Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-03-2022 om 07:19

Ja / Nee - 7 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Kliekjes bewaren
82 stemmen
82%
18%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-03-2022 om 07:21

Ja, die gaan keurig in een bewaarbakje, maar belanden na een paar dagen niet zelden alsnog in de prullenbak. De kliekjes hier zijn klein, dus hooguit geschikt als eenpersoons lunch. 

in mijn geval niet echt kliekjes. Ik woon alleen, dus kook standaard meerdere porties en dan per portie de vriezer in.
Eén persoonsporties koken is geen doen en daarbij scheelt het mij een hoop energie als ik niet elke avond hoef te koken.

Ik maak vaak grotere pan en de kliekjes gaan dan in zakjes in de vriezer… in de “keuzelade”. Goed plat gemaakt invriezen op een doos v d frikandellen , kun je lekker veel stapelen. Als we dan later moetenwerken kan iedereen een zakje uitkiezen. Ideaal. Niemand wil hier graag koken als we laat uit werk of stage zijn.

Nee, want ik heb nooit een kliekje. Ik woon alleen en kook vaak voor twee dagen. Ik eet gewoon lekker alles op😋

Ja tot het kleinste restje gaat in de koelkast/ vriezer. Een enkele aardappel, de stronken van de broccoli,  een half pakje passata het kan altijd in de soep of bij stoofvlees om de jus lekker te maken.  En beetje pasta voor de lunch morgen, soms een hele lunch soms een hapje bij de lunch. 
Een testje hutspot gaat in een ijsblokjes laatje zodat ik een klein beetje kan toevoegen als ik gehaktballen maak.  Dan heb je ui en wortel voor de smaak van de jus een aardappel om de jus te binden.
Er gaat hier maar weinig weg. Straks gaat er een half zakje gesneden ijsbergsla in de gft. Dat was over van vrijdag, zaterdag en zondag niet bij de lunch op kunnen eten en nu ziet het er verre van fris uit maar dat gebeurt zelden.

Ja, tenminste ik kook voor 3 of 4 terwijl we met 2 zijn en vries dan het overschot in. Niet echt kliekjes als in 1 aardappel en een lepel groente. Dat heb ik bijna nooit over want kook afgepast.

Dolfje schreef op 07-03-2022 om 07:46:

Ja, tenminste ik kook voor 3 of 4 terwijl we met 2 zijn en vries dan het overschot in. Niet echt kliekjes als in 1 aardappel en een lepel groente. Dat heb ik bijna nooit over want kook afgepast.

In principe kook ik ook afgepast maar ik heb niet altijd evenveel trek en van de huisgenoten weet ik dat ook niet.  We scheppen wat op een als we nog trek hebben nemen we nog wat.  Dan kan het echt gebeuren dat er 1 aardappel over blijft of 1 eetlepel hutspot.  Die hoeft er dan niet ingepropt te worden, genoeg is genoeg. 

Jazeker, en dan 1x in de week kliekjesdag. 

Ik kook wel vrij gepast , dus hou bijna nooit wat over . Als ik wat over hou , dan eet ik dat de volgende dag als lunch . ( bijvoorbeeld broodje zuurkool )

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-03-2022 om 08:50

ja en nee. 
Ik bewaar alleen maar kliekjes van soep,  bami, nasi en pasta's. De rest gooi ik weg, dat wordt toch nooit meer opgegeten.

Ik heb bijna nooit kliekjes. Ik weeg alles af. Wel kook ik regelmatig dubbel porties en vries die in. Kleine hoeveelheden groenten in de groente la verwerk ik in pastasausen of curry's. 

Ja natuurlijk. Alle restjes leg ik meteen in de koelkast en als ik ze niet opeet gaan ze in de bovenste la van de vriezer. Ook restjes jus voor als ik rollade eet.

Overigens heb ik nu één vriezer uitgeschakeld om energie te sparen. Vergelijkbaar met de hoeveelheid energie die één ouderwetse gloeilamp gebruikt.

Overigens valt dit totaal in het niet bij de hoeveelheid energie die Amerikaanse bedrijven hier afnemen voor hun datacenters. Ik zou als ik NL was eisen dat Amerika zelf de energie per schip daarvoor aanvoert want anders schiet het niet op. Dan kan je als volk je best doen, maar zo'n molog die lekker veilig in Amerika zit verziekt alles voor je.

niet_rechts schreef op 07-03-2022 om 07:21:

Ja, die gaan keurig in een bewaarbakje, maar belanden na een paar dagen niet zelden alsnog in de prullenbak. De kliekjes hier zijn klein, dus hooguit geschikt als eenpersoons lunch.

Dit 

Nee, ik gooi eigenlijk best wel veel eten weg. Zeker nu ik alleen woon. Ik koop wel kleine verpakkingen maar het is vaak te veel voor mij alleen. Vooral groenten heb ik te veel. Gisteren nog een stuk of 6 kleine trostomaten weg gegooid en een halve komkommer die slap was geworden. Sommige mensen maken soep van overgebleven groenten maar ik eet nooit soep. Ik hou er niet van maar ik heb ook totaal geen moeite om eten weg te gooien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.