Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-03-2022 om 14:47

Ja / Nee - 15 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Bloemen kopen voor thuis
74 stemmen
49%
51%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-03-2022 om 14:49

Nee, alleen aan het begin van de coronacrisis deed ik dat, om de bloemenwinkel te steunen, maar ik ben zo'n type die vervolgens vergeet af en toe het water bij te vullen. 

Ik miste je al vandaag! Bloemetje voor mezelf kopen doe ik eigenlijk nooit, ik weet ook niet waarom niet.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-03-2022 om 14:57

Een spannende dag hier. Na twee jaar weer een dagje op kantoor. Meteen helemaal uit mijn ritme.

Alleen tulpen als de kerstboom weg gaat. En voorjaarsbollen in de pot. 

Af en toe wel maar vaak ook niet.  Heb veel bloeiende planten buiten waar ik van geniet.  Geknakte roos die de wind gaat wel in een vaasje om er nog van te genieten.  Met kerst maak ik kerststukjes van gekocht groen en ik krijg wel eens bloemen maar zelf kopen gebeurt niet vaak. 

niet_rechts schreef op 15-03-2022 om 14:57:

Een spannende dag hier. Na twee jaar weer een dagje op kantoor. Meteen helemaal uit mijn ritme.

En, hoe bevalt het op kantoor? 
En speciaal voor jou, voor alle moeite die je in dit topic steekt:

 Bloemetjes die geen water nodig hebben: 💐😄

Ik miste je al! Gek om weer naar kantoor te gaan?
Ik heb 'ja' gestemd omdat ik het gezellig vinden staan. Maar als ik 5x per jaar zelf een bosje bloemen koop is het veel.
Van partner krijg ik wel zo nu en dan bloemen, zoals verjaardag, jubileum of als ik me niet lekker voel. 

Ik koop zelf nooit een bos bloemen voor mijzelf en van mijn man krijg ik ze ook niet. Wat maar goed is ook. Ik vergeet de gewone planten al te vaak water te geven. Dus een vaas bloemen staat hier ook niet zo lang mooi te zijn. Ik heb ook eigenlijk ook geen mooie plek om ze neer te zetten. Laatst wel een mand met bloembollen gekregen. Ze zijn nu al niet zo mooi meer omdat ik ze even weg gezet had op de vensterbank en weer vergeten was. Ze stonden veel te warm daar. Ik ben dus maar over aan het gaan op gehaakte planten. Die overleven het tenminste.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-03-2022 om 15:12

er.is.maar.1.Pino schreef op 15-03-2022 om 15:04:

[..]

En, hoe bevalt het op kantoor?
En speciaal voor jou, voor alle moeite die je in dit topic steekt:

Bloemetjes die geen water nodig hebben: 💐😄

Ja, iets te gezellig dus. Ik kom nauwelijks aan werken toe, met al die koffiepraatjes. Laat staan aan forummen. Geen bloem te bekennen in de kantoortuin trouwens en ook geen plant.

Planten: jazeker.
Bloemen: nee. Heb er echt helemaal niks mee. Zo zonde ook, zo'n bloem is alleen prachtig op de eerste dag. Dat verlepte na een of twee dagen vind ik zo zonde. En zo ontiegelijk duur..
Mij doe je geen plezier met een bosje bloemen. 

niet_rechts schreef op 15-03-2022 om 15:12:

[..]

Ja, iets te gezellig dus. Ik kom nauwelijks aan werken toe, met al die koffiepraatjes. Laat staan aan forummen. Geen bloem te bekennen in de kantoortuin trouwens en ook geen plant.

Herkenbaar! Ik kreeg een beetje het schoolreisjegevoel toen ik na lange tijd weer ging .

Ja, bloemen en planten. Vind dat gezellig staan in huis.
Vrijdag maar weer naar de markt fietsen!

Jazeker, vind het heel gezellig staan in huis. Ik mis het ook echt als er geen bloemen in huis staan. Een van de luxe's die ik mezelf gun. 
Ik sluit zo nu en dan een abonnement af bij een plaatselijke bloemist, dan krijg ik om de week een vers boeket bezorgd. Ik krijg dat ook wel eens kado, heel mijn omgeving weet inmiddels wel hoe ik dat waardeer. 
In de periodes dat ik niet zo'n abonnement heb, koop ik meestal bloemen bij de super. Maar er staan eigenlijk altijd bloemen in huis.

Nee, alleen bij hoge uitzondering een bos van een lokale biologische kweker die buiten kweekt of een bos uit de pluktuin van mijn werk. De reguliere bloementeelt is een hele nare milieu-, mens- en landschaponvriendelijke industrie, waar ik zelf ook nog ns middenin woon. Van mij zou het per direct afgeschaft mogen worden. 

Ja, ik trakteer mezelf elke week op een mooie bos bloemen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.