Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Poezie
15-08-2025 om 16:44
Wieder schreef op 15-08-2025 om 15:40:
[..]
Verder gaat ie lekker?
Het was maar een grapje hoor, of klopte het wel dat je post een verkapte tvp was ![]()
IngridT
15-08-2025 om 16:54
Bakblik schreef op 15-08-2025 om 16:41:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat je haar wilt "beschermen" dat ze niet nog banger wordt maar aan de andere kant kan er dus echt iets aan de hand zijn. Dat aandacht van politie en justitie nodig heeft. Waarbij je haar dus zou helpen als je het meldt.
Dat verhaal wat ik vertelde over de buurman die ineens zo'n positieve draai had gemaakt dat bleek dus een donkere kant te hebben.
We hebben hier nu nog een vreemd gezin in de straat wonen waar ik al tig keer melding van heb gedaan maar als handhaving dan gaat controleren is er niks te vinden dat wettelijk niet mag. Handhaving komt nog steeds niet een hele week op mijn bank zitten van 19.00 tot 06.00 om te zien wat wij zien. De halve straat voelt aan zijn water dat het op dat adres geregistreerde bedrijf een dekmantel is. Een bedrijf wat doet dat het zegt te doen hoeft geen leveringen te ontvangen om 22.30 waarbij alle puberkinderen moeten helpen lossen, zodat het geanonimiseerde busje maar 8 minuten voor je deur staat in plaats van 15.
Ik stuur je even een pb
Ysenda
15-08-2025 om 16:55
Bakblik schreef op 15-08-2025 om 16:41:
[..]
Een bedrijf wat doet dat het zegt te doen hoeft geen leveringen te ontvangen om 22.30 waarbij alle puberkinderen moeten helpen lossen, zodat het geanonimiseerde busje maar 8 minuten voor je deur staat in plaats van 15.
of juist wel want die nacht-chauffeur heeft maar weinig tijd om veel adressen af te gaan. Juist omdat het rustig is op de weg worden die heel krap gepland zeg ik uit betrouwbare bron.
Maar dit zal niet het enige zijn wat jullie zien / juist niet zien.
Wieder
15-08-2025 om 17:09
Poezie schreef op 15-08-2025 om 16:44:
[..]
Het was maar een grapje hoor, of klopte het wel dat je post een verkapte tvp was
Misschien even teruglezen, dan zie je dat deze post als tvp niet nodig was. Maar goeie grap hoor.
Meander
15-08-2025 om 23:18
Misschien wordt haar nummer steeds afgesloten om ddat ze de factuur niet betaalden en moet ze darom steeds een nieuw abonnement afsluiten
haarklover
16-08-2025 om 11:37
IngridT schreef op 15-08-2025 om 13:32:
[..]
Nou komt ie 😂
Zonder kennis van de relativiteitstheorie van Einstein zouden Google Maps en andere positie en navigatie systemen in no time vreselijk gaan afwijken. Dat komt omdat onze waarneming van de klok aan boord van een GPS satelliet gaat afwijken van een klok op t aardoppervlak. Al hebben we t maar over een aantal microsecondes per dag, dat is toch genoeg om heel snel problemen te veroorzaken.
Grappige is dat de waargenomen afwijking uit 2 losse aspecten bestaat:
1. Relatieve snelheid: omdat zo’n satelliet een grote snelheid heeft tov een waarnemer op aarde is er sprake van ‘tijdrek’ …voor een waarnemer op aarde loopt de klok langzamer dan hij ‘eigenlijk’ doet.
2. Zwaartekrachtveld: Omdat de satelliet een stuk boven het aardoppervlak ronddraait is de zwaartekracht ( eigenlijk gravitatiekracht) daar zwakker. Ook dat zorgt voor rare effecten mbt de waargenomen tijd…omdat je op het aardoppervlak in een sterker zwaartekrachtsveld zit zie je de klok in de satelliet sneller gaan dan ie eigenlijk gaat……
jammer maar helaas…die 2 effecten heffen elkaar natuurlijk net niet op. Effect nr 2 is groter dan effect nr 1. Maar gelukkig zijn er mensen die dit snappen en wordt er volcontinu netjes voor gecorrigeerd zodat ‘ over 100 m rechtsaf’ niet betekent dat je in iemands voortuin belandt….😀
Zoiets kan gewoon uit ChatGPT komen...
