Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-03-2022 om 08:06

Ja / Nee - 12 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Remmen voor dieren
61 stemmen
95%
5%

Ja, mitst ik geen gevaar ben voor medeweggebruikers, mezelf of de auto. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-03-2022 om 08:12

Ja, natuurlijk, als ik er mezelf of andere mensen niet mee in gevaar breng. Op de snelweg zal ik dus niet krachtig remmen of onverwacht uitwijken, zou er plots een dier oversteken.

Ik vraag me wel af wat het betekent als mensen er een sticker van op hun auto hebben zitten. Is dat een indicatie dat je zelfs op de snelweg bij 100 km/uur of harder je auto zal stilzetten op de rijbaan?

Ik heb mijzelf ingeprent dat ik pas hard mag remmen voor een dier als ik gekeken heb of ik dan geen andere weggebruikers in gevaar breng. Ik ben namelijk bang dat ik anders in een reflex hard rem. Ik hoop dat ik die reflex dan ook echt kan onderdrukken.

Ik merk en stoor me aan vogels die steeds brutaler worden binnen de bebouwde kom. Ik rem hoor maar pas dan vliegen ze weg.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-03-2022 om 08:38

Ik probeer eerst te kijken of ik veilig kan remmen of uitwijken. Maar dat is lastig omdat je vaak in een split second moet beslissen en reageren. Bij twijfel zal ik doorrijden.

Ja, behalve op de snelweg of als er iemand vlak achter me zou zitten. 

Sassenach schreef op 12-03-2022 om 08:21:

Ik heb mijzelf ingeprent dat ik pas hard mag remmen voor een dier als ik gekeken heb of ik dan geen andere weggebruikers in gevaar breng. Ik ben namelijk bang dat ik anders in een reflex hard rem. Ik hoop dat ik die reflex dan ook echt kan onderdrukken.

Ik heb het een keer bij de hand gehad, overstekende jonge eendjes op een 80-weg. Er reed iemand vlak achter me en ik reed op een bocht af, kon niet zien of er een tegenligger aan kwam. Dat was einde eendjes ( ) Naar, maar ik was wel blij te merken dat die split second dus genoeg is om die afweging in te maken. 

watertoren schreef op 12-03-2022 om 08:24:

Ik merk en stoor me aan vogels die steeds brutaler worden binnen de bebouwde kom. Ik rem hoor maar pas dan vliegen ze weg.

Zijn het wellicht kouwtjes of andere kraaisoorten? Die vliegen altijd pas op het laatste moment weg, ook als je niet zou remmen. Die kunnen namelijk idioot goed afstand inschatten. 

Moosey schreef op 12-03-2022 om 09:06:

[..]

Ik heb het een keer bij de hand gehad, overstekende jonge eendjes op een 80-weg. Er reed iemand vlak achter me en ik reed op een bocht af, kon niet zien of er een tegenligger aan kwam. Dat was einde eendjes ( ) Naar, maar ik was wel blij te merken dat die split second dus genoeg is om die afweging in te maken.

Dat had ik met eendjes op de snelweg. Ik zag ze komen voor auto's die voor me reden. Gelukkig reden ze zonder remmen door want anders hadden ze een kettingbotsing veroorzaakt. Maar ik kreeg er ook nog onder m'n auto. Heb daar toch een naar gevoel van gehad die dag. 

Ook een keer een konijn geraakt. Het was op een stil bosweggetje dus ik remde voor een konijn. Toen het konijn de overkant bereikt had reed ik door en sprong z'n vriendje  opeens de weg op, recht tegen m'n auto. 

Moosey schreef op 12-03-2022 om 09:06:

[..]

Ik heb het een keer bij de hand gehad, overstekende jonge eendjes op een 80-weg. Er reed iemand vlak achter me en ik reed op een bocht af, kon niet zien of er een tegenligger aan kwam. Dat was einde eendjes ( ) Naar, maar ik was wel blij te merken dat die split second dus genoeg is om die afweging in te maken.

Gelukkig dat je die reflex kon onderdrukken, anders had je het misschien niet na kunnen vertellen, maar wat zal het rot voelen om die arme pulletjes dood te moeten rijden.

Ik heb ooit op vakantie iemand dwars over een kitten heen zien rijden. Die auto kon nog makkelijk remmen, we reden hooguit 40km per uur. Het arme beestje lag spartelend op de weg en is daarna waarschijnlijk vrij snel overleden. Ik vond het gruwelijk om te zien, vooral omdat het in mijn ogen onnodig was om dat beestje aan te rijden. 

Oh nee wat afschuwelijk Sassanach. Brrr. 

Rooss4 schreef op 12-03-2022 om 09:09:

[..]

Zijn het wellicht kouwtjes of andere kraaisoorten? Die vliegen altijd pas op het laatste moment weg, ook als je niet zou remmen. Die kunnen namelijk idioot goed afstand inschatten.

Ik weet niet wat het zijn maar het zijn zwarte vogels.

Ik rem als het veilig kan. Als het niet veilig kan of ik twijfel, rijd ik door. Heb ook weleens op een 80 km weg een plotseling overstekende eend doodgereden toen ik wist dat er een andere auto dicht achter me zat. Leuk? Nee, maar wel de minst slechte oplossing.

Heb zelf ook weleens achter een auto gezeten die op een 80 km weg wel plotseling remde. Echt, daar ben je als achterligger niet blij mee, ook al heb je een redelijke afstand.

Wanneer het rustig op de weg is wel, en als de omstandigheden goed zijn.
Gelukkig zelf nog nooit z’n situatie meegemaakt. 

Voor anderen die dat wel hebben meegemaakt snap ik dat dat even blijft hangen die dag. Daar heb je dan toch een naar gevoel bij. Wat gek is omdat je er meestal weinig aan kan doen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-03-2022 om 10:31

MidasWolf schreef op 12-03-2022 om 10:07:

Wanneer het rustig op de weg is wel, en als de omstandigheden goed zijn.
Gelukkig zelf nog nooit z’n situatie meegemaakt.

Voor anderen die dat wel hebben meegemaakt snap ik dat dat even blijft hangen die dag. Daar heb je dan toch een naar gevoel bij. Wat gek is omdat je er meestal weinig aan kan doen.

Ik zou dat ook hebben, en tegelijkertijd kan ik 's avonds een stukje vlees of vis eten. Daar zou ik toch ook een slechte nasmaak van moeten hebben. Gek hoe dat werkt in mijn hoofd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.