Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-03-2022 om 07:12

Ja / Nee - 16 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Vandaag stemmen voor de gemeenteraad
68 stemmen
75%
25%

Nee ik heb gisteren gestemd. Dat was lekker rustig. Vorig jaar moest ik in een enorme rij staan. Nu was ik alleen. Heerlijk 😁

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

16-03-2022 om 08:48

Zelf stemmen: nee. Helaas, want gisteren positief getest. Maar mijn stem gaat niet verloren want mijn kind mocht vanochtend ook mijn stem uitbrengen. (En kwam terug met: "mam, ik heb voor jou Forum gekozen. Dat vind je toch wel goed?" Met mijn wattenhoofd duurde het even voordat ik doorhad dat het een grap was... )



ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-03-2022 om 08:51

Ja, ik ga altijd stemmen. Gewoon de nummer 1 op de lijst, van de lokale partij van mijn keus. 
 

Coreopsis schreef op 16-03-2022 om 08:48:

Zelf stemmen: nee. Helaas, want gisteren positief getest. Maar mijn stem gaat niet verloren want mijn kind mocht vanochtend ook mijn stem uitbrengen. (En kwam terug met: "mam, ik heb voor jou Forum gekozen. Dat vind je toch wel goed?" Met mijn wattenhoofd duurde het even voordat ik doorhad dat het een grap was... )


😂

Hier ook positief getest en buurvrouw gaat voor me stemmen. 

Dutchgirly schreef op 16-03-2022 om 08:46:

Nee ik heb gisteren gestemd. Dat was lekker rustig. Vorig jaar moest ik in een enorme rij staan. Nu was ik alleen. Heerlijk 😁

Had ik ook. Zaten 5 mannen bij de loketten en ik was de enige op dat moment. Wat zullen die zich stierlijk vervelen. 

Nee. Heb gisteren al gestemd. Op een lokale partij en idd de eerste vrouw (doe ik tóch altijd al). 

Ja.

2 opmerkingen over stemmen:
1. De eerste vrouw op de lijst is niet zo strategisch. Kijk bij www.stemopeenvrouw.nl over hoe je slimmer stemt.
2. De stemwijzers zijn richtinggevend maar niet allesbepalend. Lees in ieder geval ook de partijprogramma's van de top 3.

KillerQueen schreef op 16-03-2022 om 07:42:

Ja, ik ga altijd stemmen.
Al moet ik toegeven dat ik ook wel eens blanco gestemd heb. Dat zal geweest zijn bij de provinciale verkiezingen ofzo. Stemformulier ophalen en zo hup die container in.


dit snap ik nooit. Waarom zou je dat doen?!?

Ik ga stemmen maar weet nog niet precies op welke partij, ik zweef boven twee en moet nog even kijken wie van de twee bovenste uit mijn stemwijzer nu het beste past.

Ik ga echt niet stemmen op een vrouw omdat het een vrouw is. Ik heb nog nooit op een vrouw gestemd omdat er altijd een man was waar ik meer vertrouwen in had. 

Ben net terug, ga altijd stemmen. 1 uitzondering tig jaar geleden toen was ik verhuisd in de periode tussen het versturen van de stempassen en het daadwerkelijk stemmen. In mijn oude woonplaats wel een stempas gekregen maar op de dag van de verkiezingen had ik geen mogelijkheid om na mijn werk nog voor 21.00 uur het stemlokaal te bereiken.

Ik heb maandag al gestemd .

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

16-03-2022 om 10:24

Ja ik stem altijd op een vrouw

Metallover schreef op 16-03-2022 om 09:33:

[..]


dit snap ik nooit. Waarom zou je dat doen?!?

Omdat het wel wordt meegerekend in het opkomstpercentage en een duidelijker signaal/proteststem is dan niet stemmen.

In het verleden was er een opkomstplicht als je niet wilde stemmen leverde je het stembiljet blanco in. Ik geloof dat België nog altijd een opkomstplicht heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.