Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

08-01-2022 om 09:12

Ja / Nee - 8 januari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Een klacht indienen als er iets mis is gegaan
49 stemmen
67%
33%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

08-01-2022 om 09:18

Een klacht indienen doe ik niet snel. Haast nooit eigenlijk. De enige klachten die ik me kan herinneren waren naar aanleiding van een medische fout c.q. toen ik een prijzige bestelling bij de Decathlon na drie maanden nog steeds niet ontvangen had. Soms zit ik in dubio of iets een opmerking waard is. Misschien is het juist wel zo vriendelijk om het wél te melden als er iets is misgegaan, want het is weer een leermoment voor een ander. Maar vaak kies ik voor de makkelijke weg van 'laat maar'. En als het te bont is dan ben ik geen klant meer.

Ja. Ik kreeg gisteren een melding dat m'n pakketje via DPD geleverd was maar ik was de hele tijd gewoon thuis en er is niet aangebeld en ook niks onder 't afdak gezet. Dus ik heb daar een klachtenformulier voor ingevuld. 

ligt eraan wat fout is gegaan en of het echt een fout of incompetentie is of slechte service. Dan klaag ik wel.

Ik heb nog nooit een (officiële) klacht ingediend. 1x heb ik er wel over nagedacht nav een medische fout. En dan geen officiële klacht bij de beroepsvereniging, maar gewoon bij het ziekenhuis zelf. 
Wel ga ik meestal nog een keer in gesprek met een bedrijf of ziekenhuis wanneer ik het niet eens ben met dingen, inderdaad als leermoment voor hen.  Overigens wel een keer zo'n formulier ingevuld omdat de krant er niet was. 

Zelf werk ik in de ggz en het komt voor dat mensen niet tevreden zijn met de behandeling of dat ze vinden dat er in het (administratieve) proces te veel fouten zijn gemaakt (en soms hebben ze daarin wel enigszins gelijk). Ik hoop altijd dat mensen dit met ons willen bespreken. De stress die een (officiële) klacht met zich meebrengt, oef daar wil ik niet echt aan denken eerlijk gezegd. 

Wollstonecraft schreef op 08-01-2022 om 09:27:

ligt eraan wat fout is gegaan en of het echt een fout of incompetentie is of slechte service. Dan klaag ik wel.

Dit. Ik heb gisteren na even getwijfeld toch een klacht ingediend bij post NL. Ik had er bewust even mee gewacht omdat ik weet dat ze het hartstikke druk hebben gehad.

Ja dat doe ik wel. Hoe moet dat bedrijf anders weten dat er een mogelijkheid is om hun dienstverlening te verbeteren? Meestal zijn ze blij dat je het meldt hoor. Kijk het is natuurlijk anders als je het meldt met het idee dat je er iets voor terug krijgt.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

08-01-2022 om 09:38

Dutchgirly schreef op 08-01-2022 om 09:30:

Ja dat doe ik wel. Hoe moet dat bedrijf anders weten dat er een mogelijkheid is om hun dienstverlening te verbeteren? Meestal zijn ze blij dat je het meldt hoor. Kijk het is natuurlijk anders als je het meldt met het idee dat je er iets voor terug krijgt.

Juist daarom klaag ik vaak niet. Ik hoef niks terug. Ik zou dus enkel bellen om ze op de hoogte te stellen van een fout en verder niks. En dan begin ik te twijfelen of ze daar waarde aan hechten en laat ik het maar zitten.

Ik belde ooit met de klantenservice van bol.com omdat ik mijn geld retour had gekregen, maar ook het artikel had ontvangen. Nou, je wilt niet geloven hoeveel moeite ik heb moeten doen om dat geld opnieuw betaald te krijgen. Iedere keer kwam het terug bij mij in plaats dat ze het betaalden aan de webwinkel die het artikel via hun verkocht had aan mij. Het voelde zo onrechtvaardig naar die echte leverancier dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen het erbij te laten, maar ik trek daaruit wel conclusies over bijvoorbeeld het nut van het bij hun melden van een probleem. 

Ik heb "ja" gestemd, maar dien echt niet iedere keer een klacht in als er iets mis is gegaan. Als het meteen wordt opgelost als ik ze belde of als er een goede reden is voor de fout zal ik echt geen klacht indienen. Na herhaaldelijk geen antwoord krijgen of beloftes die worden gebroken vind ik het wel welletjes en dien ik zeker een officiële klacht in. 

Nou dat klinkt inderdaad als veel gedoe! Daar zou ik ook moe van worden.

Ik meld het meestal heel casual via chat/whatsapp/mail. Dat kost mij weinig moeite. Een paar dagen terug nog iets gemeld bij Menzis. Stond een fout op hun site wat daardoor leek op misleiding. Ze waren het er mee eens en gingen het aanpassen. Nou toch fijn voor de volgende die die pagina leest denk ik dan. 

