Huiskamer
IngridT
13-08-2025 om 16:33
Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔
Ok. Raar verhaal dit. Man heeft paar maanden terug 2 ring camera’s aangeschaft. Eentje bij de voordeur ( combi met bel) en eentje aan de zijkant van ons (vrijstaande) huis, met zicht op de door iedereen gebruikte achterom route naar de achterdeur. Ik heb de app sinds een maand of zo. Vind t eigenlijk maar zozo. Al die beelden van de krantenbezorger. En ikzelf die in en uitren. Enzovoorts….maar goed. Het zij zo. Ik negeer eigenlijk alle meldingen.
Moet er wel bij zeggen dat man de camera’s mede heeft aangeschaft nadat we erachter kwamen dat de hulp die we sinds ongeveer een jaar hebben
een vrij bijzonder bestaan leidt. Zonder in detail te treden vermoeden we inmiddels dat ze misschien wel in minder plezierige kringen verkeert soms. Ze heeft een historie van verkeerde relaties, en is beïnvloedbaar, te lief. Ze laat zich gemakkelijk gebruiken.
Maar ze maakt prima schoon, komt altijd. Heeft (wegens chaotisch, vaak dingen kwijt) geen sleutel van ons huis (man werkt veel vanuit huis, en we gebruiken een sleutelkastje als ze komt terwijl we er niet zijn), en we gunnen haar het beetje extra inkomen.
Man wilde eigenlijk toch al eens camera’s regelen, en toen we er recentelijk achterkwamen dat onze hulp vermoedde dat ze gestalkt werd, en mede daarom altijd de deuren op slot deed als ze alleen thuis bij ons aan t werk was, was dat reden voor hem de knoop door te hakken, en die camera’s te regelen.
Maar nou komt ie. Ik kijk dus zelden op die app, maar we waren afgelopen week op vakantie, en ik bedacht pas last minute dat de buurman de huissleutel nog even voor de hulp in t kastje moest hangen, want anders kon ze er niet in.. Alsnog geregeld, en hulp geappt dat de sleutel uiterlijk 0900 in t kastje zou liggen. Klaar.
Toen in de loop van de ochtend uit nieuwsgierigheid even gecheckt of alles idd goed ging en op de camera gezien dat buurman idd al vroeg even langs was gelopen. Pfiew. Maar nog geen hulp in beeld. ( denk dat ik tegen 11 en keek)….nou maakt t me geen moer uit hoe laat de hulp komt als we er niet zijn, maar goed, control freak als ik een beetje ben heb ik in de loop vd dag toch nog een keertje gecheckt..en doodse stilte op de camera’s.
S avonds meldde buurman op de app dat t huis glom, en dat hij de sleutel weer uit t kastje had gehaald en teruggelegd had in huis.
Huh???? Hulp was dus wel geweest??? Maar onzichtbaar???
Omdat ik dat echt gek vond heb ik daarna de geschiedenis van m’n deurbel en de camera aan de zijkant teruggekeken. Voor al die 4 weken dat ik de app heb. En geloof t of niet. De hulp staat op geen enkel camerabeeld. Niet bij aankomst. Niet bij vertrek.
???????
Er is maar 1 route achterom. Haar fiets staat altijd aan de zijkant van t huis. Ik zie in de geschiedenis mezelf met boodschappentassen, fiets of autosleutels lopen. ook op de ochtenden dat zij er was, want vakantie de afgelopen weken. Man rent daar rond. De buurman die de kat komt verzorgen, elke ochtend en avond toen we weg waren. Dochter die op bezoek komt. Fiets uit de garage haalt. You name it. Maar geen hulp. Geen enkele keer.
Ik ben oprecht flabbergasted.
Natuurlijk kan ik het haar vragen. Ga ik vast ook doen. Maar ik vind t zo raar dat ik ook graag jullie ideeën hoor. Is er een logische verklaring???
letterkoekje
15-08-2025 om 11:45
Kampeerder schreef op 15-08-2025 om 11:24:
[..]
Misschien is ze minder digibeet dan ze laat merken. Is het één groot toneelstuk. Is zeer heel slim in dat soort dingen maar als er ooit iets gebeurt ligt de verdenking niet bij haar, zij weet immers niet hoe het werkt.
Ja ja, ik ken zo ook mensen. Niet wat computer betreft maar op andere punten: weten ZOGEZEGD nergens van en kennen niks. Maar intussen weet ik wel beter. Dat is pas een sluwe soort.
