Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kringlopen, vlooienmarkten etc Post je aanwinsten, deel tips and tricks

Ik heb recent weer de kringloop ontdekt. 

Pre-corona was er een periode dat ik ook wel af en toe ging, bijvoorbeeld voor LPs maar ik ging vooral naar vrij -en vlooienmarkten en de IJhallen. 

Er was ooit een topic maar inmiddels is het 2023 dus tijd voor een nieuwe. 

Zijn er forummers die dit ook leuk vinden? Zo ja, post hier dan je aanwisten of leuke tips. 

Of juist waar je ver vandaan moet blijven (tip: zo'n beetje iedere kringloop van Amsterdam. Te duur en veel te veel troep voor de hoofdprijs 😂)


Broodtrommel

Broodtrommel

05-02-2023 om 07:00 Topicstarter

TO trapt af, 

Ik hart kringlopen, vlooien en vrijmarkten. Spulletjes met een verhaal, goed voor het milieu, je portemonnee en pareltjes scoren. Ik hou er van! Ook vind ik wel leuke dingetjes op MP of Vinted, maar het is toch leuker om zelf te snuffelen en de dingen te zien. 

Afgelopen woensdag weer een keer naar Alkmaar geweest. Daar heb je dus 4 kringlopen in 1 straat. 

Topaanwinst: een lamabloempot. Ja, een bloempot in de vorm van een lama. Of Alpaca... De beste 1,50 die ik sinds jaren heb uitgegeven haha. 

Ook wat kopjes gekocht en een kristallen glas. Ben van plan om mijn glazen langzaam te vervangen en heb ook 4 whiskeyglazen voor 50 cent per stuk gescoord. Geen kristal ofzo, maar ben er blij mee. Die dingen zijn in de winkel toch wel vaak vanaf 6 euro per stuk. 

Ook een poging in Amsterdam gedaan, maar bespaar je de moeite. Wat een rommel en dan die prijzen.... Net alsof je tegenwoordig in een kwalitiets vintage zaakje midden in het centrum rond loopt qua prijzen maar de uitstraling van een muffige oude rommelbende... 

ik hou van kringlopen, rommelmarkten en vinted. 
Beste aankopen, designlampen van originele designers dus geen namaak, en een tas nieuwprijs 350 euro, en gekocht voor 27,50 gloedje nieuw. Wat betreft de tas had ik die week nog bedacht dat ik daarvoor wilde gaan sparen. 

Leuk topic, ben een grote kringloopfan!! Onze halve huis is ingericht met kringloop en mijn grote trots is een oude kookkachel die voor de show in de woonkamer staat. Een paar prachtige kasjes en oude bakvormen die ik verzamel. Verder koop ik er ook veel woontijdschriften. Afgelopen week nog een hele jaargang voor 1 euro. Al moet ik zeggen dat veel kringlopen steeds duurder worden en spullen van action, blokker etc er soms nog duurder zijn dan in de winkel zelf. Ik zoek vooral in de kleinere particiliere kringlopen, daar hebben ze vaak toch wat meer bijzondere items voor leuke prijsjes. 
Mijn kringloophobby doe ik samen met mijn beste vriendin die in duitsland woont. Zij kijkt daar voor mij en ik hier voor haar en sturen we even snel een foto als we iets moois zien voor de ander. Toevallig hebben we gisteren weer onze vondsten uitgeruild.

Ik ben een grote kringloopfan. De netste en schoonste vind ik KringloopPlus aan de Diamantlaan in Groningen. Mijn man en zoon houden meer van chaotische, rommelige uitdragerijen zoals DeWinkelVanSinkel.

Meestal ga ik één dag in de week 'kringlopen' in Groningen Stad en daarna boodschappen doen. Rondom Vinkhuizen heb je veel opties.

Gisteren heb ik een schattig zwart handtasje met een rood hart erop gescoord voor €2,50. Perfect voor bij mijn zwarte jurkje met hartvormige knoopjes en riem.

Boeken haal ik meestal uit weggeefkastjes.

Een paar maanden geleden ben ik in Amsterdam geweest. Inderdaad niets aan qua kringloop.

pas nog in de kringloop geweest. Er is wel een heel groot kwaliteitsverschil vind ik tussen degene die de hele week open zijn en soort werkbedrijven en degene die heel beperkt open zijn en volledig ol vrijwilligers draaien.  Bij die laatste zijn de prijzen veel redelijker en is de kwaliteit goed. Het wordt goed uitgezocht ook

ik heb daar van de week een doosje Black Stories gekocht voor 20 cent!! 

Ik heb daar het huis niet naar. Ik heb wel een nep vintage telefoon. Ik heb de echte vroeger gehad maar die was veel zwaarder, gaf geen piep na elk cijfer, je zwiepte hem niet met één hand van de tafel, je kon haast oneindig pauseren terwijl je je briefje met nummer raadpleegde en overwoog waar je gebleven was zonder dat hij een error gaf, maar: die nieuwe is mooier. Mooiere kleur, mooi glanzend. En je kan hem afzetten zonder de stekker eruit te hoeven halen. En bellen doe ik met een mobiel.

