Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Ysenda
15-08-2025 om 14:14
IngridT schreef op 15-08-2025 om 14:01:
[..]
Alwaar we onder leiding van volgens mij Dorestad langs de Waal gestruind hebben……. ( denk niet dat AI dat kan terugvinden…) 😀
daar heb ik nog een of meerdere foto's van. Zal eens kijken of je er nog op staat, als ik ze nog kan vinden.
Want die raak ik wel eens kwijt met overlijdende telefoons.
Marty1984
15-08-2025 om 14:37
Heeft de hulp nog schoonmaak-adressen in de buurt?
Of waar leeft ze de rest van de week van?
Niet erg handig overigens voor je klanten dat je continu van nummer verandert en dat je dus nooit bereikbaar bent. Je moet haar maar eens dringend willen bellen omdat je bijvoorbeeld met spoed 3 weken naar Turkije moet.
letterkoekje
15-08-2025 om 14:50
Wieder schreef op 15-08-2025 om 12:35:
[..]
Ik vind dit een superlollig topic waar ik met veel plezier in meelees, maar ik vind het niet netjes om dit soort negatieve dingen te insinueren over deze mevrouw.
Dan ben IK onduidelijk geweest of heb JIJ er iets achter gezocht waar ik nog helemaal niet aan dacht. Het ging eigenlijk over de mensen die ik kende waarover ik zo schreef.
(Wilde ik toch héél even rechtzetten)
IngridT
15-08-2025 om 14:52
Marty1984 schreef op 15-08-2025 om 14:37:
Heeft de hulp nog schoonmaak-adressen in de buurt?
Of waar leeft ze de rest van de week van?
Niet erg handig overigens voor je klanten dat je continu van nummer verandert en dat je dus nooit bereikbaar bent. Je moet haar maar eens dringend willen bellen omdat je bijvoorbeeld met spoed 3 weken naar Turkije moet.
Een uitkering. Bijstand of WAO of zo. Ze heeft me ooit verteld dat ze geen sollicitatieplicht ( meer) heeft. Ik vermoed dat ze niks opgeeft. Maar die verantwoordelijkheid laat ik bij haar.
Ze heeft nog 1 ander (klein) baantje voor zover ik weet. Een buurtkerkje schoonhouden. Via daar is ze ook bij mij terechtgekomen, m’n buurvrouw is actief lid van die kerkgemeenschap, en wist dat ik op zoek was naar een hulp.
Pooh-Bear
15-08-2025 om 14:59
En toen ze vanmorgen wegging, was ze toen weer gewoon op de camera te zien?
letterkoekje
15-08-2025 om 15:05
Als ze de kerk van God schoonhoudt, dan zou ik haar van niks verdenken, dan kan het hoogstens haar entourage zijn die er haar inluist!

Of jullie camera die jullie erin luist.
Ik begin echt te denken dat deze mevrouw doorbraaf en supereerlijk is. Dat het toch aan jullie camera ligt, op welke manier dan ook. Hebben jullie kinderen die soms zitten klungelen aan die camera?
Magnoliatakje
15-08-2025 om 15:07
IngridT schreef op 15-08-2025 om 13:32:
[..]
Nou komt ie 😂
Heel heel erg bedankt. Nou ik geloof je hoor dat jij de enige echte bent.
Heel interessant trouwens om te lezen.
IngridT
15-08-2025 om 15:13
Pooh-Bear schreef op 15-08-2025 om 14:59:
En toen ze vanmorgen wegging, was ze toen weer gewoon op de camera te zien?
Yes.
IngridT
15-08-2025 om 15:29
letterkoekje schreef op 15-08-2025 om 15:05:
Als ze de kerk van God schoonhoudt, dan zou ik haar van niks verdenken, dan kan het hoogstens haar entourage zijn die er haar inluist!
Of jullie camera die jullie erin luist.
Ik begin echt te denken dat deze mevrouw doorbraaf en supereerlijk is. Dat het toch aan jullie camera ligt, op welke manier dan ook. Hebben jullie kinderen die soms zitten klungelen aan die camera?
Kinderen wonen niet meer thuis….
Het moet iets met de camera zijn, das duidelijk.
