Huiskamer
Auwereel
01-01-2025 om 09:38
Kalenders 2025
Zonet heb ik de scheurkalender op de wc gehangen, de "365 dagen Groen geluk"-kalender in de hoop dat ik het jaar nog milieuvriendelijker eindig dan ik 'm begonnen ben. In 2024 hing er de Omdenken kalender, die ik gratis gekregen had en na een paar maanden eigenlijk zat was, maar te lui om te vervangen.
In de woonkamer kan ik zien dat zoon het huis uit is, daar hing de afgelopen drie jaar de Kurzgesagt kalender omdat hij daar een fan van is, maar nu hangt er een Van Hoytema kalender.
https://www.bekkingblitz.nl/p/van-hoytema-kalender-2025-ka25940
Op mijn bireau staat een Meerschweinchen kalender, ik hou van cavia's en op vakantie in Duitsland kwam ik die tegen.
Hoeveel en welke kalenders leiden jou door 2025?
Auwereel
01-01-2025 om 12:54
Toen de kinderen nog thuis woonden, was het ook de bedoeling dat op de bijschrijf-kalender alle dingen gezet zouden worden waar rekening mee gehouden moest worden. Het is me nooit gelukt om ze zo te trainen dat ze dat daadwerkelijk deden. Maar wel bozig als ik iets niet onthouden had wat ze hadden gezegd. Niet dat ze iets onthielden van wat ik zei, of op het idee kwamen op de kalender te kijken als ze me "kwijt" waren...!
Afijn, ze zijn het huis uit en man en ik appen afspraken naar elkaar, dus het hoeft geen bijschrijf-kalender meer te zijn.
Bakblik
01-01-2025 om 13:22
Auwereel schreef op 01-01-2025 om 12:54:
Toen de kinderen nog thuis woonden, was het ook de bedoeling dat op de bijschrijf-kalender alle dingen gezet zouden worden waar rekening mee gehouden moest worden. Het is me nooit gelukt om ze zo te trainen dat ze dat daadwerkelijk deden. Maar wel bozig als ik iets niet onthouden had wat ze hadden gezegd. Niet dat ze iets onthielden van wat ik zei, of op het idee kwamen op de kalender te kijken als ze me "kwijt" waren...!
Afijn, ze zijn het huis uit en man en ik appen afspraken naar elkaar, dus het hoeft geen bijschrijf-kalender meer te zijn.
Vaak pak op zondag de kalender van de haak als we gezamenlijk eten/koffie drinken. Dan nemen we de week even door. Dat is ontstaan in de tijd dat jongste ernstig ziek was en veel revalidatiemomenten had in de week. Dan moesten we echt afstemmen wie wat ging doen en wie de auto nodig had. Toen de kinderen jonger waren had ik ook nog een magneetbord waarop ik de week inzichtelijk maakte voor ze. Magneten wanneer de gymtas mee moest, een magneet voor de sport, voor als papa late dienst had. Dat is niet meer nodig maar ik vind het wel fijn om te weten wie avondcolleges heeft en laat is.
mikado123
01-01-2025 om 13:23
op de wc een puzzelscheur kalender, niet gemaakte puzzels gaan naar de wc boven, en een verjaardagskalender.
Van mijn werk een scheurkalender gekregen omdat we x jaar bestaan. Onderwerp: herinneringen over het bedrijf. Weet nog niet wat die beland.....
Beterlaat2021!
01-01-2025 om 13:23
En toen ik daarmee thuiskwam, lag de Dierenbeschermings kalender in de bus. Bedankje voor 49 jarig lidmaatschap.
Dus dit jaar twee kalenders!
Mevrouw75
01-01-2025 om 13:26
Ik maak altijd zelf mijn agenda, die het schooljaar volgt en rond deze tijd van het jaar eerder kliederboekje (of je kunt het Instagramwaardig junkjournal noemen🤣) en dit jaar had ik voor Sinterklaas een verjaardagskalender gevraagd, maar niet gekregen. Misschien schaf ik hem zelf maar aan, dan heb ik eindelijk een verjaardagskalender en vergeet ik nooit meer verjaardagen
Bellebelle
01-01-2025 om 13:57
Op de WC heb ik de omdenken kalender. Sommige zetten de uitspraken die erop staan me wel aan tot nadenken. Beneden heb ik een kalender die we op de vakantiebestemming hebben gekocht. Niet zozeer om te plannen, daar gebruik ik een digitale voor, maar meer om weg te zwijmelen bij de mooie plaatjes van de vakantiebestemming.
Cindy79
01-01-2025 om 14:50
Een simpele kalender van de auto garage elk jaar een nieuwe, en hangt in de keuken.
Ik had vorig jaar een schrijf agenda,
En zet zo af en toe iets in mn telefoon agenda
vrouw92
01-01-2025 om 15:15
Omdenken scheurkalender in de badkamer.
Papieren agenda voor werk/prive.
Digitale werkaganda (afspraken/vergaderingen/belangrijke data). Dit is de jaarkalender voor het hele team. En daar zet ik ook mijn eigen afspraken bij.
Het liefst heb ik ook nog een verjaardagskalender, maar ik zoek nog een geschikte plek om die op te hangen. Voorlopig heb ik mezelf een no-buy opgelegd. Om impulsaankopen te verminderen. Dus die komt er nog niet. Of zet ik op mijn verlanglijstje.
Poezenmeisje
01-01-2025 om 15:37
Een andere naam voor een verjaardagskalender is een wc-kalender. Dan weet je meteen waar je hem kunt hangen.
Koettie
01-01-2025 om 15:53
Heb de Fokke en Sukke scheurkalender gehad. Die gaat in de wc in mn nieuwe huis. Verder geen kalenders
Loulou39
01-01-2025 om 15:56
Op de wc hangt een verjaardagskalender met kattenfoto’s die als agenda gebruikt wordt.
Mevrouw75
01-01-2025 om 17:30
Poezenmeisje schreef op 01-01-2025 om 15:37:
Een andere naam voor een verjaardagskalender is een wc-kalender. Dan weet je meteen waar je hem kunt hangen.
Dat is een scheurkalender..
Daglichtlamp
03-01-2025 om 08:42
Hier dit jaar de wiskunde scheurkalender. Verder hangt er een verjaardagskalender op het toilet (maar ik vermoed dat ik die nog om moet slaan naar de juiste maand). De verjaardagskalender is met prenten van Escher.
Auwereel
03-01-2025 om 08:53
Met de wiskundekalender heb ik ook nog in handen gestaan, maar mijn man was tegen, wiskunde doen we op ons werk al.
Tjilp
03-01-2025 om 13:07
De verjaardagskalender is verdwenen, we hebben een gedenkdagenboekje uit 1982 waar van alles in staat. Meestal op zondag kijk ik wat er die week te vieren/gedenken valt en welke actie daarbij past. Vaak alleen maar herinneren. Dat krijg je op zekere leeftijd.
Bij de telefoon ligt een papieren agenda. Die verdwijnt met oudjaar in de archiefkast op zolder. Grappig om terug te bladeren door een andere levensfase.
Op de wc hangt de Gerarduskalender, scheurkalender met spreuken van bekende en onbekende mensen, soms knap oubollige verhaaltjes achterop en aanduidingen van bijbellezingen. Deze scheurkalender komt uit een klooster. Sommige spreuken scheur ik eruit om nog eens over na te denken.
Een kalender met lekker grote prachtige foto’s kan ik ook waarderen, maar er hangt al genoeg decoratie in huis.