Overigens ben ik niet tegen tweedehands; ik bedoelde het anekdotisch. En ik ben blij met hem.

Vintage is echt booming. De mensen betalen ongelooflijke bedragen voor een zeldzaam object. Een entreekaartje voor een historische voetbalwedstrijd 50 jaar geleden. Soms begrijp je de mensen niet.

Ik heb overigens nog een echte vintage telefoon zie ik net. Maar die is echt lelijk. Gemaakt in de tijd dat men nog niet wist hoe men wit plastic kon maken die niet geel verkleurde.

Vintage en pre-loved winkeltjes , ik ben er gek op . Ik werk er zelf namelijk in eentje
Ik ben heel circulair , breng zelf ook vaak.
Ook populair hier : de weggeef/gratis op te halen pagina's ( in mijn eigen woonplaats ) op facebook .
En de minbiebjes , ook favoriet .
Mijn laatste aanwinsten : een hele mooie BienBlue trui en een V-tech boerderij-auto voor kleinzoon.

ik ben er wel veel geweest, maar heb mijn interieur niet meer in brocante stijl, dus kom er nu niet veel meer. Toen kon je idd veel leuke dingen scoren voor een kleine prijs, maar dat is al even niet meer. Ik breng nog wel weg, maar organiseer ook wel een garagesale en kan dan ook veel kwijt. 

Mijn huis staat vol met vintage spullen. Ik ga vooral op zoek naar meubels, lampen, servies en vazen/bloempotten. Ik ga vaak naar de kringloop hier in de stad. Verder woon ik boven een winkel waar je een plank kan huren om je oude spullen te verkopen. Deze is goedkoper dan de kringloop. Online heb je reliving.nl, de Marktplaats voor vintage, deze is redelijk duur, maar er zitten ook echt wel koopjes tussen. Hier in het GelreDome zijn ook vaak vintage- en rommelmarkten. 
Mijn laatste aanwinst is een houten ladekastje van 15,00 eur uit de winkel hier beneden. Deze ga ik donkergroen verven en ik zet er gouden ladeknopjes op. De verf is duurder dan het kastje 

Ik heb een tijd geleden hier ook een kringlooptopic geplaatst.
Kijk hier :  https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/alles-over-de-kringloop-kom-maar-op?page=16#248

Als je in mijn huis ‘kringloop’ roept, rammelt mijn halve interieur van plezier bij wijze van antwoord.
Recent gescoorde items die veelgebruikt zijn: voetenstoofjes. Mijn moeder heeft er ook één en toen haar bezoek dat wel wat leek, ging ze googelen. Vond ze precies dezelfde op een veiligsite voor antiek voor €150. Dat zijn toch duurdere warme voeten dan die &12,50  

Laatste aankoop door mij waren grote glazen potten, zodat ik mijn wolletjes kan opbergen zonder bang te zijn dat een kat ‘s nachts iets ondeugends bedenkt als hij zich verveelt. Je weet het maar nooit ook al denk ik dat ze slapen. En het ziet er mooi uit, zo’n potje wol 

Binnenkort opent hier in de buurt een Rataplan en dan ga ik ze zeker met een bezoekje vereren. 

Ik koop nooit tweedehands maar ik vind de Kringloop wel handig omdat ze kapotte elektrische apparaten thuis op komen halen. Een vriendin van mij wist dit niet en wilde haar kapotte Senseo in de kliko van het restafval gooien maar alles met een stekker mag ook niet bij het restafval. Kan zelfs gevaarlijk zijn.

absor schreef op 05-02-2023 om 09:31:

pas nog in de kringloop geweest. Er is wel een heel groot kwaliteitsverschil vind ik tussen degene die de hele week open zijn en soort werkbedrijven en degene die heel beperkt open zijn en volledig ol vrijwilligers draaien. Bij die laatste zijn de prijzen veel redelijker en is de kwaliteit goed. Het wordt goed uitgezocht ook

ik heb daar van de week een doosje Black Stories gekocht voor 20 cent!!

Dat verschil merk ik ook in prijs en kwaliteit. Ik denk weleens: “je bent een kringloopwinkel, geen antiekwinkel!” en het is al helemaal stom als ze duurder zijn dan Action en Xenos en dergelijke. 

watertoren schreef op 05-02-2023 om 12:10:

Ik koop nooit tweedehands maar ik vind de Kringloop wel handig omdat ze kapotte elektrische apparaten thuis op komen halen. Een vriendin van mij wist dit niet en wilde haar kapotte Senseo in de kliko van het restafval gooien maar alles met een stekker mag ook niet bij het restafval. Kan zelfs gevaarlijk zijn.

Dat is niet bij elke kringloop zo, want zij moeten die kapotte apparaten ook weer afvoeren. Je kunt het veel beter bij de inzamelingspunten bij het stort inleveren

Friezinnetje schreef op 05-02-2023 om 12:14:

[..]

Dat is niet bij elke kringloop zo, want zij moeten die kapotte apparaten ook weer afvoeren. Je kunt het veel beter bij de inzamelingspunten bij het stort inleveren

Dat wist ik niet, ik dacht dat het bij elke Kringloper zo was. Hier komen ze het gelukkig wel ophalen. Het stort is best een eind rijden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.