Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kringlopen, vlooienmarkten etc Post je aanwinsten, deel tips and tricks


Broodtrommel

Broodtrommel

21-02-2023 om 16:35 Topicstarter

Zo dat is een leuke vondst Pringles

Vandaag bij de kringloop een botervloot en melkkannetje van Bunzlau Castle (pools aardewerk servies) wat ik spaar gescoord! Nog helemaal nieuw en onbeschadigd voor samen 7,00. Ben het nog nooit in een kringloopwinkel tegen gekomen. Nieuw in de winkel zou ik 80 euro kwijt zijn geweest. Super vondst vind ik het!

Pringels schreef op 24-02-2023 om 18:18:

Vandaag bij de kringloop een botervloot en melkkannetje van Bunzlau Castle (pools aardewerk servies) wat ik spaar gescoord! Nog helemaal nieuw en onbeschadigd voor samen 7,00. Ben het nog nooit in een kringloopwinkel tegen gekomen. Nieuw in de winkel zou ik 80 euro kwijt zijn geweest. Super vondst vind ik het!

oeh, dat is een mooie vondst. Is idd mooi servies. 

Even gegoogeld, dat servies ziet er gezellig uit. Mooie aanwinst.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-02-2023 om 19:30

Broodtrommel schreef op 05-02-2023 om 13:44:

[..]

Het lijkt me best leuk om in zo'n winkel te werken. Het enige nadeel is dat ik dan vanalles zelf wil houden.

En ja! De minibiebjes heb je heel veel hier in Amsterdam. Onlangs nog een paar leuke boeken gescoord. Over het leven van Annie Mg Schmidt en ook een biografie over Harry Mulish. Dat ding wordt voor 50 euro verkocht op Bol

In de zomer wil ik wel eens op de fiets lekker naar de eilanden fietsen met mooi weer om de boekenkastjes af te gaan. Ik zet ook regelmatig wat terug.

Dat heb ik nou in een dierenasiel; zou er best willen werken maar grote kans dat ik alle stumperds wil houden🙃

Broodtrommel

Broodtrommel

25-02-2023 om 10:24 Topicstarter

Caramelzeezoutchocola schreef op 24-02-2023 om 19:30:

[..]

Dat heb ik nou in een dierenasiel; zou er best willen werken maar grote kans dat ik alle stumperds wil houden🙃

Ik heb een jaar in het kattenasiel als vrijwilliger gewerkt. Het is dat ik op 33m2 woon...


@Pringles, leuke vondsten telkens! Mag ik vragen welke regio? Hier is alles erg duur en steeds meer kringlopen in de omgeving doen er hier aan mee. Vooral de grote jongens zoals De Kringlopen en Rataplan bijv. 


Stichtingen hebben nog leuke prijsjes. 

Edit: Holy *** dat servies is inderdaad prijzig

Pringels schreef op 24-02-2023 om 18:18:

Vandaag bij de kringloop een botervloot en melkkannetje van Bunzlau Castle (pools aardewerk servies) wat ik spaar gescoord! Nog helemaal nieuw en onbeschadigd voor samen 7,00. Ben het nog nooit in een kringloopwinkel tegen gekomen. Nieuw in de winkel zou ik 80 euro kwijt zijn geweest. Super vondst vind ik het!

Leuk 

Broodtrommel

Broodtrommel

25-02-2023 om 17:54 Topicstarter

Ik vind nooit wat qua kleding in de kringloop maar vandaag 3 dingen gekocht. Een jurkje zgan van Michael Kors, 1 van Opus en een jasje van een merk uit Finland wat daar ook is gemaakt. Jaren 80 aan het label te zien en de schoudervullingen maar het lijkt net nieuw en je zou het nu ook in de winkel tegen komen. Lijkt op spijkerstof maar dat is het niet. 

Alledrie voor 19.50

Ook een wollen jas in eengrote outlet/ vintage winkel gekocht van Marina Rinaldi. Hele mooie kleur groen, beetje zee kleur richting turquoise, maar wel echt groen. 29,50 ook zo goed als nieuw. 

Vandaag ook mijn rookglas servies uitgebreid met 3 kopjes en schoteltjes en 2 ovenbakjes. Het was 4 euro bij elkaar. Van die kleintjes voor de crème brulee ofzo. 

