Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Mijn hulp lijkt onzichtbaar voor de ‘ ring’ camera 🤔

IngridT

IngridT

14-08-2025 om 19:18 Topicstarter

letterkoekje schreef op 14-08-2025 om 19:17:

Of dat ze hier meegeschreven heeft en weet welke acties ze allemaal achterwege moet laten.

😂😂😂😂

mijn It-man (ook nerd) vond online een wifi deauthenticator. Daarmee stoor je alleen de communicatie van (bijvoorbeeld) de ring camera (iets met mac-adressen) en leg je niet het hele wifi plat. 
Wat je zou kunnen doen om te testen is dat je naar buiten loopt terwijl zij bij jullie binnen is, en kunnen of je dan op beeld verschijnt. 

IngridT

IngridT

14-08-2025 om 19:32 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 14-08-2025 om 19:31:

mijn It-man (ook nerd) vond online een wifi deauthenticator. Daarmee stoor je alleen de communicatie van (bijvoorbeeld) de ring camera (iets met mac-adressen) en leg je niet het hele wifi plat.
Wat je zou kunnen doen om te testen is dat je naar buiten loopt terwijl zij bij jullie binnen is, en kunnen of je dan op beeld verschijnt.

Ik krijg het nog druk morgenochtend 😂😂😂😂

IngridT

IngridT

14-08-2025 om 19:52 Topicstarter

Auwereel schreef op 14-08-2025 om 18:16:

Ik ben ook erg nieuwsgierig!
Proefpersoon voor dit onderzoek:

https://nieuws.kuleuven.be/nl/2019/onderzoekers-maken-zichzelf-onzichtbaar-voor-intelligente-cameras

Oh wow. Interessant voor inbrekers. Maar hulp komt niet binnen met een spandoek .onder de arm.   Hooguit een mini handtasje . 

vind dit een spannend topic, ik hou het topic morgen goed in de gaten. 

Ook ik vind het erg intrigerend en vertelde erover aan mijn ict-man en die wil nu ook de afloop weten. Hij vermoedt meer iets in de richting van hier eerder genoemde software-gezichtsherkenning. Maar hij verwacht niet dat dit al daadwerkelijk hier wordt toegepast. En nu twijfelt hij dus 

IngridT

IngridT

14-08-2025 om 20:17 Topicstarter

Al die fancy dingen. Mn hulp is laag opgeleid.  De ballen verstand van technologie. Is momenteel weer single.  Geen ouders meer in beeld.  Ze is regelmatig  in de stress omdat er van alles mis gaat met haar telefoon. Mail.  Wachtwoorden.  Dat soort dingen. Soms opeens een paar weken off line omdat er   van alles geblokkeerd is ( te vaak verkeerde wachtwoord ingetypt of zo??) ze heeft afgelopen jaar zeker 3 keer een nieuw telefoonnummer moeten regelen.. 

Kan me oprecht niet voorstellen dat ze iets zo high tech heeft geregeld ( of laten regelen) 

IngridT schreef op 14-08-2025 om 20:17:

Al die fancy dingen. Mn hulp is laag opgeleid. De ballen verstand van technologie. Is momenteel weer single. Geen ouders meer in beeld. Ze is regelmatig in de stress omdat er van alles mis gaat met haar telefoon. Mail. Wachtwoorden. Dat soort dingen. Soms opeens een paar weken off line omdat er van alles geblokkeerd is ( te vaak verkeerde wachtwoord ingetypt of zo??) ze heeft afgelopen jaar zeker 3 keer een nieuw telefoonnummer moeten regelen..

Kan me oprecht niet voorstellen dat ze iets zo high tech heeft geregeld ( of laten regelen)

Nee, maar echt heel vergezocht: ik hoorde dat ook de politie dit soort dingen qua gezichtsherkenning kan laten aanzetten als mensen veel gevaar lopen. Mijn man heeft in het verleden bij politie gewerkt en dacht niet dat dit in nederland gebruikt wordt. Dat zou dus, net zo hypothetisch als dat je een engel in huis hebt, wel kunnen als haar stalker echt gevaarlijk is. Die technieken bestaan namelijk wel. Bron: echtgenoot, sorry, zelf ook de ballen verstand van....😂

maar de enige andere die bij de software kan is toch haar man?

Hebben jullie het met jullie interieurverzorgster overlegd of die ringcamera bij de deur een probleem voor haar is qua privacy? 

IngridT schreef op 14-08-2025 om 19:32:

[..]

Ik krijg het nog druk morgenochtend 😂😂😂😂

En de arme vrouw is nietsvermoedend, weet niks van deze commotie 😂

IngridT schreef op 14-08-2025 om 20:17:

Al die fancy dingen. Mn hulp is laag opgeleid. De ballen verstand van technologie. Is momenteel weer single. Geen ouders meer in beeld. Ze is regelmatig in de stress omdat er van alles mis gaat met haar telefoon. Mail. Wachtwoorden. Dat soort dingen. Soms opeens een paar weken off line omdat er van alles geblokkeerd is ( te vaak verkeerde wachtwoord ingetypt of zo??) ze heeft afgelopen jaar zeker 3 keer een nieuw telefoonnummer moeten regelen..

Is dat wel je hulp, of speelt ze dat?

Zit ze eigenlijk in een getuigenbeschermingsprogramma en is haar identiteit niet haar echte identiteit.  Logische verklaring dat ze nooit online op beelden mag verschijnen.   

Heeft ze misschien een donkere huidskleur? Mijn man (it’er) noemde dat het soms voor zulke camera’s lastig blijkt te zijn om licht-/donkercontrasten goed te herkennen en dat mensen met een donkere huidskleur dan niet goed zichtbaar zouden kunnen zijn.

Wieder schreef op 14-08-2025 om 21:24:

[..]

En de arme vrouw is nietsvermoedend, weet niks van deze commotie 😂

hahaha en TO maar in en uit lopen. wifi checken. Camerabeelden bekijken. Rent ineens mee naar buiten om gedach te zwaaien. 

Als er dan beelden zijn waar TO staat te praten in het niks... brrr.

Weet je wel zeker dat je een hulp hebt TO? Zien andere mensen haar ook? Heb je vaker dat je denkt 'personeel' te hebben? Of zie en hoor je vaker dingen die er niet zijn? 

Meesje schreef op 14-08-2025 om 21:58:

Weet je wel zeker dat je een hulp hebt TO? Zien andere mensen haar ook? Heb je vaker dat je denkt 'personeel' te hebben? Of zie en hoor je vaker dingen die er niet zijn?

En denk je dat je op een forum zit TO? Heb je het idee dat andere mensen reageren op wat jij typt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.