Hier trappen we niet in!
Mischa83
16-08-2025 om 18:26
Zou het kunnen dat je naast de missende hulp ook andere beelden mist, maar je dat niet voldoende realiseert?
Mss hapert de camera op heel veel momenten, maar dat valt niet op omdat je dan alleen je gewone beeld van tuin oid ziet. Dat het niet toevallig steeds de hulp is, maar dat dat het meest opvallend is. Immers valt tien seconden tuin filmen die ertussenuit valt je niet op. En misschien liep er wél een kat of hond voorbij die je ook mist, maar dat valt je dan niet op.
Zou zoiets nog kunnen?
Nikki1973
23-08-2025 om 17:19
Lichtbron schreef op 23-08-2025 om 11:35:
IngridT, al iets meer te weten gekomen? Het lijkt wel een thriller. 😁
Ja graag een update 😬
Dees!
23-08-2025 om 21:59
Hebben jullie nou ook dat je consequent de beelden van je deurbelcamera checkt, om te zien of je ook niet ergens beelden mist??
IngridT
24-08-2025 om 19:43
😂😂😂
Wat lief dat jullie nog steeds aan mij denken
Deze en volgende week de ( buiten)schilder bij huis. Ik heb de app even uitgezet omdat ervdus dagelijks tussen 0745 en 1630 continu beweging is op en rondom de oprit . ....
Maar ik kan niet ontkennen ....t zit nog steeds in mn hoofd......
Auwereel
24-08-2025 om 20:17
Niks lief aan hoor, het zit ook in ons hoofd en we zijn stik nieuwsgierig!
IngridT
30-08-2025 om 15:55
Ok. Nog maar een update. De hulp is onbereikbaar omdat ook haar nieuwste nummer (2 weken oud 🤔) het niet meer doet / geblokkeerd is / whatever. Dat merkte ik donderdag, want toen ik haar appte dat we niet thuis zouden zijn vrijdag zag ik dat berichtjes niet aankwamen, en dat ze al dagen off line was.
Toch maar geld en briefje neergelegd, en sleutel in kluisje…..maar ze is gisteren niet komen werken (dat gebeurt zelden) en heeft een briefje door de bus gegooid ( jaja, gewoon gezien op de camera) dat er was ingebroken een dag eerder, en dat ze huis moest blijven voor politie, woningbouwvereniging etc.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal onplezierig onrustig worden allemaal….
Bakblik
30-08-2025 om 18:01
IngridT schreef op 30-08-2025 om 15:55:
Ok. Nog maar een update. De hulp is onbereikbaar omdat ook haar nieuwste nummer (2 weken oud 🤔) het niet meer doet / geblokkeerd is / whatever. Dat merkte ik donderdag, want toen ik haar appte dat we niet thuis zouden zijn vrijdag zag ik dat berichtjes niet aankwamen, en dat ze al dagen off line was.
Toch maar geld en briefje neergelegd, en sleutel in kluisje…..maar ze is gisteren niet komen werken (dat gebeurt zelden) en heeft een briefje door de bus gegooid ( jaja, gewoon gezien op de camera) dat er was ingebroken een dag eerder, en dat ze huis moest blijven voor politie, woningbouwvereniging etc.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal onplezierig onrustig worden allemaal….
Bedankt voor de update IngridT. Het verhaal wordt steeds complexer. Ook wel een vreemde plotwending.
Als ik alles zo bij elkaar lees hoop ik niet dat die oudste zoon van haar zijn moeder en zijn jongere broertje mee trekt in zijn duistere zaakjes.
Ik hoop voor haar op het beste en dat ze volgende week weer op komt dagen. Sterkte ermee.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.