En ook vaak met verzendingsproblemen. Pakjes die zogenaamd bij mij thuis bezorgd zijn, maar waarvoor ik dan bij de halve straat moet aanbellen om het terug te vinden. Of die ik in mijn voortuin vindt en die daar uren hebben gestaan. Ik zou als bedrijf toch ook wel willen weten hoe een door mij ingehuurd bedrijf omgaat met de verzending. Als het pakje kwijt is, heeft de verzender namelijk een probleem. En dan zijn er vaak nare reviews, terwijl het bedrijf er niks aan kan doen. Maar ze kunnen wel de verzender hier op aanspreken of overstappen naar een ander, als de verzending slecht blijft. Maar als je het niet meldt, denken ze dat alles goed is verlopen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

08-01-2022 om 10:03

Poezie schreef op 08-01-2022 om 09:55:

Ik heb "ja" gestemd, maar dien echt niet iedere keer een klacht in als er iets mis is gegaan. Als het meteen wordt opgelost als ik ze belde of als er een goede reden is voor de fout zal ik echt geen klacht indienen. Na herhaaldelijk geen antwoord krijgen of beloftes die worden gebroken vind ik het wel welletjes en dien ik zeker een officiële klacht in.

Ik noem iets melden al een klacht indienen, want ik bel om te "klagen". Of eigenlijk meld ik het niet, want ik laat het er bijna altijd bij zitten.

Bijvoorbeeld gisteren. We hadden eten besteld bij ons vaste adresje, maar op dat vaste adresje werken wel heel veel mensen. Zelfs nu. Altijd gaat dat perfect, maar deze keer miste een deel van de bestelling. Ga ik dan bellen, bijvoorbeeld vandaag, om dat te melden? Ik ben geneigd het maar te zien als een fooi en het erbij te laten zitten. We hadden evengoed genoeg voedsel en ik hoef het niet nagezonden te krijgen. Dus wie schiet er dan wat op met mijn telefoontje.

Zeker met eten wat mist zou ik bellen zodat ze nog na kunnen leveren of geld terugstorten. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-01-2022 om 10:08

Als ik ervan uitga dat het hier vooral om webshops gaat, heb ik nog nooit reden gehad om een klacht in te dienen.
Bij gewone kleine handelaars zoals een bakker of restaurant, doe ik de moeite niet en zoek ik een ander adres. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

08-01-2022 om 10:13

Saga schreef op 08-01-2022 om 09:28:

Ik heb nog nooit een (officiële) klacht ingediend. 1x heb ik er wel over nagedacht nav een medische fout. En dan geen officiële klacht bij de beroepsvereniging, maar gewoon bij het ziekenhuis zelf.
Wel ga ik meestal nog een keer in gesprek met een bedrijf of ziekenhuis wanneer ik het niet eens ben met dingen, inderdaad als leermoment voor hen. Overigens wel een keer zo'n formulier ingevuld omdat de krant er niet was.

Zelf werk ik in de ggz en het komt voor dat mensen niet tevreden zijn met de behandeling of dat ze vinden dat er in het (administratieve) proces te veel fouten zijn gemaakt (en soms hebben ze daarin wel enigszins gelijk). Ik hoop altijd dat mensen dit met ons willen bespreken. De stress die een (officiële) klacht met zich meebrengt, oef daar wil ik niet echt aan denken eerlijk gezegd.

Ik zou ook geen officiële klacht indienen. Over dat medische falen heb ik een melding gedaan via het algemene meldingsformulier van het ziekenhuis. De arts in kwestie hing een paar dagen later huilend aan de telefoon. Ik was toen eerlijk gezegd verbaasd dat er überhaupt iemand de moeite had genomen mijn (emotionele) uiteenzetting van hoe het was verlopen, te lezen. En dat er was uitgezocht om welke arts het ging. Ik had zelf de naam niet onthouden. En dat zij op de hoogte was gesteld en nog precies wist wat er was gebeurd, ook al waren er toen inmiddels al een aantal weken verstreken.

Ik hoop dat ze er werkelijk lering uit heeft getrokken, want het was niet zo best wat ze had gedaan...

Volgens mij heb ik nog nooit een officiële klacht ingediend. Ik bel wel eens om een probleem te bespreken, maar dat heeft een andere lading.

Ja. 
Onlangs een kortingsbon voor een webwinkel gekocht via slajeslag. Ze rekenden servicekosten €6,95 ofzo (prima) én verzendkosten €4,95. Voor een digitale voucher. 
Dat vind ik onzin, dus ik diende een klacht in. Na bijna 3 maanden kreeg ik mijn geld terug. 

Een torretje of vliegje in een blik gehaktballetjes in saus.

Ergens lunchen. We kregen drankjes en bekeken de menukaart. Steeds geprobeerd contact te krijgen met de bediening maar we werden nogal genegeerd. Toen ben ik de drankjes gaan betalen aan de bar. Bij de vraag of alles naar wens was heb ik verteld dat we graag wat wilden eten, maar als niemand de bestelling komt opnemen dat ik mijn geld dan wel ergens anders ga uitgeven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.