Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kalenders 2025

Zonet heb ik de scheurkalender op de wc gehangen, de "365 dagen Groen geluk"-kalender in de hoop dat ik het jaar nog milieuvriendelijker eindig dan ik 'm begonnen ben. In 2024 hing er de Omdenken kalender, die ik gratis gekregen had en na een paar maanden eigenlijk zat was, maar te lui om te vervangen.

In de woonkamer kan ik zien dat zoon het huis uit is, daar hing de afgelopen drie jaar de Kurzgesagt kalender omdat hij daar een fan van is, maar nu hangt er een Van Hoytema kalender.
https://www.bekkingblitz.nl/p/van-hoytema-kalender-2025-ka25940

Op mijn bireau staat een Meerschweinchen kalender, ik hou van cavia's en op vakantie in Duitsland kwam ik die tegen.

Hoeveel en welke kalenders leiden jou door 2025?

Google Calendar. Verder niets.

Digitale kalender, een verjaardagskalender die jaar-onafhankelijk is en op mijn werk ligt de Easy Origami Fold-a-Day 2025 klaar. Ben erg benieuwd naar die laatste - iedere dag een vouwwerkje, het papier zit er al bij.

Ik heb ook geen kalender meer. Mijn wc is te klein voor zaken die niet noodzakelijk zijn en in mijn woonkamer geen goede plek voor een kalender.

Ik heb ook geen kalender, ik doe alles digitaal. En ons toilet is mooi opgeknapt en ingericht en ik vind een scheurkalender daar weinig aan toevoegen.

Ik heb een scheurkalender gekregen met allemaal zweverige uitspraken en teksten  
Elke dag één (teveel). Iets met een gegeven paard... maar ik kijk nooit op fysieke kalenders. Ik vrees dat deze niet opgehangen worden en deze week nog de papierbak in gaat. 

Ik vind een scheurkalender om milieuvriendelijker te worden best tegenstrijdig, toch weer afval etc. Ik heb een loesje scheurkalender gekregen, ook geen idee wat ik ermee moet

Ik heb de Geert Weggen kalender in de woonkamer hangen. Ik vind zo'n jaarkalender altijd wel fijn, dat is voor mij overzichtelijker dan op mijn telefoon

9789043931748_back.jpg

Ik heb een papieren agenda, daar staat ook een kalender in. Verder op mijn telefoon.

Ik kan niet zonder mijn agenda, ik ben nog erg van het “schrijven”.

Wij hebben een verjaardagskalender op het toilet hangen.
En in de keuken heb ik de Makkelijke Maaltijd scheurkalender, met iedere werkdag een nieuw recept. Afgelopen jaar had ik ook de MM scheurkalender en heb er best veel lekkere recepten aan over gehouden!

Als agenda hebben we een digitale agenda.

Auwereel

Auwereel

01-01-2025 om 10:59 Topicstarter

Joszy schreef op 01-01-2025 om 10:17:

Ik vind een scheurkalender om milieuvriendelijker te worden best tegenstrijdig, toch weer afval etc. Ik heb een loesje scheurkalender gekregen, ook geen idee wat ik ermee moet

Ik weet heel wat meer dingen die meer afval opleveren dan een scheurkalender* Maar een kosten-baten analyse zou interessant zijn, bij het uitvoeren van welke tips zijn er meer milieu-baten dan -kosten aan deze kalender.

*Edit: wat is erger, scheuren met de kalender of met je auto! 

Auwereel schreef op 01-01-2025 om 10:59:

[..]

Ik weet heel wat meer dingen die meer afval opleveren dan een scheurkalender. Maar een kosten-baten analyse zou interessant zijn, bij het uitvoeren van welke tips zijn er meer milieu-baten dan -kosten aan deze kalender.

Ja zoiets! Of ze tippen om hem volgend jaar van bloei papier te maken ofzo 😉 hopelijk staan er goede tips op!

die van Hoytema is mooi zeg. 
Wij hebben een kalender in de keuken hangen waar afspraken en de vuilophaal op staan. Verder ook een digitale maar voor het overzicht “hoe zien de komende weken eruit” vind ik de papieren nog steeds handig. 

Hier alleen digitaal een agenda. Al jaren eigenlijk.

De meest kale, simpele en ruime kalender die we kunnen vinden. We hebben al jaren dit model.

20250101-115537.jpg

Heb al jaren een familyplanner in de keuken hangen.  Iedereen die dingen heeft die invloed hebben op het huishouden moet dat daar opschrijven.  Wel of niet mee-eten, gebracht moeten worden naar de dokter.  Sinds een maand mag 1 kind ook opschrijven of hij de auto mag/wil gebruiken. Dan is voor iedereen duidelijk hoeveel er gekookt moet worden of je met de auto weg kan enzovoort. 
De jeugd heeft nog een digitale agenda en man ook van het werk.  Ik doe het met de familyplanner. Sinds een paar jaar de kalender van darum. Mede om de jeugd te motiveren hun dingen ook echt op te schrijven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.