1 vaas in de retro stijl. Gewoon van de Hema, maar saar staat dat ding nog in de winkel voor 20, voor 6.50

En nog 2 kristallen geslepen glazen voor 2,40 samen. Ik had er al 1 van, nu nog de 4e

Oh en een vintage leren tas (wijnrood) voor 1,50. Het hengsel is lelijk maar die kan ik losknippen en vervangen. Heb er inmiddels genoeg om aan te klikken. 

1 tasje van Ichi voor 3 euro en euh dat was het. 

Productief weekendje geweest. 

Bunzlau Castle vinden en dan nog echt mooi en zonder stukjes eraf is echt mazzel hebben. Ik spaar het servies nu zo'n 6 jaar en heb het nog nooit bij een kringloop gezien.
Vandaag was ik onderweg en kwam ik voorbij een kleine kringloop en ja hoor, ook daar stond een mooi recht theepotje van bunzlau castle voor 3,50 nieuwprijs 60 euro. Ik wist niet wat ik zag. Dus meegenomen. 
Nieuw is het servies vrij prijzig en koop maar een paar items per jaar en krijg soms ook iets cadeau. Maar dat is het leuke van iets sparen, steeds een beetje erbij.

Ik woon zelf regio Gooi en moet zeggen dat de kringloop winkels hier ook steeds duurder worden. Wel een groot verschil tussen de kleinere particuliere kringlopen en de grote stichtingen met meerdere vestigingen. De laatste zijn vrij prijzig maar soms heb je mazzel. Moet echt de koopjes eruit halen.

Voor wie het leuk vindt of eens in de buurt is een paar kringlopen waar ik regelmatig kom.
* Sam Sam in Hilversum, een kleine particuliere kringloopwinkel propvol curiosa, antiek en rommel zoals ze dat zelf noemen met een aardige eigenaresse die de aankopen altijd maar beneden afrond. Ik vind er altijd wel iets.

* De Kringloper in Hilversum, een grotere kringloop van een stichting, vind het vaak toch wel prijzig en soms wekenlang alleen maar rommel en dan ineens vind ik er weer veel leuke spullen voor leuke prijzen. Ik loop er elke week wel even 1- of 2x naar binnen om even te kijken of er iets staat. Heb zelf het gevoel dat er zomaar lukraak geprijsd wordt en vaak echt te veel gevraagd wordt en vaak nog duurder is dan in de winkel (blokker, action, xenos etc).

* Kletsboel in Hilversum, particuliere kringloop, veel spullen leuk om even te kijken maar erg prijzig vind ik.

* Goldengirls Creative studio (zit in het gebouw Vonk in de wijk). Is een particuliere mini kringloop (een grote kamer) maar heb er al 3 kastjes en wat leuke hebbedingetjes gescoord. Aardige eigenaresse die ook bakvormen (verzamel oude bakvormen) voor me zoekt en een berichtje stuurt als ze er eentje gevonden heeft.

* Molen de Kraai in Westbroek, bij een molen is een kleine kringloopwinkel. Redelijk veel servies. Hier vind ik ook altijd wel iets. De opbrengst gaat naar een goed doel en nog echte kringloopprijzen. Niet duur.

* De kleine Kringloop in Lelystad, kleine particuliere kringloop met leuke spullen en kleine prijsjes. 

* De brocante Loods in lelystad. Particuliere kringloop, veel brocante. Soms een beetje aan de prijs maar als je van brocante en oude spullen (oa emaille en ook leuke kastjes etc houdt zit je hier echt goed). Als je meer tegelijk koopt wordt het aankoopbedrag naar beneden afgerond.

* De Snuffelloods in Maartensdijk, is nu gesloten maar verhuisd in maart naar Hilversum. Fantastisch veel spullen. Zij doen ook huizen leeghalen enzo en daar vullen ze hun winkel mee.

En verder kom ik overal en nergens. Vaak als we ergens naartoe gaan, kijk ik van te voren of er een kringloop in de buurt is. 

Ik zoek ook veel voor anderen dus kan me echt uitleven in mijn kringloop hobby. Vind het net zo leuk om voor een vriendin iets leuks te vinden als voor mezelf.

