Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-02-2022 om 07:00

Ja / Nee - 17 februari

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke. 

Peiling

Zwemmen in natuurwater, als het warm weer is
62 stemmen
48%
52%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-02-2022 om 07:03

Ik ben geen fan van binnenwater, omdat het er vaak zo vies uitziet. Met lekker weer ben ik wel dol op het strand, maar echt zwemmen in de zee vind ik eng. In Nederland omdat de zee verraderlijk is en in het buitenland omdat ik angstig ben voor alles wat er rondzwemt.

Zo'n bericht als vanmorgen uit Australië, dat bij Bondi beach iemand werd aangevallen door een haai en dat de hulpdiensten niks konden doen, want er dreven nog slechts menselijke resten, helpt niet echt mee.

Ja, zwemmen in natuurwater vind ik op de een of andere manier leuker dan in een zwembad. Wel ben ik voorzichtig in de Nederlandse zee. 

Ik woon dichtbij een zwemplas en daar zwem ik vaak in de zomer. 

Ik vind natuurwater ook vies, de zee ook, maar daar ga ik hooguit tot mijn knieen in, als het moet. Zwembaden vind ik overigens ook vies, vooral als er weer eens een pleister ronddrijft of mensen die overduidelijk aan hun slaapkruin te zien, nog geen douche gezien hebben. Ik hou zelfs niet van een bad, da's marineren in mijn eigen vuil 😅. Ik weet echt dat dit overdreven is, maar toch, wat doe je eraan 😄.

Ja, ik zwem heel graag in natuurwater. Ik ben opgegroeid aan zee, dus mijn voorkeur gaat uit naar de zee. De laatste jaren ben ik ook wel gewend aan zoet water. Dus daar spring ik nu ook wel in. Wel met schoentjes trouwens, want ik gruwel van die vieze zachte bodem. 

De zee bij voorkeur in een warm land vind ik lekker om in te zwemmen. Zoet water alleen als het helder en schoon is.

Ik ben sowieso geen zwemmer, met pijn en moeite mijn A-diploma gehaald als kind. 
Maar binnenwater vind ik vaak vies, ook de bodem. Zwembaden zijn nog ranziger, met inderdaad pleisters, huidschilfers, urine en god mag weten wat nog meer

Best gek, want verder heb ik absoluut geen last van iets als smetvrees, maar water is dan weer anders voor mij. Vooral het idee dat kleine kinderen (en misschien wel volwassenen) in het water plassen .

De zee vind ik nog wel acceptabel, omdat het zo groot is, maar echt zwemmen durf ik dan weer niet in de zee, dus dat blijft pootjebaden.

Ik heb een pesthekel aan zwemmen, waar dan ook. 
Maar buitenwater vind ik misschien nog wel net iets erger dan binnenwater. Vooral omdat er altijd van die floebertjes tussen m'n tenen komen en er van alles langs m'n benen gaat dat ik niet kan plaatsen. Ben ik ineens niet alleen meer bang voor water, maar ook voor alles wat erin kan zitten.

Mooiste water waar ik ooit in heb gezwommen was in zee op Tasmanie, kraak en kraak helder en lekker fris. 

redbulletje schreef op 17-02-2022 om 09:06:

Mooiste water waar ik ooit in heb gezwommen was in zee op Tasmanie, kraak en kraak helder en lekker fris.

Nu je dit zegt, ik heb ooit in Costa Rica in een binnenwater gezwommen, dat was zo helder en schoon. Heerlijk, want het was warm en we waren een lange wandeling aan het maken.

Dus het kan wel fijn zijn, maar niet in Nederland.

Nee, ik hou niet van zwemmen. En die zwemplassen vind ik ook nog eens smerig 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

17-02-2022 om 09:46

Ik zwem wel graag in de zee, maar binnenwateren vind ik vies. Troebel water, drabbige bodem en dingen die langs je benen zwemmen/drijven/friemelen 

In Nederland vind ik 't water er overal viezig uit zien. 

Nee, terwijl ik aan het water woon, zou zo vanaf mijn steiger erin kunnen duiken. 
Mijn kinderen doen het wel, maar ik zwem liever in het zwembad waar ik de bodem kan zien en het water niet met dikke snoeken hoef te delen. 

Nee, ik kijk wel graag naar kroos op de sloot maar ik wil dat niet over me heen. Ben ook wat vies van die visjes en watervlooien.

Ik zwem heel graag in de zee in het buitenland. In Nederland ben ik bang voor de kwallen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.