Ik kan alleen niet accepteren dat het toevallig is dat de camera zo goed als niks lijkt te missen, behalve de 10 opeenvolgende momenten dat de hulp over de oprit loopt. Ze is dus niet te klein, donker, traag qua lopen of wat dan ook….dat is vanochtend wel aangetoond.
Ik geloof oprecht niet dat ze zelf allerlei geheimzinnige gadgets heeft geïnstalleerd op haar telefoon.
Maar jemig. Ze is nu soms al wat bezorgd over mensen die haar in de gaten houden/iets van haar willen/ noem maar op, dus ik wil haar eigenlijk niet belasten met nog meer (waan?) ideeën over onbetrouwbare types die rare dingen op haar mobiel installeren zonder dat zij ervan weet.
Wieder
15-08-2025 om 15:40
Poezie schreef op 15-08-2025 om 13:40:
[..]
Doe niet zo zuur zeg, met je verkapte tvp.
Verder gaat ie lekker?
Sterling
15-08-2025 om 15:57
Het enige verschil met de vorige keren was dat ze nu met de fiets aan de hand op camera staat?
Pooh-Bear
15-08-2025 om 16:01
IngridT schreef op 15-08-2025 om 15:29:
[..]
Ik kan alleen niet accepteren dat het toevallig is dat de camera zo goed als niks lijkt te missen, behalve de 10 opeenvolgende momenten dat de hulp over de oprit loopt. Ze is dus niet te klein, donker, traag qua lopen of wat dan ook….dat is vanochtend wel aangetoond.
Ik geloof oprecht niet dat ze zelf allerlei geheimzinnige gadgets heeft geïnstalleerd op haar telefoon.
Maar jemig. Ze is nu soms al wat bezorgd over mensen die haar in de gaten houden/iets van haar willen/ noem maar op, dus ik wil haar eigenlijk niet belasten met nog meer (waan?) ideeën over onbetrouwbare types die rare dingen op haar mobiel installeren zonder dat zij ervan weet.
Nee dat zou ik dan ook niet doen.
Ze heeft een stalker toch misschien heeft ze daarom steeds een ander nummer. Misschien heeft de stalker dan steeds haar telefoonnummer ontdekt.
Als ze iets op haar telefoon had geïnstalleerd zou het er nog steeds op moeten staan als ze alleen een andere simkaart heeft?
IngridT
15-08-2025 om 16:17
Sterling schreef op 15-08-2025 om 15:57:
Het enige verschil met de vorige keren was dat ze nu met de fiets aan de hand op camera staat?
Ze is altijd met de fiets. Maar vandaag de eerste keer dat er beeld is.
Tjilp
15-08-2025 om 16:26
IngridT schreef op 15-08-2025 om 14:01:
[..]
Alwaar we onder leiding van volgens mij Dorestad langs de Waal gestruind hebben……. ( denk niet dat AI dat kan terugvinden…) 😀
Ha, daar was ik bij. Goede oude tijd. ( ik heb al heeeel lang hetzelfde 06nummer maar niet dezelfde nickname)
Bakblik
15-08-2025 om 16:41
IngridT schreef op 15-08-2025 om 15:29:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat je haar wilt "beschermen" dat ze niet nog banger wordt maar aan de andere kant kan er dus echt iets aan de hand zijn. Dat aandacht van politie en justitie nodig heeft. Waarbij je haar dus zou helpen als je het meldt.
Dat verhaal wat ik vertelde over de buurman die ineens zo'n positieve draai had gemaakt dat bleek dus een donkere kant te hebben.
We hebben hier nu nog een vreemd gezin in de straat wonen waar ik al tig keer melding van heb gedaan maar als handhaving dan gaat controleren is er niks te vinden dat wettelijk niet mag. Handhaving komt nog steeds niet een hele week op mijn bank zitten van 19.00 tot 06.00 om te zien wat wij zien. De halve straat voelt aan zijn water dat het op dat adres geregistreerde bedrijf een dekmantel is. Een bedrijf wat doet dat het zegt te doen hoeft geen leveringen te ontvangen om 22.30 waarbij alle puberkinderen moeten helpen lossen, zodat het geanonimiseerde busje maar 8 minuten voor je deur staat in plaats van 15.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.