Broodtrommel schreef op 25-02-2023 om 17:54:

Ik vind nooit wat qua kleding in de kringloop maar vandaag 3 dingen gekocht. Een jurkje zgan van Michael Kors, 1 van Opus en een jasje van een merk uit Finland wat daar ook is gemaakt. Jaren 80 aan het label te zien en de schoudervullingen maar het lijkt net nieuw en je zou het nu ook in de winkel tegen komen. Lijkt op spijkerstof maar dat is het niet.

Alledrie voor 19.50

Ook een wollen jas in eengrote outlet/ vintage winkel gekocht van Marina Rinaldi. Hele mooie kleur groen, beetje zee kleur richting turquoise, maar wel echt groen. 29,50 ook zo goed als nieuw.

Vandaag ook mijn rookglas servies uitgebreid met 3 kopjes en schoteltjes en 2 ovenbakjes. Het was 4 euro bij elkaar. Van die kleintjes voor de crème brulee ofzo.

1 vaas in de retro stijl. Gewoon van de Hema, maar saar staat dat ding nog in de winkel voor 20, voor 6.50

En nog 2 kristallen geslepen glazen voor 2,40 samen. Ik had er al 1 van, nu nog de 4e

Oh en een vintage leren tas (wijnrood) voor 1,50. Het hengsel is lelijk maar die kan ik losknippen en vervangen. Heb er inmiddels genoeg om aan te klikken.

1 tasje van Ichi voor 3 euro en euh dat was het.

Productief weekendje geweest.

Mooie score!! Heerlijk is dat he als je ineens van alles vindt.

leuk topic

Broodtrommel schreef op 12-02-2023 om 12:08:

Gisteren gingen we naar dat Aqua Luna gebeuren in Dierenpark Rhenen. Op de weg er naar toe nog 2 kringlopen meegepakt.

We wilden eigenlijk naar 2 anderen maar die waren gesloten. Stonden we daar voor een dichte deur om half 1

Uiteindelijk wel geslaagd. Ik heb een kattenbeeldje gekocht voor 1 euro. Ik weet niet of iemand die Twiggy hoofden kent uit de jaren 60? Daar leek het een beetje op qua stijl. 1 euro en staat mooi.

4 schaaltjes van gekleurd geslepen glas, geel bruinig uit voormalig Tsjecheslowakije en een koffie setje. Alles voor 11 euro.

Deze link:

https://www.reliving.nl/products/vintage-koffiepot-roall-sphinx

2 espressokopjes met schoteltjes, melkkannetje en suikerpotje er bij

Die twiggy hoofden zijn mega duur ik vind ze ook tof. Maar jij hebt een look al like gevonden?

Ons hele huis staat vol met vintage en tweedehands schatten. Van de straat tot kringlopen, van gratis op marktplaats tot rommelmarkten van verenigingen. Ik ben dol op tweedehands 

Broodtrommel

Broodtrommel

26-02-2023 om 10:13 Topicstarter

GroenTuintje schreef op 25-02-2023 om 21:40:

[..]

Die twiggy hoofden zijn mega duur ik vind ze ook tof. Maar jij hebt een look al like gevonden?

Nee, een kat in de stijl van zo'n Twiggy hoofd. Qua ogen ed. Echt een heel leuk ding. De beste euro die ik de afgelopen 10 jaar heb uitgegeven. Word er erg vrolijk van elke keer dat ik er naar kijk. 


Een kennis heeft een Twiggy hoofd gevonden bij de verzamelaarsjaarbeurs voor 45 euro. De anderen waren allemaal duurder en gingen vanaf een euro of 70 dacht ik. 

Broodtrommel schreef op 26-02-2023 om 10:13:

[..]

Nee, een kat in de stijl van zo'n Twiggy hoofd. Qua ogen ed. Echt een heel leuk ding. De beste euro die ik de afgelopen 10 jaar heb uitgegeven. Word er erg vrolijk van elke keer dat ik er naar kijk.


Een kennis heeft een Twiggy hoofd gevonden bij de verzamelaarsjaarbeurs voor 45 euro. De anderen waren allemaal duurder en gingen vanaf een euro of 70 dacht ik.

Klinkt leuk 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.