Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Man-partner-vriend-die kerel waarmee...

Marty1984 schreef op 01-08-2026 om 16:30:

Als ik weet dat een vriendin / kennis / familielid ongetrouwd is zal ik dus ook nooit over haar partner spreken als "haar man". Hij vindt / Ze vinden het duidelijk niet de moeite om dat officieel te regelen, dan is het gewoon haar vriend of haar partner.

Welke moeite bedoel je precies? Twee keer een afspraak waarbij je allebei je handtekening moet zetten?

Gelukkig zijn er mannen op dit forum die ons naïeve vrouwen kunnen vertellen wat de risico's zijn van niet getrouwd zijn 😍

On topic, ik ken ook veel mensen die het gewoon hebben over Jeroen of Maaike en er geen titel aan geven verder. 

Wat ik wel grappig vind is mensen die het hebben over hun schoonzoon. En dan blijkt dat de schoonzoon 17 is en sinds 2 maanden verkering heeft met de 16e jarige dochter... dat gaat me wel een beetje ver

krulliebollie schreef op 01-08-2026 om 16:43:

[..]

trouwen kn iedereen die boven de 18 is binnen een paar dagen. Vind ik echt totaal geen eretitel.. lang samen blijven. Dat is pas een eretitel waard.

Zo is dat.

Joszy schreef op 01-08-2026 om 18:43:

Gelukkig zijn er mannen op dit forum die ons naïeve vrouwen kunnen vertellen wat de risico's zijn van niet getrouwd zijn 😍

On topic, ik ken ook veel mensen die het gewoon hebben over Jeroen of Maaike en er geen titel aan geven verder. Wat ik wel grappig vind is mensen die het hebben over hun schoonzoon. En dan blijkt dat de schoonzoon 17 is en sinds 2 maanden verkering heeft met de 16e jarige dochter... dat gaat me wel een beetje ver

😂 idd

Nick90 schreef op 01-08-2026 om 13:40:

[..]

Tja als je niet getrouwde man plots overlijdt en er is geen testament heb je toch een behoorlijk probleem lijkt mij zo.

Ik niet hoor. 

Meesje schreef op 01-08-2026 om 18:24:

[..]

Wat bedoel je dan met spiegelen? Want spiegelen betekent normaal gezien wel dat je iemand toont wat diegene 'verkeerd' doet. Als je zegt dat je er enerzijds geen oordeel over hebt, maar anderzijds kennelijk wel de behoefte voelt om iemand te spiegelen dat ie incorrect de term man of vrouw gebruikt dan voelt dat voor mij wel tegenstrijdig.

Klopt je hebt gelijk. Ik gebruik de verkeerde term of de term heeft twee betekenissen dat heb ik zo snel niet scherp. Wat ik bedoelde is dat ik dan dezelfde term zou gebruiken. 

Joszy schreef op 01-08-2026 om 18:43:

On topic, ik ken ook veel mensen die het gewoon hebben over Jeroen of Maaike en er geen titel aan geven verder. Wat ik wel grappig vind is mensen die het hebben over hun schoonzoon. En dan blijkt dat de schoonzoon 17 is en sinds 2 maanden verkering heeft met de 16e jarige dochter... dat gaat me wel een beetje ver

Ja dat vind ik ook heel gek. Dat zei ik pas na een jaar of twee/drie. Met de tweede schoondochter ging dat wat sneller, omdat ik de eerste al zo noemde. Maar ook zij heette de eerste twee jaar, gewoon vriendin van zoon. 

Noem hem de volgende keer als je bij je vriendin bent, mijn 'vrouw'. Als ze dan raar kijkt, dan zeg je: ik mocht hem toch niet mijn man noemen.

Wat een ouderwetse gedachte. 
(vindt men ook in België!)

Frogger

Frogger

01-08-2026 om 19:25 Topicstarter

letterkoekje schreef op 01-08-2026 om 19:24:

Noem hem de volgende keer als je bij je vriendin bent, mijn 'vrouw'. Als ze dan raar kijkt, dan zeg je: ik mocht hem toch niet mijn man noemen.

Hier moet ik hard om lachen 🤣

Afhankelijk van mijn gezelschap en de aard van het gesprek heeft mijn man en heleboel titels, namen en (bij)namen
Man, partner, mijn vent, je vader, de vader van mijn kinderen, de techneut, die lange zijn de namen die ik nu even snel bedenk. 
Met die lange moet ik tegenwoordig op gaan passen. Zoon is inmiddels langer dan zijn vader. 

Ninoea schreef op 01-08-2026 om 18:54:

[..]

Klopt je hebt gelijk. Ik gebruik de verkeerde term of de term heeft twee betekenissen dat heb ik zo snel niet scherp. Wat ik bedoelde is dat ik dan dezelfde term zou gebruiken.

Nee hoor, het hoeven niet alleen "verbeterpunten" van de ander te zijn die je spiegelt. Het kan ook lichaamstaal, taalgebruik etc zijn. Het geeft verbinding, waardoor communicatie soepeler gaat en de ander zich prettiger voelt. 

Ik vind het geneuzel.

Ninoea schreef op 01-08-2026 om 18:54:

[..]

ah okee, ik snap wat je bedoelt, dan heb ik je verkeerd begrepen

letterkoekje schreef op 01-08-2026 om 19:24:

Marty komt ook uit België...

Tijgeroog schreef op 01-08-2026 om 19:45:

[..]

Nee hoor, het hoeven niet alleen "verbeterpunten" van de ander te zijn die je spiegelt. Het kan ook lichaamstaal, taalgebruik etc zijn. Het geeft verbinding, waardoor communicatie soepeler gaat en de ander zich prettiger voelt.

Dit! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.