Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
Herfstappeltaart
15-08-2025 om 12:55
IngridT schreef op 15-08-2025 om 12:52:
[..]
Haar zoon is 12. Ik heb m 1 of 2 keer gezien toen hij vorig jaar in de zomervakantie een keertje meekwam. Een kinderlijk knulletje.
En (wat iemand anders schreef) dat van dat ‘ criminele circuit’. Ja. Nou. Echt crimineel weet ik niet, maar ‘gemiddeld’ is t ook niet.
Nogmaals, ze komt altijd, werkt hard, is lief en betrokken als ik haar spreek, maar is ook chaotisch, naïef en kwetsbaar. En dat brengt haar regelmatig in de problemen heb ik t idee.
Ze werkt hier inmiddels ruim anderhalf jaar, en behalve de occasioneel bijzondere inkijkjes in haar leven, en nu dit rare verhaal heb ik nog nooit reden gehad me zorgen te maken wat er bij ons thuis gebeurt als ze er is. Geen rare auto’s op de stoep. Geen vreemde mensen bij de deur, er verdwijnt niks uit huis ( sterker nog, ik moet haar afremmen, want als ze de kans krijgt neemt ze zelf schoonmaak spullen mee ipv mij te vragen iets specifieks in huis te halen, of neemt ZIJ iets lekkers mee voor bij de koffie als ze weet dat ik thuis ben als ze komt….)
dus tja.
Het zou ook jammer zijn als zij de dupe zou worden van een misschien minder frisse omgeving. Wel lastig voor jou/jullie.
Kampeerder
15-08-2025 om 13:07
letterkoekje schreef op 15-08-2025 om 11:45:
[..]
Ja ja, ik ken zo ook mensen. Niet wat computer betreft maar op andere punten: weten ZOGEZEGD nergens van en kennen niks. Maar intussen weet ik wel beter. Dat is pas een sluwe soort.
Aan TO: ik denk niet dat jij gek bent, waarmee ik niet zeg dat dit niet vreemd is, maar ik geloof niet dat jij gek bent. Wat zegt je man ervan? En had je de indruk dat hulp anders op jou reageerde dan anders? Want schrijven doet ze hier misschien niet, maar meelezen is al makkelijker. Daar moet je van eender wie, wel rekening mee houden, dat iedereen hier kan meelezen.
Ik ben ook zo'n sluwe. Ik weet precies hoe de koffieautomaat werkt op mijn werk. Kan het ding bij storing voor de helft uitelkaar halen om het op te lossen. Slechts weinigen weten dat, ik heb ook nog andere werk te doen.
Er komt een schoonmaakbedrijf het pand schoonmaken, sommige schoonmakers beginnen met koffie, drinken tussendoor koffie en sluiten af met koffie. En hebben dan oepsiepoepsie geen tijd meer voor de wc's of het dweilen van de vloer. Na hun tweede bakkie veroorzaak ik wel eens storing. Ze komen maar drie kwartier dus.....
Ademes
15-08-2025 om 13:14
Sowieso een nieuw nummer nemen, vind ik bijzonder. Ik ben nu al aan mijn 10e telefoon toe, maar heb nog steeds hetzelfde nummer. Heb er wel een werknummer bijgekregen, maar ik moet er niet aan denken om iedereen weer te vertellen dat ik een nieuw nummer heb...
Kampeerder
15-08-2025 om 13:20
Ademes schreef op 15-08-2025 om 13:14:
Sowieso een nieuw nummer nemen, vind ik bijzonder. Ik ben nu al aan mijn 10e telefoon toe, maar heb nog steeds hetzelfde nummer. Heb er wel een werknummer bijgekregen, maar ik moet er niet aan denken om iedereen weer te vertellen dat ik een nieuw nummer heb...
Ja dat denk ik ook. Iedereen die ik ken heeft nog zijn eerste ooit met mij gedeelde nummer. Een van onze kinderen heeft ooit (met dan tien jaar geleden) een nieuw nummer kregen als puber omdat overstappen met nummerbehoud mis was gegaan.
Schemerlampje
15-08-2025 om 13:29
Maar neemt ze steeds een nieuw nummer uit onhandigheid of omdat ze gestaakt wordt en haar stalker steeds achter haar nieuwe nummer komt?
En wij zijn net overgestapt van prepaid naar een abonnement bij een nieuwe provider met nummerbehoud. Daar gast toch bijna 3 weken overheen, voordat dat abonnement ingaat. Ik weet niet of de hulp ook steeds van provider wisselt, maar dan is een nieuw nummer denk ik sneller.