Aan TO: ik denk niet dat jij gek bent, waarmee ik niet zeg dat dit niet vreemd is, maar ik geloof niet dat jij gek bent. Wat zegt je man ervan? En had je de indruk dat hulp anders op jou reageerde dan anders? Want schrijven doet ze hier misschien niet, maar meelezen is al makkelijker. Daar moet je van eender wie, wel rekening mee houden, dat iedereen hier kan meelezen.
IngridT
15-08-2025 om 11:53
Oh. Man. Hoop dat jullie me blijven geloven
zitten we net koffie te drinken……vertelt hulp me dat ze gisteren wegens (wazig verhaal) ’gedoe met haar telefoon’ wederom een nieuw nummer heeft. Wat ik even moet opslaan. Andere Sim kaart. En dat er nu ‘ van alles kwijt is’ en ze haar zoon vanmiddag gaat vragen haar te helpen met alles weer aan de praat krijgen.
haarklover
15-08-2025 om 11:54
Kampeerder schreef op 15-08-2025 om 11:24:
[..]
Misschien is ze minder digibeet dan ze laat merken. Is het één groot toneelstuk. Is zeer heel slim in dat soort dingen maar als er ooit iets gebeurt ligt de verdenking niet bij haar, zij weet immers niet hoe het werkt.
Als de hulp zo slim is, werkt ze alleen bij IngridT om haar te bespioneren.
Dan is IngridT een belangrijke persoon, die gewoon met haar contactpersoon bij de AIVD (of de CIA, of de KGB ) overlegt in plaats van dit op een forum te gooien.
(Ben ik nu paranoïde? 🤔)
Blauwevis
15-08-2025 om 12:15
Of ze woont stiekem toch op de vliering en nam ze nu de normale route omdat ze wist dat je thuis was.
Naminokurashi
15-08-2025 om 12:20
IngridT schreef op 15-08-2025 om 11:53:
zitten we net koffie te drinken……vertelt hulp me dat ze gisteren wegens (wazig verhaal) ’gedoe met haar telefoon’ wederom een nieuw nummer heeft. Wat ik even moet opslaan. Andere Sim kaart. En dat er nu ‘ van alles kwijt is’ en ze haar zoon vanmiddag gaat vragen haar te helpen met alles weer aan de praat krijgen.
Ik vind het wel erg toevallig dat nu ineens weer gedoe is met haar telefoon
Herfstappeltaart
15-08-2025 om 12:25
Misschien heeft ze zoveel angst en last van die stalker dat ze bewust een nieuw nummer neemt. Ik vind het allemaal klinken of ze in een crimineel circuit verkeert. Niet prettig. Ook niet omdat je niet weet wie je in huis hebt.
Bakblik
15-08-2025 om 12:27
Ben jij echt DE IngridT die docent is in een bèta vak?
Of heeft de hulp met hulp van haar zoon jouw account gehackt en zitten we nu hier te proberen Ingrid te helpen maar helpen we "de hulp" aan nieuwe manieren om onzichtbaar te worden/blijven op de deurbellen van haar werkgever?
Het is echt een ongelooflijke soap.
Wanneer komt ze weer? Als haar zoon haar heeft geholpen is ze waarschijnlijk weer onzichtbaar.
Ik heb al 20 naar hetzelfde nummer. Als zij overstapt van provider kan dat toch met nummerbehoud? Waarom niet ze steeds een nieuw nummer? Heel vreemd.
IngridT
15-08-2025 om 12:29
Nou ja. Als er ‘iets’ op haar telefoon geïnstalleerd was wat de boel verstoorde is t helemaal logisch dat ze vandaag. gewoon in beeld is.
Ik verdenk haar overigens totaal niet van dubbele bodems of stiekeme toestanden. Vermoed dan nog eerder dat ( kwaadwillende?) mensen om haar heen dingen uitspoken waar zij niks vanaf weet. Dit verhaal met de telefoon was ook weer heel wazig. Heb verder maar niet te veel doorgevraagd, want ze schaamt ook echt een beetje over haar eindeloze geklooi met systemen, accounts en apparaten..
Wieder
15-08-2025 om 12:35
letterkoekje schreef op 15-08-2025 om 11:45:
[..]
Ja ja, ik ken zo ook mensen. Niet wat computer betreft maar op andere punten: weten ZOGEZEGD nergens van en kennen niks. Maar intussen weet ik wel beter. Dat is pas een sluwe soort.
Ik vind dit een superlollig topic waar ik met veel plezier in meelees, maar ik vind het niet netjes om dit soort negatieve dingen te insinueren over deze mevrouw.
Bakblik
15-08-2025 om 12:38
IngridT schreef op 15-08-2025 om 12:29:
Nou ja. Als er ‘iets’ op haar telefoon geïnstalleerd was wat de boel verstoorde is t helemaal logisch dat ze vandaag. gewoon in beeld is.
