Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-03-2022 om 07:12

Ja / Nee - 16 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Vandaag stemmen voor de gemeenteraad
68 stemmen
75%
25%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

16-03-2022 om 07:14

Ja, mogen stemmen is geen vanzelfsprekendheid, dus ik ga altijd langs de stembus nadat ik eerst de programma's heb doorgespit.

Stemmen : Ja
Alleen niet vandaag

Ik spit niet alle programma's door maar verlaat me op de stemwijzer. Als daar iets uitkomt dat niet klopt met mijn overtuigingen (heb weleens Christen Unie als resultaat gekregen, maar daar kan ik niks mee) dan kijk ik naar het volgende resultaat. Ik check even vluchtig het programma van de partij die ik van plan ben te kiezen, en dan moet dat het maar zijn. Ik vind de gemeenteraadsverkiezingen  wel altijd lastig, terwijl dat toch het dichtst bij je staat.

jazeker! Van m’n ouders meegekregen dat stemrecht een heel belangrijk recht is en dat je daar gebruik van moet maken. 
Ik doe altijd een stemwijzer en baseer daar m’n stem op. 
Ooit kwam ik uit bij CU, maar daar stem ik dus niet op. Dan ga ik wat meer vergelijken. Kom overigens meestal op dezelfde partijen uit. 

Jazekers, altijd de eerste vrouw op de lijst van de partij waar ik op stem. 

Ja, ik ga altijd stemmen.
Al moet ik toegeven dat ik ook wel eens blanco gestemd heb. Dat zal geweest zijn bij de provinciale verkiezingen ofzo. Stemformulier ophalen en zo hup die container in.

Nee, maar ik mag/kan ook niet stemmen omdat ik in het buitenland woon. Toen ik nog in Nederland woonde stemde ik altijd braaf bij elke verkiezing. Mis het zelfs wel een beetje nu.

Ik ga stemmen en voor het gemak heb ik ook een stemwijzer ingevuld. De percentages hoe de partijen bij mij paste varieerden van 58 tot 62 procent dus daar werd ik ook niet veel wijzer van. Ik heb alle zeven verkiezingsprogramma's door geworsteld en mijn keuze bepaald.

Brienne schreef op 16-03-2022 om 07:41:

Jazekers, altijd de eerste vrouw op de lijst van de partij waar ik op stem.

Ik stem ook op een vrouw zij is ook de lijsttrekker. Bij ons zijn 3 van de 7 lijsttrekkers vrouw. Maar de verhouding man vrouw is hier nog erg schreef op de kandidatenlijsten eigenlijk doen maar twee partijen het in mijn ogen goed.

ja. Sinds ik 18 ben altijd gestemd met 1 uitzondering een paar jaar geleden bij de provinciale verkiezingen.
Ben de laatste jaren wel steeds meer een zwevende kiezer geworden. Heb ook veel minder vertrouwen in politici.

Stem altijd op een vrouw.

Ik stem altijd, maar was deze verkiezingen bijna vergeten. Man zei het gisteren en hij had ook al de programma's bekeken. Nog even samen over gehad en toen zijn we meteen maar gegaan. 

Brienne schreef op 16-03-2022 om 07:41:

Jazekers, altijd de eerste vrouw op de lijst van de partij waar ik op stem.

Grillig om te lezen dat meer vrouwen dit doen.

Mijn moeder doet dit ook altijd en dit heb ik ook van haar overgenomen. 

Ik ga vandaag niet stemmen, ik heb al eerder gestemd. Ik vind het belangrijk om te stemmen dus ik stem altijd alleen kwam het nu beter uit om het niet vandaag te doen dus ik bofte dat het eerder mogelijk was.

Nee, ik heb gisteren al gestemd 

Zeker. Vind ik belangrijk. Ik stem op een partij, niet op de poppetjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.