Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 08:50

Ja/ Nee - 13 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Opstaan als je niet (meer) kunt slapen
67 stemmen
49%
51%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 08:52

Met inslapen heb ik nooit een probleem. Wel word ik soms 's nachts wakker, maar dan blijf ik liggen. Uiteindelijk val ik altijd weer in slaap. Opstaan doe ik pas op het tijdstip dat ik op 'moet' staan, ook zonder slapeloosheid. 

Gelukkig komt het zelden voor dat ik niet kan slapen. Als ik niet meer kan slapen is dat eigenlijk altijd omdat ik gewoon genoeg geslapen heb en dan sta ik logischerwijs op ja. Niet handig dus om de poll in te vullen met ja. 

ik ben, in tegenstelling tot mijn gezin, geen uitslaper. Die de week heeft dat niet dan moet iedereen naar school en werk en is dus op tijd uit de veren. 
In het weekend is het slapen voor mij rond een uur of 8 wel klaar op zaterdag ga ik dan beneden de krant lezen met een lekker kopje thee erbij. 
Vandaag heb ik voor mijn doen uitgeslapen, was pas om 8.30 wakker, krant was al uit dus ik ben nog even blijven liggen maar dan is het na 20 minuten ook wel klaar dus nu zit ik beneden met mijn mobiel. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 09:00

Sassenach schreef op 13-03-2022 om 08:57:

Gelukkig komt het zelden voor dat ik niet kan slapen. Als ik niet meer kan slapen is dat eigenlijk altijd omdat ik gewoon genoeg geslapen heb en dan sta ik logischerwijs op ja. Niet handig dus om de poll in te vullen met ja.

Nou, volgens mij sluit 'ja' precies aan op je verhaal.

De stelling komt voort uit een opmerking van een forummer die midden in de nacht wakker lag en toen opstond rond een uur of 4 en beneden ging zitten met een kop thee.

Als ik eenmaal wakker ben, wil ik er ook uit. De wekker gaat hier om 7.00, maar ik loop meestal om een uur of 5-6 al buiten. 

Bij hoge uitzondering kruip ik daarna weer met een mok koffie terug in bed om op te warmen. Zoals nu. 

niet_rechts schreef op 13-03-2022 om 09:00:

[..]

Nou, volgens mij sluit 'ja' precies aan op je verhaal.

Daar heb je gelijk in, maar dat doet vermoeden dat ik eruit ga als ik midden in de nacht niet meer kan slapen en dan dus maar opsta. En dan voelt het gek om ja in te vullen. Maar gelukkig is dit geen officieel onderzoek ofzo, dus het maakt ook eigenlijk niks uit. 

als ik wakker wordt 's morgens dan ga ik er eigenlijk altijd uit. Een enkele keer als het echt vroeg is, neem ik de kat mee naar boven en ligt die nog bij me. Dan slaap ik meestal niet meer, maar blijf ik nog wel even liggen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-03-2022 om 09:06

Sassenach schreef op 13-03-2022 om 09:03:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar dat doet vermoeden dat ik eruit ga als ik midden in de nacht niet meer kan slapen en dan dus maar opsta. En dan voelt het gek om ja in te vullen. Maar gelukkig is dit geen officieel onderzoek ofzo, dus het maakt ook eigenlijk niks uit.

Ja, dat is waar. De vraag is voor jou hypothetisch. "Zou je midden in de nacht wakker worden en de slaap niet meer kunnen vatten, zou je dan opstaan"?

Wel heerlijk als dat een puur hypothetische vraag is in je leven!

Als ik 's nachts wakker wordt, dan blijf ik liggen of ga hooguit even naar de wc. Daarna val ik bijna altijd weer snel in slaap. 's Ochtends vind ik het ook heerlijk om langer te blijven liggen als ik al wakker ben, vooral op koude of regenachtige dagen. Maar hooguit tot een uur of 10 in het weekend. 

Ik ga door de week om 23.00 uur naar bed, lees nog 5-10 minuten, doe het licht uit en slaap als een roos. Heel soms in de nacht even wakker, maar dan draai ik me om en ben weer vertrokken. Word vanzelf wakker rond half 6 en dan ga ik eruit, een wekker zetten doe ik nooit.

Als ik 's nachts wakker word dan ga ik even naar de wc en rook ik beneden een sigaretje. Daarna ga ik weer slapen.

Als ik s'nachts wakker word is het omdat ik moet plassen en meestal val ik snel weer in slaap maar lig ook weleens paar uur wakker..maar ga er nooit uit.
In het weekend dat mijn dochter bij haar vader is en ik geen plannen heb blijf ik wel vaak (te) lang liggen, vind de dag vaak zo lang in mijn eentje..

Ze zeggen dat als je niet kunt slapen, je moet opstaan en even wat anders doen, omdat je anders je bed associeert met niet-slapen. Maar dat klinkt alsof er 2 toestanden zijn, slapen en niet-slapen. Ik kan hebben dat mijn hersenen druk in de weer zijn met het denken aan alles en nogwat, maar ik mijn ogen niet open kan krijgen en mijn lijf niet veel meer kan dan op de andere zij draaien. Dan sta ik dus niet op en lig in halfslaap (driekwart-slaap?) naar mijn racende hersenen te luisteren.

Als ik midden in de nacht wakker word ga ik er hooguit uit om te plassen en wat drinken te pakken. Geen licht aan en al helemaal geen telefoon.
S’ochtends wakker ga ik er vaak wel snel uit. Een enkele keer als ik niet hoef te werken blijf ik nog even liggen , lezen op telefoon of mediteren of zo.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

13-03-2022 om 09:58

Opstaan is een groot woord, als het echt niet meer lukt ga ik even uit bed om wat te drinken en een banaan te eten. Daarna weer meteen terug want ik ga niet ´s nachts op de bank zitten.  Lezen in bed is ook geen optie, dan maak ik man wakker met het licht.   

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.