IngridT
15-08-2025 om 13:32
Magnoliatakje schreef op 15-08-2025 om 12:49:
[..]
🤣 Als je de echte bent wil je dan iets schrijven wat alleen een echte bèta kan weten 😉
Nou komt ie 😂
Zonder kennis van de relativiteitstheorie van Einstein zouden Google Maps en andere positie en navigatie systemen in no time vreselijk gaan afwijken. Dat komt omdat onze waarneming van de klok aan boord van een GPS satelliet gaat afwijken van een klok op t aardoppervlak. Al hebben we t maar over een aantal microsecondes per dag, dat is toch genoeg om heel snel problemen te veroorzaken.
Grappige is dat de waargenomen afwijking uit 2 losse aspecten bestaat:
1. Relatieve snelheid: omdat zo’n satelliet een grote snelheid heeft tov een waarnemer op aarde is er sprake van ‘tijdrek’ …voor een waarnemer op aarde loopt de klok langzamer dan hij ‘eigenlijk’ doet.
2. Zwaartekrachtveld: Omdat de satelliet een stuk boven het aardoppervlak ronddraait is de zwaartekracht ( eigenlijk gravitatiekracht) daar zwakker. Ook dat zorgt voor rare effecten mbt de waargenomen tijd…omdat je op het aardoppervlak in een sterker zwaartekrachtsveld zit zie je de klok in de satelliet sneller gaan dan ie eigenlijk gaat……
jammer maar helaas…die 2 effecten heffen elkaar natuurlijk net niet op. Effect nr 2 is groter dan effect nr 1. Maar gelukkig zijn er mensen die dit snappen en wordt er volcontinu netjes voor gecorrigeerd zodat ‘ over 100 m rechtsaf’ niet betekent dat je in iemands voortuin belandt….😀
IngridT
15-08-2025 om 13:34
En ja, sinds anderhalf jaar deze hulp, en dit is haar 4e of 5e telefoonnummer. Onnavolgbaar. Ik vermoed een hoop onhandigheid, maar in combi met de andere verhalen is dat niet de enige reden denk ik.
Poezie
15-08-2025 om 13:40
Wieder schreef op 15-08-2025 om 12:35:
[..]
Ik vind dit een superlollig topic waar ik met veel plezier in meelees, maar ik vind het niet netjes om dit soort negatieve dingen te insinueren over deze mevrouw.
Doe niet zo zuur zeg, met je verkapte tvp.
Auwereel
15-08-2025 om 13:40
Dat ze nu net vandaag een nieuwe simkaart heeft, hoe toevallig is dat...? En de telefoon is nog dezelfde, alleen een andere simkaart? Kan je met een simkaart een Ringcamera verstoren?
Schemerlampje
15-08-2025 om 13:41
IngridT schreef op 15-08-2025 om 13:32:
[..]
Nou komt ie 😂
Zonder kennis van de relativiteitstheorie van Einstein zouden Google Maps en andere positie en navigatie systemen in no time vreselijk gaan afwijken. Dat komt omdat onze waarneming van de klok aan boord van een GPS satelliet gaat afwijken van een klok op t aardoppervlak. Al hebben we t maar over een aantal microsecondes per dag, dat is toch genoeg om heel snel problemen te veroorzaken.
Grappige is dat de waargenomen afwijking uit 2 losse aspecten bestaat:
1. Relatieve snelheid: omdat zo’n satelliet een grote snelheid heeft tov een waarnemer op aarde is er sprake van ‘tijdrek’ …voor een waarnemer op aarde loopt de klok langzamer dan hij ‘eigenlijk’ doet.
2. Zwaartekrachtveld: Omdat de satelliet een stuk boven het aardoppervlak ronddraait is de zwaartekracht ( eigenlijk gravitatiekracht) daar zwakker. Ook dat zorgt voor rare effecten mbt de waargenomen tijd…omdat je op het aardoppervlak in een sterker zwaartekrachtsveld zit zie je de klok in de satelliet sneller gaan dan ie eigenlijk gaat……
jammer maar helaas…die 2 effecten heffen elkaar natuurlijk net niet op. Effect nr 2 is groter dan effect nr 1. Maar gelukkig zijn er mensen die dit snappen en wordt er volcontinu netjes voor gecorrigeerd zodat ‘ over 100 m rechtsaf’ niet betekent dat je in iemands voortuin belandt….😀
Jaja, die AI kan het leuk bedenken. 🤪
Misschien moet ik je vragen om een foto te sturen, aangezien ik jaren geleden bij jou in de auto heb gezeten naar Zaltbommel.😉
Auwereel
15-08-2025 om 13:42
Poezie schreef op 15-08-2025 om 13:40:
[..]
