje al niet vinden.....(!) , uiteindelijk is het gelukt. Doodeng.

11 jaar is wel erg lang geleden. Er worden hele wijken in een paar jaar opgezet.

Van te voren routes op de computer uitstippelen en uitprinten is een optie waarbij je redelijk up-to-date bent, bijvoorbeeld met:

https://www.fietsknoop.nl/planner

Die knooppunten boekjes van de Aldi kloppen soms niet meer. Geloof dat de laatste een jaar of 5? oud is. Ligt wel een beetje waar je fietst. Rondom Lage Vuursche klopte er weinig van. Bij Ommen was er niks aan de hand. Nu kan ik wel goed kaart lezen maar als je dat niet kan is het vervelend fietsen. 

Grindelwald schreef op 01-09-2026 om 18:32:

Die knooppunten boekjes van de Aldi kloppen soms niet meer. Geloof dat de laatste een jaar of 5? oud is. Ligt wel een beetje waar je fietst. Rondom Lage Vuursche klopte er weinig van. Bij Ommen was er niks aan de hand. Nu kan ik wel goed kaart lezen maar als je dat niet kan is het vervelend fietsen.

Ik gebruik al jaren Routiq,  gratis app. Is vrijwel foutloos, althans is mijn ervaring.

Grrrrrrrr er zitten vetvlekken in mijn nieuwe broek van het type dat de neiging heeft voorgoed zichtbaar te blijven.

Auwereel schreef op 03-09-2026 om 20:11:

Grrrrrrrr er zitten vetvlekken in mijn nieuwe broek van het type dat de neiging heeft voorgoed zichtbaar te blijven.

Wat balen Auwereel. Ik heb een wit blousje waar ik ook weer de vlek niet uitkering. Moet ook geen wit dragen...

Van de week zette ik iets vrij onhandig in de kast. Dat kostte me dus weer 2 schaaltjes. De scherven en glassplinters lagen overal.

De laatste  tijd viel me op  dat ik moeite kreeg met typen. Er verschenen meer letters dan ik wilde in beeld.   Nu heb ik mijn nagels geknipt (die waren voor mijn doen erg lang) en nu gaat het al weer beter!!            

lientje69 schreef op 04-09-2026 om 08:14:

[..]

Wat balen Auwereel. Ik heb een wit blousje waar ik ook weer de vlek niet uitkering. Moet ook geen wit dragen...

Balen van je witte bloesje, Lientje. Ik heb een leuke, lekker zittende witte bloes gekocht die ik om die reden niet aan durf te doen.

Ik moet ook afleren lichte kleding te kopen, maar het was een mooie zomerbroek waar ik vrolijk van werd. Ik heb 'm lang geweekt, hopelijk is de vlek eruit en de kleur niet verschoten. Ik heb 'm nog niet goed bekeken sinds ik 'm gewassen heb. En het is ook nog eens een broek die ik moet strijken, ook niet mijn hobby. Ik strijk er meestal meer vouwen in dan eruit...

Lichte kleuren zijn aan mij idd niet besteed. Zo heb ik ook een lichtgeel t shirt gekocht. Ook al vlekken  erin die er niet uitgaan . Gek genoeg  heb ik dat met zwarte kleding minder.  Niet dat ik niet knoei. Maar die vlekken gaan er wéér wel uit. Zo stom. Ik loop dus meestal in zwart/ donkerblauw. 

Auwereel schreef op 06-09-2026 om 13:06:

[..]

Balen van je witte bloesje, Lientje. Ik heb een leuke, lekker zittende witte bloes gekocht die ik om die reden niet aan durf te doen.

Ik moet ook afleren lichte kleding te kopen, maar het was een mooie zomerbroek waar ik vrolijk van werd. Ik heb 'm lang geweekt, hopelijk is de vlek eruit en de kleur niet verschoten. Ik heb 'm nog niet goed bekeken sinds ik 'm gewassen heb. En het is ook nog eens een broek die ik moet strijken, ook niet mijn hobby. Ik strijk er meestal meer vouwen in dan eruit...

Tip: Ik heb standaard een tube Wipp kragen en vlekken in mijn badkamerkast staan. Bij vetvlekken smeer ik de vlek in en laat dat rustig twee dagen zitten. Daarna wassen en meestal is de vlek weg. Gaat wel om vetvlekken, geen kleurvlekken.

Herfstappeltaart schreef op 06-09-2026 om 19:03:

[..]

Tip: Ik heb standaard een tube Wipp kragen en vlekken in mijn badkamerkast staan. Bij vetvlekken smeer ik de vlek in en laat dat rustig twee dagen zitten. Daarna wassen en meestal is de vlek weg. Gaat wel om vetvlekken, geen kleurvlekken.

Niet verkrijgbaar hier in de buurt. Heb gelijk gezocht. Dan moet ik dus naar de stad en dat is niet haalbaar nog voor me nu.😅

Herfstappeltaart schreef op 06-09-2026 om 19:03:

[..]

Volgens mijn app van m'n supermarkt zouden ze het moeten hebben.

Maar ik vind wel vaker iets online of in de app wat ze dan in de fysieke winkel niet hebben.

lientje69 schreef op 06-09-2026 om 19:57:

[..]

Niet verkrijgbaar hier in de buurt. Heb gelijk gezocht. Dan moet ik dus naar de stad en dat is niet haalbaar nog voor me nu.😅

Ik geloof dat bol het heeft, zal even kijken, momentje....

Herfstappeltaart schreef op 07-09-2026 om 10:45:

[..]

Ik eloof dat bol het heeft, zal even kijken, momentje....

Ja klopt. Heb ik gezien.  Is alleen in prijs  dan 4 x over de kop ofzo

lientje69 schreef op 07-09-2026 om 10:46:

[..]

Ja klopt. Is alleen in prijs dan 4 x over de kop ofzo

Ja dat is jammer. Ik kocht het de laatste jaren altijd in Gent bij een supermarkt. Maar dat is al lang geleden. Ik doe echt jaren met zo'n tube.

Maar....een dure tube die jaren meegaat is goedkoper dan een nieuwe blouse.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.