Ik verdenk haar overigens totaal niet van dubbele bodems of stiekeme toestanden. Vermoed dan nog eerder dat ( kwaadwillende?) mensen om haar heen dingen uitspoken waar zij niks vanaf weet. Dit verhaal met de telefoon was ook weer heel wazig. Heb verder maar niet te veel doorgevraagd, want ze schaamt ook echt een beetje over haar eindeloze geklooi met systemen, accounts en apparaten..
Is haar zoon een halve of hele crimineel die (als zij bij jou is) via jouw WiFi zijn schimmige zaakjes regelt om zijn sporen uit te wissen?
De toevalsfactor is te groot dat ze vandaag wel te zien is en daarbij ook weer een ander nummer heeft. Hoe lang doet ze gemiddeld met een nummer? Meer dan een jaar? Of 6 nummer per jaar? 6 nummers per jaar zou ik heeeeeeeeeel verdacht vinden. (4 ook al trouwens).
Mijn vader was de eerste met een mobieltje in mijn oorspronkelijke gezin. Die heeft na bijna 30 naar nog steeds hetzelfde nummer.
Bakblik
15-08-2025 om 12:42
Wieder schreef op 15-08-2025 om 12:35:
[..]
Ik vind dit een superlollig topic waar ik met veel plezier in meelees, maar ik vind het niet netjes om dit soort negatieve dingen te insinueren over deze mevrouw.
Waarom is dit niet netjes? Het is toch een heel opmerkelijk verhaal? Misschien is zij het niet zelf maar haar "handige" zoon.
Ik krijg hier een heel erg "niet pluis" gevoel van.
Zoals ik al eerder schreef twijfel ik zelfs of IngridT nog wel IngridT is en dat haar account misschien gehackt is.
Wieder
15-08-2025 om 12:47
Bakblik schreef op 15-08-2025 om 12:42:
[..]
Waarom is dit niet netjes? Het is toch een heel opmerkelijk verhaal? Misschien is zijn het niet zelf maar haar "handige" zoon.
Ik krijg hier een heel erg "niet pluis" gevoel van.
Zoals ik al eerder schreef twijfel ik zelfs of IngridT nog wel IngridT is en gaat haar account misschien gehackt is.
Over een persoon die je nog nooit gezien hebt en totaal niet kent insinueren dat het "een sluwe soort" is, vind ik gewoon niet netjes.
Magnoliatakje
15-08-2025 om 12:49
Bakblik schreef op 15-08-2025 om 12:27:
[..]
Of heeft de hulp met hulp van haar zoon jouw account gehackt en zitten we nu hier te proberen Ingrid te helpen maar helpen we "de hulp" aan nieuwe manieren om onzichtbaar te worden/blijven op de deurbellen van haar werkgever?
Wanneer komt ze weer? Als haar zoon haar heeft geholpen is ze waarschijnlijk weer onzichtbaar.
Ik heb al 20 naar hetzelfde nummer. Als zij overstapt van provider kan dat toch met nummerbehoud? Waarom niet ze steeds een nieuw nummer? Heel vreemd.
🤣 Als je de echte bent wil je dan iets schrijven wat alleen een echte bèta kan weten 😉
IngridT
15-08-2025 om 12:52
Bakblik schreef op 15-08-2025 om 12:27:
[..]
Haar zoon is 12. Ik heb m 1 of 2 keer gezien toen hij vorig jaar in de zomervakantie een keertje meekwam. Een kinderlijk knulletje.
En (wat iemand anders schreef) dat van dat ‘ criminele circuit’. Ja. Nou. Echt crimineel weet ik niet, maar ‘gemiddeld’ is t ook niet.
Nogmaals, ze komt altijd, werkt hard, is lief en betrokken als ik haar spreek, maar is ook chaotisch, naïef en kwetsbaar. En dat brengt haar regelmatig in de problemen heb ik t idee.
Ze werkt hier inmiddels ruim anderhalf jaar, en behalve de occasioneel bijzondere inkijkjes in haar leven, en nu dit rare verhaal heb ik nog nooit reden gehad me zorgen te maken wat er bij ons thuis gebeurt als ze er is. Geen rare auto’s op de stoep. Geen vreemde mensen bij de deur, er verdwijnt niks uit huis ( sterker nog, ik moet haar afremmen, want als ze de kans krijgt neemt ze zelf schoonmaak spullen mee ipv mij te vragen iets specifieks in huis te halen, of neemt ZIJ iets lekkers mee voor bij de koffie als ze weet dat ik thuis ben als ze komt….)
dus tja.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.