Doe niet zo zuur zeg, met je verkapte tvp.
Nou zeg, over zure reacties gesproken!
Schoondochter
15-08-2025 om 13:46
Ik heb meegelurkt in dit topic en wilde even zeggen dat ik het tof vind dat je nog een update komt geven. Wel heel bizar hoe het loopt. Volgende week zit ik, ben ik bang, toch weer in de spanning of ze op beeld is gekomen of niet.
Bakblik
15-08-2025 om 13:47
Schoondochter schreef op 15-08-2025 om 13:46:
Ik heb meegelurkt in dit topic en wilde even zeggen dat ik het tof vind dat je nog een update komt geven. Wel heel bizar hoe het loopt. Volgende week zit ik, ben ik bang, toch weer in de spanning of ze op beeld is gekomen of niet.
Ja we willen regelmatig updates over wat er aan de hand is.
IngridT
15-08-2025 om 14:01
Schemerlampje schreef op 15-08-2025 om 13:41:
[..]
Jaja, die AI kan het leuk bedenken. 🤪
Misschien moet ik je vragen om een foto te sturen, aangezien ik jaren geleden bij jou in de auto heb gezeten naar Zaltbommel.😉
Alwaar we onder leiding van volgens mij Dorestad langs de Waal gestruind hebben……. ( denk niet dat AI dat kan terugvinden…) 😀
Bakblik
15-08-2025 om 14:07
IngridT schreef op 15-08-2025 om 12:52:
[..]
Haar zoon is 12. Ik heb m 1 of 2 keer gezien toen hij vorig jaar in de zomervakantie een keertje meekwam. Een kinderlijk knulletje.
En (wat iemand anders schreef) dat van dat ‘ criminele circuit’. Ja. Nou. Echt crimineel weet ik niet, maar ‘gemiddeld’ is t ook niet.
Nogmaals, ze komt altijd, werkt hard, is lief en betrokken als ik haar spreek, maar is ook chaotisch, naïef en kwetsbaar. En dat brengt haar regelmatig in de problemen heb ik t idee.
Ze werkt hier inmiddels ruim anderhalf jaar, en behalve de occasioneel bijzondere inkijkjes in haar leven, en nu dit rare verhaal heb ik nog nooit reden gehad me zorgen te maken wat er bij ons thuis gebeurt als ze er is. Geen rare auto’s op de stoep. Geen vreemde mensen bij de deur, er verdwijnt niks uit huis ( sterker nog, ik moet haar afremmen, want als ze de kans krijgt neemt ze zelf schoonmaak spullen mee ipv mij te vragen iets specifieks in huis te halen, of neemt ZIJ iets lekkers mee voor bij de koffie als ze weet dat ik thuis ben als ze komt….)
dus tja.
Haar zoon is 12 maar ook die zijn soms niet zo onschuldig als ze eruit zien. Er zijn al hele jonge uithalers opgepakt in de haven. En onder druk wordt alles zacht en kneedbaar.
In combinatie met wat je verder vertelt over spullen of lekkers meenemen krijg ik steeds meer het idee dat het een dekmantel is.
Of is dit mijn eigen "zieke" geest die zich bekwaamd heeft in het herkennen van crimineel gedrag door 27 jaar wonen in een verpauperende wijk?
Wij hadden een, al tijden overlast gevende, "buurman" in de flat tegenover die ineens een nieuwe vriendin had. Wij dachten goh, die vriendin heeft goede invloed. Hij ging zich beter kleden hij stond niet meer 3x in de week laveloos op straat te schreeuwen dat de politie werd gebeld door de directe buren. Het zag er echt positief uit.
2e week na de lockdown in 2020: politie nog meer politie, de gemeente met zo'n versnipperaar en daar gingen 150 wietplanten door de hakselaar.
Bij het buurtonderzoek vertelde ik de agent dat we dachten dat hij door zijn nieuwe vriendin weer op het juiste spoor gekomen was, we hadden tenslotte al 11 maanden geen politie meer gezien. Toen zei de agent dat je zulke opvallende veranderingen in positieve zin eigenlijk ook moet melden, omdat dat regelmatig een dekmantel is voor nog crimineler gedrag. Op zich is dronken zijn en stoned zijn geen grote overtreding maar om zulke hobby's vol te houden heb je geld nodig en dan is de keuze om wiet te gaan verbouwen, zeker onder druk van verkeerde vrienden, zo gemaakt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.